Aviseringar
Rensa alla

"Fittcrew"


Ämnesstartare

Igår så såg jag någon dokumentär på tvåan som handlade om feminister typ. Vet inte varför de ens ställer upp, ens fördomar blir ju bara bekräftade.

De rakar sig inte under armarna, har frisyrer som killar, kläder som killar, är lesbiska och bor i kollektiv. En bytte till och med namn till Eddy.

Det känns som de blir feminister och hatar män för de är väldigt osäkra som personer, iaf min uppfattning. Tex en tjej hade blivit tafsad på pattarna när hon var liten, känns som hon inte kan komma över det och istället hatar män och gör sin lilla hämnd.

Sen undrar jag varför alla strävar efter att se och vara annorlunda idag. Det är ju bara töntigt.

Vad e din åsikt om feminister lr såg du kanske programmet. Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

Angelize:

De rakar sig inte under armarna, har frisyrer som killar, kläder som killar, är lesbiska och bor i kollektiv. En bytte till och med namn till Eddy.

låter mer som att de hatar män för att de är avundjuka för att de också vill vara män typ[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminister=nej tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

låter mer som att de hatar män för att de är avundjuka för att de också vill vara män typ[sad]

kanske det [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kebu12:

Feminister=nej tack

braaa!


   
SvaraCitera
kachin

skulle se på wild kids men halka över den dokumentären.
såg dock bara 30 sek kanske, när en tjej som såg ut som en liten pojke blev intervjuad vrf hon visa pattarna under en festival.
såg ej vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådana tjejer har ju oftast varit med om övergrepp etc, därav deras rädsla och avsky mot män.
Men när killar klär sig som tjejer och ogillar tjejer sexuellt så är det ingen som drar den slutsatsen.
Då är de coola tjejkompisar.
Fast det kanske är ovanligare iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

kanske det [crazy]

liksom annars skulle de ju inte låssas att de är/ klä ut sig till man : S typ som att en sverigedemokrat skulle börja gå runt i slöja bara för att den vill.Eller att en vänsterextremist skulle börja klä sig i typ ralph-lauren pikét och skaffa backslick bara för att visa hur mycket den hatar brats.

makes no sense liksom[sad]


   
SvaraCitera
Gifted

Angelize:

Vad e din åsikt om feminister lr såg du kanske programmet. Diskutera.

Jag tycker feminism har gatt lite over styr. Man kan inte fatta regeringsbeslut pa att alla skall VARA lika.
Lika jobb for lika arbete, och ingen diskriminering ar vettigt.
Att krava att pojkar och flickor skall klas likadant pa dagis, dar gar gransen.

Feminism ar lite som lobotomi; nar det forst kom, var det losningen pa allt och tillampades pa allt. Snubben som kom pa lobotomi fick ju nobelpris...
Sedan insag man vilka foljder det fick...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla feminister jag sett har varit idioter.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Film, TV och Underhållning


   
SvaraCitera

Angelize:

Sen undrar jag varför alla strävar efter att se och vara annorlunda idag. Det är ju bara töntigt.

7 Things "Good Parents" Do (That Screw Kids Up for Life)

#6.Teaching Them To Be Themselves

A study conducted at the University of Virginia showed that kids who were exposed to peer pressure around the ages of 12 and 13 turned out to be way more well-adjusted than the ones who weren't. They better understood the need to accommodate and make compromises when confronted with social pressure, rather than the "I'll just take my ball and go home" attitude they adopt otherwise.

http://www.cracked.com/article/195_7-things-good-parents-do-that-screw-kids-up-l...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De rakar sig inte under armarna, har frisyrer som killar, kläder som killar, är lesbiska och bor i kollektiv. En bytte till och med namn till Eddy.

låter snygga. tar dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad e din åsikt om feminister lr såg du kanske programmet. Diskutera.

Jag är själv feminist och jag ser inte varför man ska spy galla över hur kvinnor klär sig, beter sig, eller lever eller moralisera om att det är för att de hatar män. Som kille och feminist behöver jag aldrig stå ut med sånt, trots att jag helt delar delar många av deras åsikter.

Män och kvinnor ska ha delad föräldraledighet, kvotering är bra som verktyg, män och kvinnor är lika värda och har lika rättigheter, kön är i grunden en social konstruktion och sexualitet likaså, manlighet värderas högre än kvinnlighet idag, vi uppfostrar kön.

De som går för långt är inte dessa "jävla feminister" som ni föraktar, utan samhället och de som tvingar på oss dessa normer om hur vi ska bete oss och vara. Försök förändra det istället?


   
SvaraCitera

Angelize:

De rakar sig inte under armarna, har frisyrer som killar, kläder som killar, är lesbiska och bor i kollektiv. En bytte till och med namn till Eddy.

Ser inte relevansen i att du tog upp just det.

Jag ser det som en självklarhet att människor ska vara feminister.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

eller lever eller moralisera om att det är för att de hatar män.

Men det är inte okej att hata kvinnor? [confused]

Anarkandi:

Män och kvinnor ska ha delad föräldraledighet

Det är upp till föräldrarna själva att bestämma.

Anarkandi:

kvotering är bra som verktyg

Det är diskriminerande och ett hån mot de som verkligen har meriterna.

Anarkandi:

män och kvinnor är lika värda och har lika rättigheter

Ja? Det är väl ingen som sagt något annat?

Anarkandi:

kön är i grunden en social konstruktion och sexualitet likaså

Nej. Motbevisat flera gånger hur biologiskt grundade vi är.
De sociala verktygen är bara extrema förstärkningar av redan instinktiva beteenden.

Anarkandi:

manlighet värderas högre än kvinnlighet idag

Beror vad vi pratar om.
Kvinnor har fortfarande makten över barnen där män inte är välkomna.


   
SvaraCitera