Aviseringar
Rensa alla

"anonym abort"


bitch:

Då har de gjort ett lagbrott. Har de tystnadsplikt och du dessutom intygar dem att killen är lika gammal som du - så har de ingen rätt att göra så.

De bryr sig aldrig. [zzz]


   
SvaraCitera

fannylicious:

20.

Tänkte precis skriva att han var för gammal för dig osv. Men sen insåg jag att jag var fjorton och min pojkvän var 20 när vi blev tillsammans. [zzz]


   
SvaraCitera

fannylicious:

20

Jag blir förstås arg att en 20-åring inte har mer vett i skallen, men det hör inte hit.

Om du nu känner att du inte kan berätta det för dina föräldrar (vilket är trist) så får du ljuga om hans ålder.

Ett annat tips är att om du har bra kontakt med skolsköterskan eller kuratorn på skolan, att du berätta för dem att du vill göra abort (du måste dock köra samma historia med att han är lika gammal som du), så kan de nog hänvisa dig till en ungdomsmottagning.

Eftersom ungdomsmottningar tydligen kan bryta sin tystnadsplikt så be dem att skriva under att de inte ska berätta.


   
SvaraCitera

tror nog dina föräldrar blir mer besvikna när du klämmer ut en unge om 9 månader som dom kommer få försörja ekonomiskt.


   
SvaraCitera

fannylicious:

har du provat?

nej men min kompis har provat det, det funkade.
Dessutom FÅR dom inte enligt lag säga det till dina föräldrar om du skulle kunna komma till skada ifall dom sa det. och om du säger att dom typ kommer döda dig så kommer dom verkligen inte säga något! Eller så uppger du bara falskt namn och falskt nummer hem så kan dom ändå inte säga något, även om dom velat 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bitch:

Eftersom ungdomsmottningar tydligen kan bryta sin tystnadsplikt så be dem att skriva under att de inte ska berätta.

tack så mycket för alla tipsen.
ungdomsmottagningen gör fortfarande mig lite tveksam dock :/


   
SvaraCitera

fannylicious:

ungdomsmottagningen gör fortfarande mig lite tveksam dock :/

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hur gammal är du?

14.


   
SvaraCitera

fannylicious:

tack så mycket för alla tipsen.
ungdomsmottagningen gör fortfarande mig lite tveksam dock :/

Det finns fler som bryter tystnadsplikten (har faktiskt varit med om det själv men i ett annat sammanhang).

Sen kan du ju som en skrev, säga att det kan skada dig genom att tala om det för dina föräldrar (och ange fel adress och nummer).


   
SvaraCitera

hej ,, ja å mina kompisar började snacka om detdär. Ja trodde att man kunnde vara anonym överallt och min kompis trodde inte det så vi ringde i kris till Bris [cool] haha. Dom sa att i de större komunerna så får man troligast vara anonym, så stockholm lär inte vara ett undantag. Men kan man inte ringa och höra det med klinikerna? Det är nog bäst om du inte väntar för länge me att göra abort,, har hört lite scary stories vettu[cheers]


   
SvaraCitera

Ja, ska du göra abort så gör det på en gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du ska göra som många andra skrivit. Ljuga och säga att killen är i samma ålder som dig själv. Och hålla fast i den versionen igenom hela dethär. Och vad de gäller dem på ungdomsmottagningen, så ska de inte höra av sig till dina föräldrar om du inte vill ( som redan nämnt, de har tystnadslikt )

Men om det skulle röra sig om att en 14årig tjej är gravid och blivit det utav en 20årig kille, så skulle de vara tvugna att anmäla, för då har han faktiskt begått ett brott och du är minderårig...

Så viktigt att du håller samma historia rakt igenom.
Får jag fråga vilken vecka du är i?


   
SvaraCitera

followthelights:

Eller så uppger du bara falskt namn och falskt nummer hem så kan dom ändå inte säga något, även om dom velat 😉

Jag vill minnas att de faktiskt vill ha personnummer, hemadress och dylikt på ungdomsmottagningar. Har i och för sig inte koll på om det gäller vid aborter. Så det är nog effektivare att utge sig för att vara någon äldre kompis.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Så det är nog effektivare att utge sig för att vara någon äldre kompis.

Absolut


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag vill minnas att de faktiskt vill ha personnummer, hemadress och dylikt på ungdomsmottagningar. Har i och för sig inte koll på om det gäller vid aborter. Så det är nog effektivare att utge sig för att vara någon äldre kompis.

Hitta på falskt personnummer och hemadress 🙂
Ungdomsmottagningar har inte tillgång till folkbokföringsregistret med allas personnummer och hemadresser och de kan heller inte söka där i.


   
SvaraCitera