Aviseringar
Rensa alla

Puberteten, hur var er?


Ämnesstartare

Var själv väldigt sen, fick mens när jag var 16 och är idag 19. 

Hur lång brukar puberteten vara?
Hur var er?


   
Citera
Ämnesstartare

var också sen

ganska stabil var den, lr är.. hur vet man att man inte längre är i den? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min ÄR hemsk och längtar tills den är över. Känns just nu som att ha PMS konstant 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den hände och gick över medan jag var upptagen med annat tror jag


   
SvaraCitera

När är man inte i puberteten längre, och hur vet man det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom in i den väldigt tidigt. Började säkert när jag var 11... Alla tyckte man var skit cool och mogen och längtade tills de också kom in i den. Själv skämdes jag nog mest. Men det blev ju extra kul när alla andra kom in i målbrottet och jag redan gått igenom det för länge sen. Jäklar vad man skrattade å retade de andra Mycket glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

Hann ej med den. Hände så mkt traumatiska grejer runtom att det inte var en grej övht. Var hemskt mager så jag fick bröst sent. Var ca 15 innan jag hade bröst övht minns jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom in i den tidigt, när jag var 12 alltså 2 år sedan. Puberteten var faktiskt inte så jobbigt, mensen var och ÄR jobbigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sög!! Fick min mens när jag var 12 och när jag fick min första bh var jag så ledsen för att jag tyckte det vart så sjukt pinsamtTrött


   
SvaraCitera

jag hade migrän på den tiden nu har det typ inte hänt på år och dar.
annars började den vid typ 12,5 och slutade vid typ 16-17 hade inte så mycket finnar.


   
SvaraCitera

Fick mens när jag var 12 , fick den samtidigt som en nära klasskompis till mig så tyckte att det var skit coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den var hemsk! Vill inte tänka på den tiden. Usch!!! Fy för i helvete puberiteten var ett brinnande helvete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mensen var jobbigast faktiskt fick väldigt svåra menssmärtor. 


   
SvaraCitera

Tyckte inte puberteten var annorlunda mot hur det är nu. Alltså det där med hormoner o grejer. Förstår inte det alls. Kanske fortfarande är mitt i den Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick mens när jag var 10, visste inte så mycket om det, gjorde en massa fel haha, hade 70a i 4an, mamma köpte en åt mig och det var jätte pinsamt minns jag, ingen annan hade bh så använde den inte. Ökat ungefär en kupa varje år efter det "yay"


   
SvaraCitera