Aviseringar
Rensa alla

Punch/ skalpell/ töja


Ämnesstartare

Jag har tänkt töja upp underläppen ett par millimeter (har ingen labret sedan tidigare). Men jag är inte hundra på hur jag ska gå till väga. Ska man köra punch, med skalpell eller helt enkelt pierca och töja upp?
Tänkte därför höra efter här för tips, råd och historier.


   
Citera
Ämnesstartare

postmodern:

Ska man köra punch, med skalpell eller helt enkelt pierca och töja upp?

Dvs, du vill direkt gå på rätt stor storlek utan att behöva "töja" på det konventionella viset? Punch fungerar, men inte många som punchar underläpp. Vanlig kanyl kör man då inte iaf, inte i större storlekar då det inte tar bort någon hud utan endast förflyttar den så att säga. Skapar ärrvävnad och ojämna sprickor ifall du töjer i det..

Så, fråga ifall du kan puncha vetja, beroende på hur pass stort du hade tänkt dig att gå på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske borde poängtera att det med sprickor och ojämnheter oftast berör öron/näsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på hur stort du tänkte ha..

Det är ju många som tycker att man bara skall använda dermal punch till hård vävnad och inte mjuk. Men jag har sett och läst om många som har punchat i läppen med mycket bra resultat. Så det funkar faktiskt bra.

Tänker du dock välja att puncha, gör det helst inte i en stor storlek. Den metoden blir bäst om du gör det lite mindre. Går ju alltid att töja upp senare.

Hade du tänkt en rätt så stor storlek så rekommenderas det nog att använda skalpell.

Sedan känner jag bland annat flera stycken som har piercat litet, töjt några millimeter och sedan använt skalpell. Så kan man också göra.

Prata med din piercare och se vad h*n rekommenderar och har att gå tillväga med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stvrmzeit:

Tänker du dock välja att puncha, gör det helst inte i en stor storlek. Den metoden blir bäst om du gör det lite mindre.

Jag har nog inte tänkt mig större än sex millimeter. Men om jag känner mig själv rätt kommer det nog i slutänden att bli större ändå, jag menar, det var ju inte direkt så att jag slutade töja upp öronen vid tio även om det var mitt mål en gång i tiden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postmodern:

Jag har nog inte tänkt mig större än sex millimeter

Borde gå att pucha fint, snitta så pass litet är ju ett ganska "onödigt" projekt. Eller kör på fyra direkt och sen töj upp till sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Borde gå att pucha fint, snitta så pass litet är ju ett ganska "onödigt" projekt. Eller kör på fyra direkt och sen töj upp till sex?

Ja, det känns faktiskt ganska overkill att snitta. Jag får helt enkelt masa mig in till Federal och prata med Lex!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postmodern:

snitta

Gör så! Stick lugnt [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postmodern:

Jag har tänkt töja upp underläppen ett par millimeter (har ingen labret sedan tidigare). Men jag är inte hundra på hur jag ska gå till väga. Ska man köra punch, med skalpell eller helt enkelt pierca och töja upp?
Tänkte därför höra efter här för tips, råd och historier.

I Lördags gick jag till Calm i Stockholm och skar upp min labrett från 3,2 till 10 riktigt snabbt och smidigt, rekommenderar dom starkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Calm i Stockholm

Gött! Har hört mycket bra om dem faktiskt. Hur kändes det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postmodern:

Gött! Har hört mycket bra om dem faktiskt. Hur kändes det då?

Chai är otroligt duktig, men dom skar ju en vertikal linje och pressade igenom en insertionpin med smycket, det hela gick på 4 sekunder kanske?

Det var mer obehagligt än smärtsamt, men det var ju mest Ledstickan som gjorde ont.

1400kr om du ska göra det där, smycket ingår i priset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

1400kr

Inga dåliga ockerpriser [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Inga dåliga ockerpriser

Smycket utgör 300-500kr av priset, så det är inte särskilt dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

Smycket utgör 300-500kr av priset

[chocked] Fan köper du för glassmycken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Fan köper du för glassmycken?

Det var läksmycket och det enda dom hade inne, sen ska jag göra egna i ben och Pom.


   
SvaraCitera