Aviseringar
Rensa alla

"Fick 0 kr i lön"


Ämnesstartare

Marmoth:

Att snyfta i tidningen löser inget.

tror du att hon tror att hon kommer få sin lön av artikeln?

Marmoth:

En varning av denna dignitet brukar inte hamna högst upp på framsidan av Aftonbladet. Snyfthistorier säljer.

Nu är det aftonhorans intentioner och inte hennes du ifrågasätter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

tror du att hon tror att hon kommer få sin lön av artikeln?

framtidstron lever:

Nu är det aftonhorans intentioner och inte hennes du ifrågasätter.

Tror varken du eller jag kan svara på vad hennes intentioner med snyfthistorien är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Tror varken du eller jag kan svara på vad hennes intentioner med snyfthistorien är.

nej
jag tycker ändå du ska bli snällare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Men så här skall det ändå inte vara. Nyp till alla arbetsgivare som tror att det ska få göra som de vill!

Håller med!

Det var ju ganska givet att arbetsgivaren inte hade för avsikt att skriva något avtal alls. Antagligen hade det blivit svart lön till henne om hon jobbat kvar.

Handels kollektivavtal ger ju garanterat runt 100kr i timmen om man är 19-20 år.

Man kan ju undra hur den där bruden tänkte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett bra sätt att bli av med sin naivitet på. tummen upp till arbetsgivaren[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får ju tänka lite själv, det borde man klara som vuxen människa. :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Ett bra sätt att bli av med sin naivitet på. tummen upp till arbetsgivaren

Du är en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du är en idiot.

Inte jag som slavar i affär iafl[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Har man inte "fått för sig" att vissa företag bedriver smutsig företagsamhet innan man läser på Aftonbladet så är nog chansen ganska liten att den vetskapen fastnar efter att ha läst en snyftartikel.

vissa, alltså? jag tror att de flesta företag är hur villiga som helst att tjäna mer pengar genom avtalsbrott, om de tror att de kan komma undan med detta utan att förlora på det i längden. de har trots allt mer långtgående skyldigheter gentemot deras investerare än mot deras anställda, vilken av dessa som prioriteras känns rätt givet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Inte jag som slavar i affär iafl

Nej, men du står för att upprätthålla 'slaveriet' i och med din ryggdunkning på arbetsgivaren - och därav är du en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag tror att de flesta företag är hur villiga som helst att tjäna mer pengar genom avtalsbrott

Nu blir jag lite nyfiken på hur du kan anta detta?

Tvärtom skulle jag säga att majoriteten av världens företag sköter sina skyldigheter gentemot sina anställda trots att de hade kunnat mygla och komma undan.

Sen om dessa skyldigheter bör bli fler och mer strikta är en annan femma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej, men du står för att upprätthålla 'slaveriet' i och med din ryggdunkning på arbetsgivaren - och därav är du en idiot.

Medkänsla kommer aldrig ta dig någonvart[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Om man blir utnyttjad får man skylla sig själv" - liberal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öh, hon blir blåst på pengar av ett företag och du ger henne skit för det? Inte direkt som att du i skolan får en grundfacklig kurs om arbetsrätt och vad man ska veta när man tar sitt första arbete. Ni liberaler är ju de som saknar indianer snarare när det är er politik som skapar sånt här.

Äcklet som lurade henne borde bli av med ett finger för varje tusenlapp han blåste henne på, då är han nog inte lika pepp på att fucka med folk igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Medkänsla kommer aldrig ta dig någonvart[no-no]

Varför vill man göda sitt ego på bekostnad av medkänsla?


   
SvaraCitera