Aviseringar
Rensa alla

Pythonprojekt?


Ämnesstartare

Jag vill göra ett projekt i python. Vad ska jag göra? D:


   
Citera

Får man fråga varför du väljer just Python?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zirro:

Får man fråga varför du väljer just Python?

Tjae, jag kände mig för att lära mig ett nytt språk med mysig syntax, scriptvänligt och brett. Hurså?


   
SvaraCitera

Python är myspys men har väl sina märkligheter det också. Jag tycker du ska göra en Mashmut, nu när riktiga Mashmut är nere. En chatbot! 😀

Eller ett spel. Gör en 2D-plattformsäventyrsmotor så ser vi vem som blir klar först.


   
SvaraCitera
Tyrael

Gör ett program som tar bort din barnporr.


   
SvaraCitera

En applikation som håller koll på något ex börsen.


   
SvaraCitera

En enkel datingsim som inte använder sig av Ren'Py, eller kanske en sudokulösare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Eller ett spel. Gör en 2D-plattformsäventyrsmotor så ser vi vem som blir klar först.

Låter awesome. Känns lite som att skjuta stjärnor med slangbella, men jag ska nog ge det ett försök. Antingen det eller...

Gentlernen:

En enkel datingsim

... eller motor för detsamma.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tyrael:

Gör ett program som tar bort din barnporr.

Har inte tillräckligt med ram ifall jag gör en counter på hur mycket som tas bort.

My dreams are her:

En applikation som håller koll på något ex börsen.

Låter som något som är roligare att göra med en websida.


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera

Gentlemen:

... eller motor för detsamma.

Kan också vara awesome. Ett av mina favoritspel är True Love, och det känns som att en motor för dylikt lika gärna skulle kunna moddas lite för, säg, en Shadowgate-klon. Och hur ballt hade inte det varit? Fan, nu blir jag ju sugen... får bli nästa iPhone-spel.

Gentlemen:

Känns lite som att skjuta stjärnor med slangbella

Visst gör det, jag har påbörjat ett oändligt antal såna motorer i olika språk och aldrig blivit färdig. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Tyrael

Gentlemen:

Har inte tillräckligt med ram ifall jag gör en counter på hur mycket som tas bort.

[sad]


   
SvaraCitera

Gentlemen:

... eller motor för detsamma.

Gör du motor kan du lika gärna göra lite streckgubbar och göra en SICP VN av det hela. Tvinga du vet vem att göra grafickxen.

Sterd:

Ett av mina favoritspel är True Love

Pfft, Sakura no Kisetsu/Seasons of the Sakura är så mycket bättre, även om jag måste medge att TL har bättre gameplay.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Pfft, Sakura no Kisetsu/Seasons of the Sakura är så mycket bättre, även om jag måste medge att TL har bättre gameplay.

Måste erkänna att jag inte så lirat så mycket mer än TL, fastän jag har en rejäl fetingtorrent med 39(?) såna spel nedladdad som jag inte orkat ta tag i än. Kanske borde göra det.

Minns att jag spelat nåt annat men det urartade såklart (det är ju japaner vi pratar om) i enema och skit (no pun intended).


   
SvaraCitera

Ett spel eller en chat. Personligen gillar jag spel då det ger interaktivitet och belöning [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett neuronnät som spelar tictactoe och lär sig via evolution håller jag på med just nu, men det går inte så bra. har varit ifrån koden ett par veckor, är skitsvårt att sätta sig in i det.


   
SvaraCitera