Aviseringar
Rensa alla

Quiz: Hur politiskt engagerad är du?


Ämnesstartare

Du är TOTALT JÄVLA OPOLITISK

Okej för att man inte måste ha koll på exakt vad en motion är för något eller veta precis vem som står femma på Moderaternas lista i Gnesta, men det här är ju faktiskt skrämmande. Du stod förmodligen i rökrutan och skvallrade om senaste klassfesten när du egentligen borde ha suttit på samhällslektionen och lärt dig ett och annat om världen. Men det är faktiskt aldrig för sent att engagera sig.

😉


   
SvaraCitera

Jag fick AKTIVISTEN. Men det stämmer väl inte  riktigt heller. Jag är ju snarare en soffanarkist.


   
SvaraCitera
mynona

Du är TOTALT JÄVLA OPOLITISKOkej för att man inte måste ha koll på exakt vad en motion är för något eller veta precis vem som står femma på Moderaternas lista i Gnesta, men det här är ju faktiskt skrämmande. Du stod förmodligen i rökrutan och skvallrade om senaste klassfesten när du egentligen borde ha suttit på samhällslektionen och lärt dig ett och annat om världen. Men det är faktiskt aldrig för sent att engagera sig – du kan ju börja med att klicka dig runt på vår valsajt och läsa igenom våra intervjuer med ungdomsförbunden och vår guide inför Riksdagsvalet!

Voila! 


   
SvaraCitera
mynona

mpt:hv:
Du är SLACKTIVISTEN

Politik sköts bäst från soffan, under en filt och med en kopp varm choklad nära till hands. Varför ska man stå i regn och rusk och gapa sig hes i en megafon när man kan sitta inne i värmen och Twittra ut sina budskap? Du blir ofta anklagad av äldre politiker (oftast gubbar) för att inte göra någon skillnad alls, men nätaktivism har många gånger visat sig ha stor betydelse vid exempelvis demonstrationer. Man ska aldrig underskatta sociala mediers spridningskraft, men ibland kan det vara bra att lyfta blicken lite från skärmen och möta en medmänniskas blick. Om inte annat så för att slippa ha samma kroppshållning som Ringaren i Notre Dame när du är 50!

Varför fick inte jag den.

OnT: Jag är insatt och uppdaterad, läser politiska artiklar, diskuterar politik med vänner och har fasta åsikter, men jag engagerar mig inte aktivt. Någon gång hade jag gärna velat närvara vid en demonstration.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLACKTIVISTEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ointresserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra jobbat hörrni! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kunde inte identifiera mig med svarsalternativen, tyvärr.


   
SvaraCitera

Lill-Bildt. Lite trista frågor dock.


   
SvaraCitera
Kudhos

image_23.jpg


   
SvaraCitera
Kudhos

Oväntat resultat hörrniCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
kunde inte identifiera mig med svarsalternativen, tyvärr.

man får ju ta det som är minst främmande i tester man känner så på


   
SvaraCitera
mynona

isola:

man får ju ta det som är minst främmande i tester man känner så på

Problemet i mitt fall var att svarsalternativen verkade tvinga en att välja mellan aktiv och intresserad eller passiv och ointresserad. Jag är intresserad utan att vara aktiv. Undrar dock varför jag inte blev slacktivist. 


   
SvaraCitera

Haha jag tycker att det är quizet var ganska löjligt och väldigt missvisande ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är TOTALT JÄVLA OPOLITISK


   
SvaraCitera