Aviseringar
Rensa alla

"Fetknopp"


Ämnesstartare

.Klagade över skolsystemet och kom in på att våran idrottslärare knappt kommer ihåg namnen på oss "nya" (ettorna på gymnasiet) elever, lade till "så det lär ju bli svårt för henne att skriva omdömen... Kanske därför vi får betyg i idrott & hälsa efter 4 terminer"
så får jag följade kommentar:
"Vad tur för dig att det är så i idrott..." (="indirekt förolämpning" men självklart blandat med ironi bara för att försköna verkligheten. Annars stämde den "indirekta förolämpningen" ihop med vad personen tycker om mig ang. mina idrotts-kunskaper)

skulle kunna grina över detta just pga. jae en riktig lipsill men vet ni vad? ville mest frossa efter detta... För att på något sätt visa att jag inte bryr mig - vilket jag faktiskt gör, därav tråden.

Vad skulle ni gjort i min situation? (Nu menar jag i den stunden, som beskrevs, inte i min livssituation)


   
Citera
Ämnesstartare

menar med sista raden att jag inte vill ha tips som "träna" för det är inget acceptabelt alternativ, för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den menade antagligen att du ej är särskilt delaktig på idrotten... gör dig ej till en fetknopp heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vad? att din lärare antydde att du var dålig i idrott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idrott är ju ändå sämstaste och tråkigaste ämnet och visste nog att jag var ganska dålig på det så hade inte brytt mig[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men vad? att din lärare antydde att du var dålig i idrott?

Förstår man inte texten?!
Uppskattar människan förmåga att tänka, alldeles för mkt. Skrämmande mycket.

Men, ja - typ... Att jag alltid, enligt personen jag talade till, vart kass på idrott. Ändå tycker personen att jag slåss bra, fast det har väl inte för mkt med enbart idrott att göra.
u get the point.

Lounge fact:

den menade antagligen att du ej är särskilt delaktig på idrotten... gör dig ej till en fetknopp heller

men va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Men, ja - typ... Att jag alltid, enligt personen jag talade till, vart kass på idrott.

Önskar att du inte tog åt dig av det där. Så onödigt sagt[sad] Vissa människor kan aldrig hålla käften (vet jag av egen erfranhet.. shame on me.). Inom idrott är det alltid "kul" att "tracka" på dem som är lite mindre bra på det här med koordination och bollkänsla. Jag vet själv att det kan vara astråkigt att ha idrott när majoriteten av idrottklassen skiter i vilket typ.. och då kan det lätt komma dryga kommentarer från ens mun för att man blir så irriterad.

men om jag var i din situation så skulle jag strunta i det där. hur pass bra är personen själv, liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

men va?

hur kan du ej fattaaaAAAAAAAAAAAAAAA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hur kan du ej fattaaaAAAAAAAAAAAAAAA

fattade men blev lite fundersam över att du inte fattade. därför ändrade jag tråd-texten, som du kan se.


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Förstår man inte texten?!
Uppskattar människan förmåga att tänka, alldeles för mkt. Skrämmande mycket.

Så du tycker att det framgår i texten vem som släppte kommentaren? Det tycker inte jag. Du kanske borde lära dig skriva innan du börjar anklaga mänskligheten för din inkompetens.

OnT: Hade just nu gett personen i fråga en ordentlig smäll, oavsett om det var en elev eller lärare, men jag är ju också inne i en rätt instabil period just nu.


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Vad skulle ni gjort i min situation? (Nu menar jag i den stunden, som beskrevs, inte i min livssituation)

Hålla käften?


   
SvaraCitera