Forumet - PUNK!!

PUNK!!

506 0 59

Spana också in:

Så länge det finns något att vara arg över så finns det punk. Punken kommer aldrig att dö.

Det sägs ju dessutom att det kommer komma en "ny svensk punkvåg" (har läst det typ 3 gånger i metro). Sen så har jag i alla fall börjat se fler och fler punks här och var. Förut så man inte någon, men här i Stockholm har jag säkert sätt 10 punkare de två senaste månaderna.
McLuver:

Det sägs ju dessutom att det kommer komma en "ny svensk punkvåg"

tror den kommer komma i form av en svensk screamovåg där suis la lune tillsammans med anemone, followed by 37 seconds of happiness, amalthea och till viss del även suffocate for fuck sake (inte screamo men mycket influerat) lagt grunden.

finns många lovande småband
Postlapsaria:

har lite svårt att urskilja emoband, alla verkar ha olika åsikter om vad som är emo (jag menar inte att en del tkr att tokio hotel är emo och en del inte för det borde inte ens finnas i den diskussionen ^^)

DC-scenen (Dischord records) är väl grunden, skulle jag säga, och sedan midwest, indie-emo och allt vad det heter utgör tillsammans emo (som egentligen även innehåller screamo)

lyssnar på moss icon, far apart, i hate myself, rain, ordination of aaron och lite andra band.
internet:

grattis: du gjorde precis bort dig

Nej.

Screamo kommer aldrig slå igenom, emo-scenen är ju nästan död och punken är på väg tillbaka (troligtvis pga aliansens rövknullning av det svenska samhället samt att förtrycket har ökat i arbetarförorterna, det sistnämnda var ju typ orsaken till att punk bildades från början och eftersom det är värre där nu än på 70-talet lär ju punken komma igen).