Aviseringar
Rensa alla

"Fick 0 kr i lön"


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13098526.ab

Seriöst... Är det meningen att man ska tycka synd om henne? Det första jag tänker på när jag läser artikeln är hur osmart och korkad hon måste vara. Det andra jag tänker på är att arbetsgivaren var en idiot.

Det tredje jag tänker på är hur hon hade tänkt byta jobb OM hon hade varit smart nog att skriva på ett arbetsavtal?!?!

Många indianer som verkar saknas hos den bruden. Och ändå går hon ganska solkart och blir socialdemokrat efter "hennes hemska upplevelse".


   
Citera
Ämnesstartare

Typisk lokaltidningsbesvikelse

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Och ändå går hon ganska solkart och blir socialdemokrat

Fördomsfulla människa!
Hon låter mer som en folkpartist!

Men du har rätt ja, hon borde ha lyssnat på mamma och pappa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så det är inte synd om henne eftersom hon är osmart.
konstigt resonemang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tyckte synd om henne

hon såg snäll ut


   
SvaraCitera

Mawns:

http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.com/

"Då gick jag in och hämtade luftgeväret och sköt sönder dem."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Så det är inte synd om henne eftersom hon är osmart.

Nej! Den största anledningen till att det inte är synd om henne är för att hon snyftar i Aftonbladet om hur osmart hon själv var förra sommaren.

Självklart ska hon ha betalt för sitt jobb oavsett vad. Men jag har svårt att tycka synd om någon som snyftar över hur dum hon/han är.

Ta det som en man/kvinna och lös det utan att blanda in "allmänheten".

Likaså gäller studenten som "inte kunde flytta hemifrån" pga CSN-bidraget+lån var för lite. Jag hade skämts om jag hade sagt något sådant. Inte kunna leva på 8k i månaden... jo tjena..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Den största anledningen till att det inte är synd om henne är för att hon snyftar i Aftonbladet om hur osmart hon själv var förra sommaren.

hon varnar andra för att inte vara lika osmarta, det är väl bra?

Marmoth:

Ta det som en man/kvinna och lös det utan att blanda in "allmänheten".

hur menar du att hon ska lösa det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu tror jag inte hon inbillar sig att det hon gör är en lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Ta det som en man/kvinna och lös det utan att blanda in "allmänheten".

det vore ju illa om folk fick för sig att företag kan bete sig som idioter. för helt ärligt så kan du ju inte hävda, oberoende av hennes egna tillkortakommanden, att företaget i fråga betett sig bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

hon varnar andra för att inte vara lika osmarta, det är väl bra?

En varning av denna dignitet brukar inte hamna högst upp på framsidan av Aftonbladet. Snyfthistorier säljer.

framtidstron lever:

hur menar du att hon ska lösa det då?

En lösning är helt enkelt att acceptera sin dumhet och lära sig att aldrig göra samma misstag igen.

Att snyfta i tidningen löser inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det vore ju illa om folk fick för sig att företag kan bete sig som idioter.

Jag tror nog att de flesta vet om det faktiskt. Och därför ser man till att skriva på arbetsavtal.

Har man inte "fått för sig" att vissa företag bedriver smutsig företagsamhet innan man läser på Aftonbladet så är nog chansen ganska liten att den vetskapen fastnar efter att ha läst en snyftartikel.

Leijonsparf:

att företaget i fråga betett sig bra

Svaret på denna fråga står i översta inlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idiot som inte skriver ett avtal. Idiotföretag som inte ger henne lön för det arbete hon utfört.

Idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mänskligheten slutar aldrig att förvåna mig.

Tragisk tjej, minst sagt.


   
SvaraCitera

Förjävligt med idiotiska arbetsgivare som inte tar sitt ansvar, idiotiskt av en 20 årig arbetstagerska att arbeta utan kontrakt.

En symbios av idioti. Men så här skall det ändå inte vara. Nyp till alla arbetsgivare som tror att det ska få göra som de vill!


   
SvaraCitera