Aviseringar
Rensa alla

"Försova" mig imorn?


Ämnesstartare

Har beslutsångest nu. Det går mindre bra för mig på matten, och lektionerna blir tråkigare och tråkigare. Vi har två lektioner i veckan, måndag och fredag, (3 timmars lektioner) och fredan är alltid värst för då kan jag knappt fråga om hjälp för jag har en annan lärare då som är helt invalid i matte (vissa elever kan nog mer än han).

Så, to the point; skall jag "försova" mig imorn, eller ska jag ta mig till skolan i tid och lida igenom dom tre första timmarna?

På eftermiddan har vi normalt vis inte någon lektion (mentorstid), men imorn har vi det, och därför måste jag till skolan. Annars hade jag nog stannat hemma ändå, hhehe.

Jag skobbar väldigt sällan, har bara hänt nån enstaka gång.

Vad säger ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

"skobbar".. nee du borde inte skippa skolan ever


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Om det går mindre bra för dig så borde du gå, även om läraren inte kan något. Du har inget att förlora och vem vet, du kanske lär dig något[y]


   
SvaraCitera

Du måste klara av matten någon gång. Så gör det nu.


   
SvaraCitera

Kablash__:

nee du borde inte skippa skolan ever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

"skobbar".. nee du borde inte skippa skolan ever

Är du en av dom få som säger "skubbar"? [wink] Svårt beslut.

ladysmurf:

Om det går mindre bra för dig så borde du gå, även om läraren inte kan något. Du har inget att förlora och vem vet, du kanske lär dig något[y]

Jag förlorar viktig sömn (i). Om jag stannar hemma och sover, så är jag extra utvilad på tisdag (ledig på måndag) när jag börjar igen. (har för övrigt matte den första lektionen då också) [smile]

Macktorsken:

Du måste klara av matten någon gång. Så gör det nu.

Matte C är skit. Inte alls roligt! Jag går i 2an nu, och måste va klar med det när jag går ut 3an, så har ändå mer än ett år på mig, fast jag vill vara klar med det tills jul eller sommar ifall jag bestämmer mig för att plugga mer matte (inte för det är kul utan för jag kan behöva det för högskola).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÖÖÖÖÖÖööÖöööööhhhhHhhhhhhhhhhhhh [n]


   
SvaraCitera

baconkebab:

Matte C är skit. Inte alls roligt!

Det är bra att ha när du kommer ut. Bara att bita ihop och ge järnet!

Du kommer tycka att det är underbart efteråt.


   
SvaraCitera

baconkebab:

Jag förlorar viktig sömn (i). Om jag stannar hemma och sover, så är jag extra utvilad på tisdag (ledig på måndag) när jag börjar igen. (har för övrigt matte den första lektionen då också)

Men lilla latmask, om du är ledig på måndag kan du villa på söndag och måndag[y] Men om du känner att du kommer klara av matten i alla fall så kanske det inte gör så mycket om du skippar en lektion. Annars borde du gå[no-no]


   
SvaraCitera

Härda ut. Gå till skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det är bra att ha när du kommer ut. Bara att bita ihop och ge järnet! Du kommer tycka att det är underbart efteråt.

BRA ATT HA? Oooohh noes! Jag har brainstormat på detta i många år nu, och jag har dragit slutsatsen att jag inte kommer ha någon nytta av 75% av all matte jag lär mig, i mitt liv. Det är ju skrämmande att man måste läsa mycket matte för ett jobb där all matematik är logisk, eller iaf inte i närheten så avancerad som matte C.

Okej då, överdrev kanske LITE, men jag kommer inte ha användning av mycket av matten iaf. [cute] Tänker läsa programmering på någon högskola, vilken vet jag inte än. Matematik i programmering är mer logisk.

Skönt efteråt kommer det vara ja! [bigsmile] Mest för att jag vet att jag har det skrivet på papper att jag kan det, jag kommer antagligen glömma majoriteten av allt jag lärt mig inom matten. [blush]

ladysmurf:

Men om du känner att du kommer klara av matten i alla fall så kanske det inte gör så mycket om du skippar en lektion. Annars borde du gå[no-no]

Nej precis, men jag känner ändå en del press för att jag ligger efter. Jag hatar press, precis som alla andra. Men jag kommer inte lära mig särskilt mycket på lektionen ändå...


   
SvaraCitera

baconkebab:

BRA ATT HA?

Jo det är bra. Du har mycket bredare val när du ska söka vidare.


   
SvaraCitera

Köttet måste späkas.


   
SvaraCitera

baconkebab:

Nej precis, men jag känner ändå en del press för att jag ligger efter. Jag hatar press, precis som alla andra. Men jag kommer inte lära mig särskilt mycket på lektionen ändå...

Du kanske kan plugga hemma? Eller skaffa en matteplugg kompis.


   
SvaraCitera