Aviseringar
Rensa alla

"Förorterna brinner"


Ämnesstartare

Imoon:

Tror de på allvar att de tjänar något alls på denna "revolt"?

tror du att de egentligen bryr sig? folk blir självdestruktiva när de inte kan stå ut med sig själva, så varför inte bli allmänt destruktiva när de inte kan stå ut med samhället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvasi:

tror du att de egentligen bryr sig? folk blir självdestruktiva när de inte kan stå ut med sig själva, så varför inte bli allmänt destruktiva när de inte kan stå ut med samhället?

Hej sötnos [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Men vad i helvette tänker de när de attackerar privatpersoners bilar, lokaler osv, eller ambulanser och brandbilar?

Alltså, de attackerar nätverkstekniker också. Min styvfader jobbar som något sådant, när hans arbetskamrater skulle laga ett stort fel i någon förort i gbg (fler lägenheter saknade ström osv), så kommer skitungar och kastar sten på dem [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hej sötnos

puss. hur kunde jag få för mig att någonsin försöka lämna dig? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

ironi? [smile]

Nej. Isak håller på med ockupationer, demonstrationer och liknande så han kan mycket väl känna till något då dessa ungdomar säkert dras till åtminstone demonstrationer.

Stringburka:

organisation

Stringburka:

men det är en sak som man kanske bör tänka på.

Jo, sant. Men ändå.. ;/

herr_nilsson:

Någon som är kär i motborgare?!? [love]

Nödvändig kommentar.

herr_nilsson:

Har inget med vi mot dom

Det är ju vad dessa ungdomar säger själva i artiklarna.[rolleyes][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni väljer med stenar, ni väljer med kniv. Ni väljer med tårgas och bomber av bensin!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som om dem skapar rasism tyvärr... "De där jävla kamelfösarna är ju helt vilda och ociviliserade"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Alltså, de attackerar nätverkstekniker också.

Skitungar...

DeathOrGlory:

Satt precis och funderade på det.

Skitungar...

kvasi:

tror du att de egentligen bryr sig?

Det är ju typ det jag undrar, jag vet inte?!

Dold text: Skriver kanske lite konstigt just nu, men har två marsvinsungar i famnen som är lite knasiga.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Känns som om dem skapar rasism tyvärr... "De där jävla kamelfösarna är ju helt vilda och ociviliserade"

Ja, den risken finns. Men precis som kvasi säger så är det här nog ett ganska irrationellt handlande fött av frustration. På samma sätt som hur många (svenskar som invandrare) skulle smälla till någon som stöter på ens flickvän. Det kommer inte göra situationen bättre, annat än att man får utlopp för sin vrede. Tvärtom blir man troligen utslängd från krogen och riskerar att hamna i finkan.

kvasi:

hur kunde jag få för mig att någonsin försöka lämna dig?

Du är lite självdestruktiv tror jag [blush]
Nej, nog med OT, fy mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Nja men samtidigt ser du ju sällan sånt här liksom i Lidingö...

"Strax före klockan halvtre natten mot söndag fick polis och räddningstjänst larm om en brand i en stor villa på Lidingö. ... Polisen rubricerar tills vidare händelsen som mordbrand, vilket tyder på att man tror att branden var anlagd. Området är nu avspärrat i väntan på utredning." (april 2009)

"Det var strax före klockan 17 som kvinnan öppnade ett paket i sin lägenhet på Lidingö. Paketet exploderade med en kraftig smäll och kvinnan skadades och en brand uppstod i lägenheten. Kvinnan skadades på ben, händer, bål och ansikte. Hon kunde dock ta sig ut ur lägenheten själv." (april 2008)

"Ingen kommer att ställas till svars för de ouppklarade attentaten mot idrottsanläggningar i Stockholm och Göteborg förra året. ... Bara två av dem är uppklarade: mordbranden mot Lidingö tennishall och det planerade attentatet mot statyn Människan och Pegasus på Millesgården." (juli 1998)

Jag ser inte det så jätteofta i min förort heller, men det händer. Man kan ju inte jämföra hela Sveriges alla förorter med Lidingö, och det är möjligt att det är vanligare i förorten. Men det händer även i "finare" stadsdelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

håller på med ockupationer, demonstrationer och liknande

hahaha, ja, då har vi ju den skyldige här då, case closed.

Imoon:

Nödvändig kommentar.

ja?

Imoon:

i artiklarna

men va fan. det e väl bara att gå ut å snacka med ungarna? det är ju inte direkt så att de bits. jag skrattar varje gång jag läser en sån artikel, betongbarn som jag är. det är lite "vi mot dom liksom", jo, men jag har hört det själv. man försöker sätta ord på det och så lägger journalisten orden i munnen på ungarna. det är inget uttänkt från ungarnas sida, det är ingen egentlig frustration. "kan ni inte kasta en sten mot den där polisbilen, så får vi lite tuffa bilder? ja, sådär, bra. igen? tack!"

det är en konflikt för media, skapad av media, något man kan tjäna pengar på. har ni någon gång funderat på vad aftonbladet skulle tjäna pengar på om all världens problem plötsligt blev lösta? huh, hemska tanke...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

har ni någon gång funderat på vad aftonbladet skulle tjäna pengar på om all världens problem plötsligt blev lösta? huh, hemska tanke...

"De är rikast i din kommun" "Blondinbella rakar av sig håret" [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

ah Det är uttråkade ungdomsgäng, sådana här problem har alltid funnits. Just nu är det bilar, förut har man tänt eld på skolor och innan det var det sopstationer. Har inget med vi mot dom eller invandring eller något sådant att göra.

Visst har sådana här problem alltid funnits, men sådana här typ av problem har nästan alltid kommit från nedre delen av samhällsklasserna. Och jo, det har mycket med det att göra.

Och att förklara olika typ av sådana här händelser som "uttråkade ungdomsgäng" och inte försöka se var i problemen ligger i är bara idiotiskt om man nu vill få stopp på det. eller så är man bara arrogant. Pick your chioce.

KamikazeTomten:

Motborgare gillar nog dom killarna

Släng dig i väggen.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Släng dig i väggen.

Du verkar gilla dem ifall man tittar på din bild :pp


   
SvaraCitera