Aviseringar
Rensa alla

Pungsvamp


Ämnesstartare

Hej, det är nämligen så att jag har fått kli på sidan av pungen (ljumsken) och jag började kolla upp vad det var och kom fram till att det var svamp... Så jag började titta om jag hade någonting hemma som kunde motverka svamp, och hittade terbinafin Ratiopharm, kollade upp det och såg att det fungera till att använda för svamp i ljumsken.

så jag smorde i lite kräm och läste sedan på tuben "Använd krämen inom 3 månader efter tubens öppnande"

Okej, jag antar att den här tuben är äldre än 3 månader eftersom den var svåråtkomlig och bakom en massa annat i typ ett dammigt hörn, och den är dessutom redan öppnad innan jag tog den, fast locket på självklart...

Så nu till frågan: vad händer om man använder krämen 3 månader efter öppnad, fungerar det fortfarande tro eller kommer det kanske orsaka så att min situation blir värre?

Helst seriösa svar.


   
Citera

den fungerar troligtvis inte
och man ska inte behandla mot svamp om man inte är 100% säker på att det är svamp man har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är ganska säker på att det är svamp, för det ser ut som svamp.

Tips på hur jag då kan behandla det, om den här krämen troligtvis då inte fungerar?


   
SvaraCitera

gå till apoteket och fråga efter svampdödande salvor och säg att du har svamp på pungen/i ljumsken så letar dom fram något åt dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill behandla det utan att behöva gå till apoteket och fråga om salva som motverkar svamp, fler idéer?


   
SvaraCitera

googla efter husmorsknep då
jag kan inga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, vad tror du en tub kan kosta?


   
SvaraCitera

50-100


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, hur säker är du på att tuben inte skulle fungera om den har legat öppen ca 6 månader?


   
SvaraCitera

Terbinafin:

Okej, hur säker är du på att tuben inte skulle fungera om den har legat öppen ca 6 månader?

Den har nog muterat nu.


   
SvaraCitera