Aviseringar
Rensa alla

PUNK!!


Ämnesstartare

Vad lyssnar du på? Vilka festivaler går du på? e punken död? [bigcheers]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Haha jag hoppades fan på det iaf[shake]


   
SvaraCitera
edroon

Punk är en subkultur som grundades i fattiga London-förorter, med hög arbetslöshet, i andra halvan av 1970-talet som en proteströrelse mot allt kommersiellt, musik, kläder, frisyrer.


   
SvaraCitera

lyssnar på emo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det händer att jag gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punken är i stort sett död.
Finns inte ett uns av levande punk på den här sidan i alla fall.


   
SvaraCitera

Jag lyssnar mest på screamo. Men lite på punk med

men punk--->hardcore--->screamo


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Jag lyssnar mest på screamo

[smile]


   
SvaraCitera

internet:

[smile]

du med? 🙂

Lyssnar på I hate myself just nu <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge det finns något att vara arg över så finns det punk. Punken kommer aldrig att dö.

Det sägs ju dessutom att det kommer komma en "ny svensk punkvåg" (har läst det typ 3 gånger i metro). Sen så har jag i alla fall börjat se fler och fler punks här och var. Förut så man inte någon, men här i Stockholm har jag säkert sätt 10 punkare de två senaste månaderna.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Lyssnar på I hate myself just nu <3

de är bra

http://www.last.fm/user/torpahallen/library/tags?tag=screamo det här är vad jag har lyssnat in mig på


   
SvaraCitera

McLuver:

Det sägs ju dessutom att det kommer komma en "ny svensk punkvåg"

tror den kommer komma i form av en svensk screamovåg där suis la lune tillsammans med anemone, followed by 37 seconds of happiness, amalthea och till viss del även suffocate for fuck sake (inte screamo men mycket influerat) lagt grunden.

finns många lovande småband


   
SvaraCitera

internet:

det här är vad jag har lyssnat in mig på

förstår mig inte på last fm

vad lyssnar du på för emo?

har lite svårt att urskilja emoband, alla verkar ha olika åsikter om vad som är emo (jag menar inte att en del tkr att tokio hotel är emo och en del inte för det borde inte ens finnas i den diskussionen ^^)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

tror den kommer komma i form av en svensk screamovåg

Nej... Screamo är ju bara dålig metal där man inte hör texterna, och sen så handlar punk ofta om politik och att utmana samhället, medans screamo bara är skräpmusik som inte vill säga något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl fortfarande en del band med punkens anda, sen är dem kanske egentligen inte punk per definition men jaja... [zzz]


   
SvaraCitera