Aviseringar
Rensa alla

Punk är BÄST!


Ämnesstartare

Inget utav det du nämner är ju typ punk imo, förutom det du kallar "de äldre banden"
Fast jag tycker inte att trallpunk borde räknas som punk heller so hell.

Själv gillar jag typ Rudimentary Peni, Flux of Pink Indians, Anthrax och sånt, ganska såld på anarcho.


   
SvaraCitera

FaceInTheCrowd_:

Punk/rockband som Rancid, Offspring, Lars Frederiksen & The Bastards, Ja, sen finns de ju äldre band som The Clash, Sex Pistols, Dead Kennedys, Ramones etc etc.

Läckert, blöjpunkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag Nä.


   
SvaraCitera

CZeleaC:

blöjpunkare.

haha xD


   
SvaraCitera

ksmb, radioaktiva räker, (stockholms negrer), lastkaj 14 och göteborg sound är bra musik.


   
SvaraCitera

Punk är fin, speciellt svensk. Clash är också fina.


   
SvaraCitera

YaBasta:

haha xD

Jag vill inte leka punkpolis(som Alla gör på Punk Illegal) men kom igen!
Gossen har ingen musiksmak. [bigsmile]

dzjugasjvili:

ksmb, radioaktiva räker, (stockholms negrer), lastkaj 14 och göteborg sound är bra musik.

Ahfan, räkerna och lastkaj were one of a kind!


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Ahfan, räkerna och lastkaj were one of a kind!

"one of a kind" är väl lite att ta i, den mesta trallpunk låter ju ungefär likadan. [crazy] men jag gillar sångaren i lastkaj 14:s röst och räkernas texter.


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

jag gillar sångaren i lastkaj 14:s röst och räkernas texter.

Exakt det jag menade! På de två punkterna tycker jag inte att det fanns särskilt många band som lastkaj och räkerna kunde jämföras. O; Typ nostalgi, sorg, hat... allmänt slagkraftig. Det är svårt att sätta fingret på vad de hade


   
SvaraCitera

80s post punk e bra


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Exakt det jag menade! På de två punkterna tycker jag inte att det fanns särskilt många band som lastkaj och räkerna kunde jämföras. O; Typ nostalgi, sorg, hat... allmänt slagkraftig. Det är svårt att sätta fingret på vad de hade

aha, då hänger jag med! jag håller helt med dig, de har något extra. fast du skriver om lastkaj 14 i preteritum, du vet väl att de ska släppa ett nytt album snart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar fånig punk. På engelska brukar det kallas Daft Punk.


   
SvaraCitera

dzjugasjvili:

lastkaj 14 i preteritum, du vet väl att de ska släppa ett nytt album snart?

Dra mig baklänges, det hade jag faktiskt ingen aning om jag trodde att de hade lagt av men där ser man


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Dra mig baklänges, det hade jag faktiskt ingen aning om jag trodde att de hade lagt av men där ser man

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punk är riktigt bra ja, men min stora passion är metal, i stort sett all metal. Eftersom musiken blev mig så kär för några år sedan tyckte jag att det var dags att börja lira gitarr, sagt och gjort, nu njuter jag ännu mer utav musiken.

Men den punken som jag lyssnar på är mest gammal punk (enligt mig riktig punk) så som Ebba Grön, KSMB, Ramones, Clash, Sex Pistols, ja det var väl bara dom.

Inom metal däremot så lyssnar jag på allt från hair/glam metal till black/death metal.

Gick lite OT här men det skiter jag i [bigsmile]


   
SvaraCitera