Aviseringar
Rensa alla

Public service-poll


Ämnesstartare

Motivera gärna.


   
Citera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

tveksam. (Du röstade på detta alternativ)

asså tycker att det är bra att de finns, men tycker att det isf ska vara skattefinansierat. Och dessutom ser jag inte varför de ska håll på och visa massa bajstråkig underhållning, i alla fall inte som man är tvingad att betaa för osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men tycker att det isf ska vara skattefinansierat.

Hela poängen med att det inte är skattefinansierat är så att de inte kan bli bestraffade av makthavarna för att de rapporterar negativt om dem.


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

tveksam. (Du röstade på detta alternativ)

Jag gillar public service i allmänhet, men samtidigt känns det vettlöst att alla ska behöva betala 2-3k per år bara för att de har en skärm med en tv-mottagare i sig, oavsett om man faktiskt brukar den till det eller ej. Samtidigt förstår jag ju varför det inte är skattefinansierat. Så jag vet inte hur man skulle kunna göra det på ett bättre sätt. Jag vet bara att jag inte är nöjd med hur det fungerar i dagsläget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Utav bara helvete, enda som inte gör skit, behövs också ur en rent ideologisk synvinkel också något som balanserar de kommersiella kanalerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hela poängen med att det inte är skattefinansierat är så att de inte kan bli bestraffade av makthavarna för att de rapporterar negativt om dem.

ah det är iof en poäng kanske.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men fortfarande så känns det fel att tvingas betala hutlösa summor för att finansiera tråkig tantunderhållning, ser inte vad det har för plats i public service alls. Det enda som är bra med public service är en relativt oberoende nyhetskälla, vill de lägga alla sina pengar på annat får de finansiera det på andra sätt tycker jag.


   
SvaraCitera
mynona

Nintendos BFF:

tantunderhållning, ser inte vad det har för plats i public service alls.

Tanter hör väl också till den publik som ska betjänas av public service? Och tanter är nog mer noga med att betala än de som inte får någon vidare service av public service.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tanter hör väl också till den publik som ska betjänas av public service? Och tanter är nog mer noga med att betala än de som inte får någon vidare service av public service.

ja, och då får väl de betala för den om de vill. ser bara inte underhållning som något som är så viktigt för samhället, att det ska vara lag på att alla måste betala för den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en dag kommer det att säkert att komma en tråd där jag chockar mig själv å håller med gugge, den dagen är inte idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Inte i dess nuvarande form (Du röstade på detta alternativ)

Konceptet i sig är bra. Dvs en statligt driven TV som syftar till att förmedla (sina) samhällsprogressiva idéer till sitt folk.

Men som det ser ut nu så ställer jag mig allt mer negativ. Den förmedlar inte vad jag ser som samhällsnyttiga ämnen utan har på senare tid lagt oförtjänt mycket tid åt antirasism och feminism (med inriktning på queerteorier och normupplösande).

Att namnet sedan är missvisande är en sak i sig.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

SVT är typ de enda som gör bra program ju. Resten är skit på andra kanaler, utom vissa utländska serier och filmer då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Inte i dess nuvarande form (Du röstade på detta alternativ)

Vill man ha det, kan man betala för det.
Men alla ska inte behöva göra det, då alla inte vill ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitbra, vettigt innehåll nyhetsmässigt, bra att staten inte styr medierna (officiellt iaf) samt KOBRA[party][party][party]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ofta man betalar [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

TV bryr jag mig inte om, men jag gillar sveriges radio, det behövs zoner fria från reklam för att behålla vettet


   
SvaraCitera