Aviseringar
Rensa alla

"Extremfärg" till blont


Ämnesstartare

Om man tonar håret knallrött/rosa/blått/whatever:
Hur fuckat blir håret när man ska få det blont igen när färgen gått ur?
Försvinner färgen av sig själv efter ett tag eller måste man bleka bort?
I så fall, hur många blekningar krävs?
Hur mycket sliter det på håret?

Och klaga inte på att det är så FUUULT tack, ska inte färga hela håret blått eller nåt. Kan iofs vara snyggt på vissa, så no offence, men ändå, öhm, ja.
Svara på mina frågor eller gtfo helt enkelt


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

SVARA!


   
SvaraCitera

42.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

SVARA!

käften kvinna [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär fuckat!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Försvinner färgen av sig själv efter ett tag

Det beror nog på vilken färg du använder..
Dimensions tror jag det finns en färg som heter och den bleks men det ser förjävligt ut[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Såhär fuckat!

*fapfapfapfap*

Imoon:

Det beror nog på vilken färg du använder..
Dimensions tror jag det finns en färg som heter och den bleks men det ser förjävligt ut[bigcheers]

vill inte se förjävlig ut [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Försvinner färgen av sig själv efter ett tag eller måste man bleka bort?
I så fall, hur många blekningar krävs?
Hur mycket sliter det på håret?

Japp, den försvinner, beror på vilken du använder iaf, men Stargazer och Directions brukar ha blekts bort nästan helt efter sisådär två veckor. Alltså, har testat rosa t.ex och det har blivit till en väääldigt ljus, skitäcklig färg efter två veckor. Det är liksom.. inget man vill synas med om man säger så. 🙂

Beror på hur mycket färg du ska ha i håret, men tror 1-2 räcker. Och det sliter väldigt mycket på håret.. bäst att gå till frisören om man vill ha bra resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

*fapfapfapfap*

Great minds think alike. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bump


   
SvaraCitera

Daimchoklad:

Försvinner färgen av sig själv efter ett tag eller måste man bleka bort?

Jag använde Directions, och då blev ju färgen självklart lite urtvättat efter ett tag. Men den försvann aldrig helt av sig själv, den blev mycket svagare men försvann aldrig riktigt. Man måste nog bleka bort den då. Hade en röd/rosa färg som syntes trots att jag hade blekt. Kan bero på att röda pigment oftast sitter i ett bra tag, så det beror nog lite på färgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Kan bero på att röda pigment oftast sitter i ett bra tag, så det beror nog lite på färgen.

Okej, tack [smile]

Har läst att sådana färger går bort mycket lättare om man blandar blekning och balsam och har i lääänge, kan det stämma?


   
SvaraCitera

Daimchoklad:

Har läst att sådana färger går bort mycket lättare om man blandar blekning och balsam och har i lääänge, kan det stämma?

Hm, jag vet inte riktigt. Känns som att det skulle gå sämre då eftersom balsam bildar en "hinna" eller vad man ska kalla det. Men samtidigt kanske man kan ha i blekningen mycket längre då utan att håret skadas, så kanske!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Hm, jag vet inte riktigt. Känns som att det skulle gå sämre då eftersom balsam bildar en "hinna" eller vad man ska kalla det.

Tänkte något liknande när jag läste det, fast har hört att det ska funka. Är lite tveksam dock


   
SvaraCitera

Det försvinner helt.


   
SvaraCitera