Aviseringar
Rensa alla

Putig mage [sad]


Ämnesstartare

Jag är ganska normal, tror jag [crazy] ca 165 cm, 52kg ^^
Är inget problem med vikten men min mage är väldigt putig, även om resten av jag är ganska smal/normal..
Ser jättefult ut så jag kan inte ha tajta kläder längre. Eller det kan jag väl, men som sagt. det blir fult!
Kan det ha och göra med det jag äter, och jag vet inte vad det skulle vara isåfall, äter varken överdrivet onyttigt eller nyttigt? Överkänslighet mot något kanske?
Vad ska man isåfall göra för att få bort putigheten? Ge både mat och kanske träningstips [cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Träna lite, ditt fett sätter sig på magen tydligen..

(Har för mig att fettet sätter sig på olika ställen i olika stora koncentrationer person till person)

Helt vanlig träning är la vad du är ute efter, gör sådant som höjer din puls. Typ till 60-70% utav maxpulsen.

Man räknar ut maxpulsen genom typ 200 - sin ålder eller hur det nu är. Inte 100 på det.

Mina tips anyhow


   
SvaraCitera

Zittam:

Man räknar ut maxpulsen genom typ 200 - sin ålder eller hur det nu är. Inte 100 på det.

Man brukar säga att maxpulsen ligger ungefär vid 220 minus åldern för män och 226 minus åldern för kvinnor

Wikipedia is my friiiiiiend


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Träna lite, ditt fett sätter sig på magen tydligen..

Tack 🙂 Enda träningen för mig är att jogga, försöker göra det så mycket som möjligt på våren-tidig höst, men det är apkallt ute nu [rolleyes]
och så har jag ju en boxningssäck i mitt rum, använder ibland.. men det kan väl inte vara särskilt fettförbrännande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Helt vanlig träning är la vad du är ute efter, gör sådant som höjer din puls. Typ till 60-70% utav maxpulsen.

Man räknar ut maxpulsen genom typ 200 - sin ålder eller hur det nu är. Inte 100 på det

jag fattar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och bara för att jag är så jävla hungrig nu ska jag äta en fattig sallad av gurka och..salladsblad [sad]


   
SvaraCitera

tame:

men det kan väl inte vara särskilt fettförbrännande?

Nej inte om du står still och boxar lite med armarna.
Gör du det på ett bra sätt kan det nog vara fettförbrännande.


   
SvaraCitera

tame:

och bara för att jag är så jävla hungrig nu ska jag äta en fattig sallad av gurka och..salladsblad

Det är inget man blir mätt på.
Gör en ordentlig sallad istället [y]
Försök att äta regelbundet med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

[love]

Äter just nu [blush]


   
SvaraCitera

tame:

och så har jag ju en boxningssäck i mitt rum, använder ibland.. men det kan väl inte vara särskilt fettförbrännande?

Boxas du som man ska genom att använda hela kroppen bakom slaget så bränner du förjävligt mycket.

Sämst. Jag vill också ha en boxningssäck på rummet 🙁 Slippa gå till gymmet hela tiden.


   
SvaraCitera

tame:

Vad ska man isåfall göra för att få bort putigheten?

Det är bara sött med tjejer som inte är pinnsmala. [love]

Om du verkligen störs av det skulle jag rekomendera att du tränar magmusklerna för att få en fastare mage. Sittups och liknande övningar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tame:

och så har jag ju en boxningssäck i mitt rum, använder ibland.. men det kan väl inte vara särskilt fettförbrännande?

Själv är jag thai-boxare och ja, med rätt teknik och lite tempo så kan en boxningssäck vara extremt förbrännande. Väldigt extremt förbrännande ibland.

tame:

jag fattar inte

Ifall du ligger på ca 60-70% utav din maxpuls.
Räkna ut såhär:

hejkattunge:

Man brukar säga att maxpulsen ligger ungefär vid 220 minus åldern för män och 226 minus åldern för kvinnor

Så i ditt fall tar du 226 - 16 = 210
Sen tar vi 65% utav det för sakens skull.
0,65 * 210 = 136,5
Så skaffa en pulsklocka(kan inhandlas billigt på typ Klas Olsson) sen ut och gå i snabb takt! Ligg runt 130-140 i puls skulle jag säga.

Har för mig att ifall man ligger på maxpuls så förbränner man inte på samma sätt utan det blir konditions träning
(Om detta är fel så rätta mig någon!)
Annars så kan du ju börja med någon sport typ kampsporter, aerobics, dans eller blahablaha. (Sex är rätt förbrännande också, rätt utfört dvs)

Lucy:

Om du verkligen störs av det skulle jag rekomendera att du tränar magmusklerna för att få en fastare mage. Sittups och liknande övningar.

Inte köra sittups, fällkniven är grejen!
http://student.educ.umu.se/~saaagn02/fallkniven.htm

Lite länkar!
http://home.swipnet.se/ribozyme/Docs/MagRyggovningar.htm
Ta en titt på magrullaren, rätt bra övning som går att utföra i hemmet.

http://student.educ.umu.se/~saaagn02/fallkniven.htm
Mycket bra för magen, tar något bättre än vanliga trista sittups.

Ta en titt på den sista sidan där, lite bra tips..


   
SvaraCitera

Jag vet en tjej som hade det. Hehe, lite gulligt. Hon var ganska rolig faktiskt [confused]


   
SvaraCitera

Låter som mjölkmage, tycker jag... Du är alltså laktosintolerant, i så fall.


   
SvaraCitera

tame:

Jag är ganska normal, tror jag ca 165 cm, 52kg ^^
Är inget problem med vikten men min mage är väldigt putig, även om resten av jag är ganska smal/normal..

Menar du att det är fett utanpå den som gör den putig, eller är den mer putig som om du just ätit? [cute]


   
SvaraCitera