Aviseringar
Rensa alla

"Feministhora" i koden till Dead Island


Ämnesstartare

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110908/dead-island-karaktar-kallades-feminis...

[bigsmile]

Det handlar alltså om en skill i spelet som gör att man ger 15 % högre skada på manliga karaktärer! [bigcheers]

I det färdiga spelet kallas den för "gender wars". Som vi alla vet är det helt OK att använda ordet "krig" som man vill, trots att det dödar tusentals människor varje år. Men använder du det heliga och anrika ordet "feminist" i något negativt sammanhang ja då jävlar bär det iväg till skampålen!

Klockrent skämt från en utvecklare eller fel?


   
Citera

oskar_det:

I det färdiga spelet kallas den för "gender wars". Som vi alla vet är det helt OK att använda ordet "krig" som man vill, trots att det dödar tusentals människor varje år. Men använder du det heliga och anrika ordet "feminist" i något negativt sammanhang ja då jävlar bär det iväg till skampålen!

va!?!?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skillnaden är att termen Krig är ett ord som kan betyda vad som helst och inte kan tas illa upp av någon medans ordet Femenisthora är direkt kränkande mot en specefik grupp.

Som en jävla femenisthora måste jag dock säga att det är lite småkul. Men rätt onödigt och töntigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ps, Spelet suger kuk.


   
SvaraCitera

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Skillnaden är att termen Krig är ett ord som kan betyda vad som helst och inte kan tas illa upp av någon

Haha, ojojoj. Du tror inte att folk som bor i krigshärjade länder tar illa upp av ordet "krig"?

Eller är du så hj'rntvättad av den amerikanska krigskulturen som sköljer över oss i form av musik och filmer att du tycker krig är ett helt oladdat ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Som vi alla vet är det helt OK att använda ordet "krig" som man vill, trots att det dödar tusentals människor varje år. Men använder du det heliga och anrika ordet "feminist" i något negativt sammanhang ja då jävlar bär det iväg till skampålen!

HAha vem tappade dig i golvet?

Förlåt, men det är så puckat att jag inte ens orkar förklara.

Semi gjorde det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Du tror inte att folk som bor i krigshärjade länder tar illa upp av ordet "krig"?

Sen när är ordet krig ett laddat ord? Är svält också ett laddat ord? Tar folk som svälter illa upp av det ordet?

Tror detta bara handlar om att du tar illa upp när folk kallar dig äcklig och pedofil. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Som en jävla femenisthora måste jag dock säga att det är lite småkul. Men rätt onödigt och töntigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"som ger den kvinnliga karaktären Purnas attacker 15 procents extra skada mot män."

Åh gud vad jag skrattar! Sånt här är ju helt störtkul att läsa om. Såna här typer av skämt förekommer rätt ofta från svenska män i spelvärlden verkar det som. [y]

Edit:

Ontopic: Ja det är rätt typiskt att feminister och annat pack ska få pms över sånt här istället för att se humorn i det. Hur lättkränkta som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

Tror detta bara handlar om att du tar illa upp när folk kallar dig äcklig och pedofil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Du tror inte att folk som bor i krigshärjade länder tar illa upp av ordet "krig"?

Nope, det tror jag inte.

Oj menar att jag vet att dom inte gör det, förlåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VOOOOLDEMOOOORT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Ontopic: Ja det är rätt typiskt att feminister och annat pack ska få pms över sånt här istället för att se humorn i det. Hur lättkränkta som helst.

Eller så är det bara så väldigt tröttsamt och ointelligent att man vill kräkas. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om en killkaraktär hade en "skill" som gav 15% bonus på kvinnliga karaktärer, skulle det vara jämförbart om den "skillen" hette typ wifebeater? [rolleyes]


   
SvaraCitera