Aviseringar
Rensa alla

"Fria forum för SERIÖSA diskussioner om allt möjligt" (forum plus)


Ämnesstartare

Tycker inte det är så jävligt "seriösa diskussioner" på detta forum, man blir nästan trakasserad för en fråga man ställer för att läsaren i fråga inte kan uppfatta frågan rätt - dessutom tycker jag att de flesta (inte alla) användare här har en uppkäftig/dålig attityd.

Jag tycker att folk ska ha rätt att uttrycka sig om vad man vill, men jag ser inget nöje i att vara otrevlig i sina kommentarer.

INTE ROLIGT!!


   
Citera
Ämnesetiketter

Gött sagt änna.


   
SvaraCitera

Det har alltid varit så här. Faktiskt, det går nog inte att göra något åt. Vill du ha ett riktigt diskussionsforum får du nog leta dig till flashback.org, eller den lite vänligare familjeliv.se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

Det har alltid varit så här. Faktiskt, det går nog inte att göra något åt. Vill du ha ett riktigt diskussionsforum får du nog leta dig till flashback.org, eller den lite vänligare familjeliv.se.

Jo, det är säkert sant (tack för tipset) - men jag tyckte detta forum hade bra förutsättningar till mina "behov"/frågor - trist att de ska finnas folk som gottar sig i att vara otrevlig... Men dem finns ju överallt dock [sad]


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

familjeliv.se.

Okej nu ska vi inte överdriva här... [crazy]


   
SvaraCitera

protip: så länge du har en seriös fråga så kommer du faktiskt få ett antal seriösa svar. Allt det andra är ju bara att ignorera. Felet alla nya gör är att de hakar upp sig på de otrevliga svaren och börjar tjafsa tillbaks mot dem och således uppmuntras bara den otrevliga andan att stanna.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Okej nu ska vi inte överdriva här.

Familjeliv är utan några som helst tvivel ett bättre fungerande forum än UM.


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Familjeliv är utan några som helst tvivel ett bättre fungerande forum än UM.

Ja men till vilket pris? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Hattmakaren: familjeliv.se.
Okej nu ska vi inte överdriva här... [crazy]

Inte helt rätt sajt för en 17 + [crazy]


   
SvaraCitera

TheChippen:

- dessutom tycker jag att de flesta (inte alla) användare här har en uppkäftig/dålig attityd.

TheChippen:

INTE ROLIGT!!

Välkommen till the internets.

Nä men, jag vet inte. Jag brukar inte få dryga kommentarer så länge jag skriver normalt. Och ta inte saker/kommentarer så personligt, folk har en tendens att bli tuffare bakom skärmen.[wink]


   
SvaraCitera

Budolicious:

protip: så länge du har en seriös fråga så kommer du faktiskt få ett antal seriösa svar. Allt det andra är ju bara att ignorera. Felet alla nya gör är att de hakar upp sig på de otrevliga svaren och börjar tjafsa tillbaks mot dem och således uppmuntras bara den otrevliga andan att stanna.

Lyssna på den här mannen, ty han är en vis sådan. Ignorera de otrevliga svaren, så kommer de upphöra. Visa att du är kapabel att föra en vettig diskussion.

dazed_and_confused:

Ja men till vilket pris?

Lite mer moralpanik än vad vi har här? Kom igen, du kan inte säga att yttrandefrihet existerar på UM.


   
SvaraCitera

TheChippen:

Inte helt rätt sajt för en 17 + [crazy]

Nej, men samtidigt vet jag inte hur mycket du har försökt heller, jag har liksom inte sett till dig och jag skulle vilja titulera mig som en ganska regelbunden spammare här. [cool][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

så länge du har en seriös fråga så kommer du faktiskt få ett antal seriösa svar. Allt det andra är ju bara att ignorera. Felet alla nya gör är att de hakar upp sig på de otrevliga svaren och börjar tjafsa tillbaks mot dem och således uppmuntras bara den otrevliga andan att stanna.

Jo, det är klart. Men jag brukar iofs inte fortsätta en diskussion när jag märker att den inte kommer leda någon vart - då skiter jag bara i det. Det jag känner är att jag hitintills bara hittat en användare som tar mina frågor på allvar - och det är de jag tycker är lite trist.


   
SvaraCitera

Hattmakaren:

Lite mer moralpanik än vad vi har här? Kom igen, du kan inte säga att yttrandefrihet existerar på UM.

Jo exakt och jag föredrar förövrigt yttrandefriheten/begränsningen här framför den på familjeliv. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

jag har liksom inte sett till dig

Du kanske inte hållit till där mina frågor kommer upp? [wink]

dazed_and_confused:

Nej, men samtidigt vet jag inte hur mycket du har försökt heller

Hur mycket jag har försökt inom vad? Jag ställer de frågor jag vill ha svar på and that's it lixom [crazy] sedan försöker jag mitt yttersta för att formulera mina frågor så väl som möjligt osv. försöker att skita i onödiga kommentarer men känns som om jag bara får sådana - som sagt har bara hittat en som svarat seriöst på de frågor jag ställt.


   
SvaraCitera