Aviseringar
Rensa alla

Putig mage [sad]


Det är ju såhär om man har lite fakta så måste man typ ha max 10 % underhudsfett för att magrutorna ska kunna synas? Sen så kan man ju ha olika mycket men mycket beror på fettet. Sen när du tränar magen ska man absolut inte bara köra sit-ups och sån skit. Gör typ fällkniv lite och rygglyft för att få bra hållning, då blir hela magpartiet bättre och även armhävningar. Detta ger mycket på överkroppen. Det handlar inte bara om styrka på mage. Men sen ska du försöka hålla ett tränings schema , Vi säger att du gör så många armhävningar du orkar, och sen rygglyft och sedan typ 3 sorters mag övingar, på sidorna, övre mage och nedre. Detta ska du göra i måtta innan du lägger dig, Då kommer du verkligen se resultat efter någon månad sådär.
Allt av mig leverpastej![party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Boxas du som man ska genom att använda hela kroppen bakom slaget så bränner du förjävligt mycket.

När jag väl använder säcken (när jag är jävligt arg) slår jag allt jag kan och använder hela kroppen, antar jag. Kanske borde göra det mer regelbundet för att det ska märkas något. Men tack 🙂

Lucy:

Om du verkligen störs av det skulle jag rekomendera att du tränar magmusklerna för att få en fastare mage. Sittups och liknande övningar.

Nej jag störs faktiskt inte så mycket av det, det är mest att det är fult under vissa kläder [crazy][smile]

Zittam:

Zittam

tacktack [party][smile]

Pakanajuhla:

Menar du att det är fett utanpå den som gör den putig, eller är den mer putig som om du just ätit?

Lite bådeoch, blir värre när jag har ätit.. Är helt "bubblig" och låter massa [blush][surprised] Men jag ska försöka att inte äta så mycket mejeriproduker i veckan och se om det hjälper ^^

anton_94:

Men sen ska du försöka hålla ett tränings schema...

Tack [bigsmile] Träning blir det alltså 🙂


   
SvaraCitera

tame:

Lite bådeoch, blir värre när jag har ätit.. Är helt "bubblig" och låter massa Men jag ska försöka att inte äta så mycket mejeriproduker i veckan och se om det hjälper ^^

Äsch, det låter inte som om det är en stor fettklump utanpå utan snarare som att din mage blir uppblåst och står utåt. [rolleyes]

Isåfall, försök precis som du själv tänkte att dra ner på mejeriprodukter.
Händer det inget kan det bli bättre av att äta lite mindre fibrer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Isåfall, försök precis som du själv tänkte att dra ner på mejeriprodukter.
Händer det inget kan det bli bättre av att äta lite mindre fibrer.

Tack, ska prova det om det inte hjälper med det andra. Men jag har inte så mycket koll, vilken mat är fiberrik? Man kan ju alltid läsa på förpackningar, men bara lite allmänt?


   
SvaraCitera

tame:

Tack, ska prova det om det inte hjälper med det andra. Men jag har inte så mycket koll, vilken mat är fiberrik? Man kan ju alltid läsa på förpackningar, men bara lite allmänt?

Grova grönsaker, de flesta fullkornsprodukter, havregrynsgröt, grovt bröd.
Men det problemet uppkommer främst bland de som tar lite för seriöst på att äta mer fullkorn. Jag tror på att mjölken är bov. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Jag tror på att mjölken är bov.

Kan nog vara så [crazy] och tack för hjälpen 🙂


   
SvaraCitera

cut the carbs. har hjälpt många med uppblåst mage, inkl mig.


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Låter som mjölkmage, tycker jag... Du är alltså laktosintolerant, i så fall.

Kan vara mensdags också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

digital:

cut the carbs. har hjälpt många med uppblåst mage, inkl mig.

vad är carbs? [blush]

Harpyja:

Kan vara mensdags också.

Troligtvis inte då det är så mest hela tiden, blir varken större eller mindre vid mens ^^


   
SvaraCitera

pics, du är troligtsvis normal, och fått för dig saker.


   
SvaraCitera

vore jävligt fett om det satte sig på händerna, man skulle se ut att vara i bra form och man skulle få STORA HÄNDER!!

och ni vet ju vad man säger om folk med stora händer[wink]


   
SvaraCitera

Bukfetma. Allt jag vet om det är att man ska undvika öl och att det är svårt att bli av med.


   
SvaraCitera

tame:

ag är ganska normal, tror jag [crazy] ca 165 cm, 52kg ^^
Är inget problem med vikten men min mage är väldigt putig, även om resten av jag är ganska smal/nor

tror du kanske äetr dålit ellerså min polares hund fick världens put mage när han ¨åt godis praliner så d e antaiglien dt.


   
SvaraCitera

Vad menar du med "putig" mage? Är det en lite fettobula som putar ut så kanske har jag nog inget råd, men är det så att du magen liksom är konstant svullen och orolig (IBS) så tycker jag att du absolut ska prova att sluta äta kolhydrater nån vecka. Inget bröd, fullkorn, pasta, potatis, socker etc. Jag själv äter enligt LCHF (lågkolhydrat-högfett) och min mage har blivit superlugn sen jag börja [smile]. Dessutom är det kolhydraterna vi blir feta av, så frossa i fett och protein istället. Lite mer info- http://kolhydrater.ifokus.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AgnesE:

en är det så att du magen liksom är konstant svullen och orolig

I stort sett, ja. Nu provar jag laktosfria saker, och det verkar funka ganska bra. Men kan kanske prova att skippa kolhydraterna också 🙂 Tack!


   
SvaraCitera