Aviseringar
Rensa alla

"Anklagas för mord efter missfall"


Ämnesstartare

Läs den här artikeln och bli upprörd i några sekunder.

För visst är det väldigt sjukt?

"Amanda Kimbrough i Alabama riskerar också ett långt fängelsestraff, men hennes fall är nästintill det omvända.

Under sin graviditet fick hon veta att barnet eventuellt led av Downs syndrom och hennes läkare bad henne att överväga abort. Men Kimbrough är emot aborter och födde barnet med kejsarsnitt, men det dog kort efter födseln.

Sex månader senare greps Kimbrough misstänkt för ”kemiskt äventyrande” – en lag som togs fram för att skydda barn vilkas föräldrar tillverkade drogen metamfetamin i hemmet, och där barnen riskerade att få i sig ångorna.

Kimbrough anklagades för att ha tagit droger under graviditeten, något hon förnekar. Om hon får avslag på sin överklagan till högre instans kommer hon snart att inleda ett tioårigt fängelsestraff."


   
Citera
Ämnesstartare

vet inte vad som är sjukast, domaren eller hon som vägrade abort trotts att hon inte vill ha barnet frön första början. Domaren följer ju trotts allt bara vad uppenbarligen står i deras lagbok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Domaren följer ju trotts allt bara vad uppenbarligen står i deras lagbok.

Ja, men som det står här: "Minst 38 av USA:s 50 stater har infört lagar om mord och mordförsök på foster. De är tänkta att skydda gravida kvinnor och deras ofödda barn mot våld från tredje part – vanligtvis misshandlande makar och pojkvänner."

Då ska ju inte detta påverka kvinnan på grund av hon fått ett missfall (som hon ej kunde påverka - i alla fall inte den tjejen som man skrev om i utdraget).. Vem är det som sitter och skriver den där lagboken egentligen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Alabama...

Inte bara där.. Men de var ju den knäppaste av alla de man fick läsa om. Och det här är väl bara en av alla de sjuka lagar som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man slutar aldrig förvånas över vad som sker i den där delen utav världen. Det är tragiskt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

man skrev om i utdraget).. Vem är det som sitter och skriver den där lagboken egentlige

Samma personer som antar att om alla bär vapen så kommer samhället bli säkrare. Det tänktes nog inte särskilt mycket i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hon nekade bara till att hon använt drogen, men finns det faktiska bevis på att hon inte gjorde det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir så arg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

finns det faktiska bevis på att hon inte gjorde det?

finns det faktiska bevis på att du inte har dödat femton människor?


   
SvaraCitera

hafsverk:

finns det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hafsverk:

finns det faktiska bevis på att du inte har dödat femton människor?

Ja, det är ju en väldigt rimlig jämförelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Ja, det är ju en väldigt rimlig jämförelse.

när det kommer till icke-bevis så finns det inte direkt gradskillnader. brist på bevis är brist på bevis, oavsett vad brottet gäller. det är så lagstiftningen ser ut, det är så lagstiftningen ska se ut.

tänk längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hafsverk:

tänk längre.

Känner mig inte manad att ta till mig något du säger då du uppenbarligen är otrevlig mot just mig av helt okänd anledning.

Sedan antar jag att du utgick från amerikanska lagar då händelsen ägde rum i USA. Om kvinnan i fråga haft kontakt med metamfetamin, och det varit känt innan eller något som kom upp under detta fall, är det fullt rimligt att ta prov för att se om hennes nekande var sanningsenligt. Har hon inte haft kontakt med metamfetamin så är tester inte lika relevant, mer än att kunna köra uteslutningsmetoden om någon misstanke skulle finnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Sedan antar jag att du utgick från amerikanska lagar då händelsen ägde rum i USA.

aa? eller du menar att "innocent until proven guilty" är en tom trosbekännelse som bara existerar i hollywoodproduktioner?

Chibibbi:

är det fullt rimligt att ta prov för att se om hennes nekande var sanningsenligt.

aha, det finns alltså prov som kan visa om man tagit metamfetamin för ett halvår sedan? coolt, jag visste inte att det fanns någon tydlig tidsindikation på proven, eller att metamfetamin ens fanns kvar i kroppen längre än ett par dagar.

grejen är att det här åtalet tydligt inte har något med drogbruk att göra, utan bygger på en absurd syn på kvinnor som underordnade deras foster och en vilja att anklaga kvinnor som inte fött hälsosamma barn för brott bara för att.


   
SvaraCitera