Aviseringar
Rensa alla

"Göra slut" med en kompis.


Ämnesstartare

Jellybeans:

men det är själviskt av dig att avfärda henne

Hur är det själviskt? Jag gör ju på sätt och vis henne en tjänst också eftersom att det aldrig är kul att vara med någon där man inte är "önskad". Om jag hade som syfte att göra henne illa så hade jag väl knappast brytt mig och låtit henne tro massa saker som inte stämmer.


   
SvaraCitera

useless:

Och visst "jag ska finnas där och lyssna på henne", vilket jag också gör! men så fort jag mår dåligt eller nått kul har hänt i MITT liv så föser hon undan det och fortsätter att älta om sitt. där kan vi snacka ömsesidig respekt!

Men ta upp det med henne då och berätta hur du känner?


   
SvaraCitera

useless:

men så fort jag mår dåligt eller nått kul har hänt i MITT liv så föser hon undan det och fortsätter att älta om sitt. där kan vi snacka ömsesidig respekt!

ja men precis. de vill bara ha en där för sin egen skull men sen lyssnar de inte när man själv vill berätta något. de verkar helt enkelt inte riktigt bry sig. blä för såna.


   
SvaraCitera

useless:

Hur är det själviskt? Jag gör ju på sätt och vis henne en tjänst också eftersom att det aldrig är kul att vara med någon där man inte är "önskad". Om jag hade som syfte att göra henne illa så hade jag väl knappast brytt mig och låtit henne tro massa saker som inte stämmer.

Så du ska säga att hon inte är önskad? Cruel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

fast samtidigt måste du komma ihåg att du inte är ansvarig för henne, ok? du kan inte låta bli att säga sanningen till henne för att hon nog skulle må dåligt av att få höra den

Håller med [surprised] Enligt mig så gör jag henne kanske snarare en otjänst genom att dölja det för henne, för då blir bakslaget så mkt värre senare, för någon gång kommer det komma ikapp henne. Och sen är det ju inte bara något som jag
tycker, utan jag vet många som har åsikter om hennes sätt att vara, och det skrämmer mig att dom då hellre väljer att gå bakom ryggen på henne, för hon är en mkt fin männsika, bara att kemin mellan oss inte stämmer till 100.


   
SvaraCitera

mjölk:

Knäck inte människan. Klart du kan vara där lite för henne om hon mår dåligt.

Varför ska hon tvingas göra något som hon inte känner för?

Jag har varit i ungefär samma situation som dig. Jag blev skit chockad när hon en gång sa till mig att "du ska inte låta dig styras av andra, men det är bara jag som får styra dig", då sa jag till henne på ett skämtsamt sätt typ, haha öh visst dröm vidare.. När hon sa så började jag bli uppmärksam när hon ville att jag skulle göra som hon sa. Då säger jag ifrån o ba, gör det själv. Hon accepterar det, kanske för att hon vet att jag är så mot alla och att jag inte menar nåt illa. Var bara dig själv o så är det upp till henne o bestämma om hon vill umgås med en människa som du. Jag tycker inte du ska avbryta kontakten men va ba ärlig. När hon hänger efter dig när du försöker prata med andra så gör det du vill ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe... som sagt...

Men du, jag kom på en grej! Fixa en pojkvän åt henne då kan hon gå till honom! [y]


   
SvaraCitera

Gwar:

Varför ska hon tvingas göra något som hon inte känner för?

I min mening är det ganska själviskt att få någon, speciellt en kompis, att må dåligt för att man inte "känner för" att hjälpa till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nallarn:

Hon förtjänar väll en chans att bättra sig ir??

Det gör hon, men du anar inte hur många ggr jag har sagt saker till henne, men på något vis går det inte in hos henne. Och då tkr inte jag att jag ska tvinga på henne det, för man ser starkt att det är hennes sätt att vara. Jag vill inte tvinga henne att byta ut den värme hon har mot den kyla jag "uppfostrats" till att ha. Det vore väl inte heller rätt??

nallarn:

annars skaffar hon väll en ny kamrat och gör om samma misstag igen bara för att alla ska vara så "snälla" och inte berätta varför dom tycker illa om henne!

Givetvis är det så, men sen umgås hon en del med killar, och dom har inga som helst åsikter om henne på det viset. Så istället för att få henne att må dåligt över det så kanske det bara handlar om att hon inte har träffat de människor hon passar bra ihop med? Mitt syfte är inte att ändra henne på något vis, för jag tror att hon kmr vara samma i grund och botten oavsett. det enda jag vill är att förmedla att jag behöver andrum och tid för mig själv och skolarbete för tillfället. Har nog att tänka på, och orkar inte ta ansvar för ytterligare en persons känslor och problem...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nallarn:

Men du, jag kom på en grej! Fixa en pojkvän åt henne då kan hon gå till honom!

Toppen idé! Verkligen! Det finns en kille som är så förbannat kär i henne så det finns inte, men honom avvisar hon och är rent utsagt elak mot och spelar på hans känslor som tusan. Sen är den killen som hon är kär i, när han dissar henne, dock inte på ett elakt vis, så kmr hon till mig och lastar av sig och får mig att må piss av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

useless:

...

Ahh, så du har försökt att få lite andrum! Ja du, knepigt! Vad säger han med horn till höger och den vitklädda killen till vänster på din axel då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

de vill bara ha en där för sin egen skull

Vill inte tro det men det känns fan så. Jag är så jävla glad och berättar och en kille och blabla. Han sa si och så, men hon lyssnar typ inte alls utan så fort jag är färdig "men vet du vad - sa då?!" och då sitter jag där och känner mig helt deppig plötsligt. Jag vill ju så gärna kunna prata med henne och att hon faktiskt kunde visa lite glädje för min skull och inte bara vara intresserad när det handlar om henne...


   
SvaraCitera

mjölk:

I min mening är det ganska själviskt att få någon, speciellt en kompis, att må dåligt för att man inte "känner för" att hjälpa till.

Varför ska man ändra sitt sätt att vara bara för att få någon annan att må bättre? Det är bäst för båda två att hon är ärlig, det skulle jag verkligen uppskatta. Med det menar jag inte att man ska fräsa åt människan o be henne dra, jag säger ba, va dig själv o så är det upp till kompisen att avgöra om hon gillar att umgås med en person som hon. Varför ska man låtsas vara nån man inte är? Det är bara falskt. Och det är jävligt taskigt mot tjejen att hon umgås med henne när hon inte gillar att va med henne. Skulle aldrig vilja vara med någon som inte ens gillar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

I min mening är det ganska själviskt att få någon, speciellt en kompis, att må dåligt för att man inte "känner för" att hjälpa till.

Det handlar verkligen inte om att jag inte "känner för" att hjälpa henne. Hjälper henne gärna, men grejen är att ur ett långsiktigt perspektiv så KAN jag inte hjälpa henne. Hon lär ju lyfta på arslet och kämpa lite själv också för att uppnå resultat. Eller?
Och sen ska ju jag finnas där för HENNE, men när jag mår piss då är mitt liv PERFEKT och jag behöver minsann ingen hjälp för jag har ju killar som tkr om mig och bra betyg och bla bla. Men att hennes betyg är bra då? Eller att hon har killar som ÄLSKAR henne? Nej, då pluggar hon för någon annans skull så det räknas inte, eller så är ju den killen ful, så han räknas inte heller![chocked]


   
SvaraCitera

Gwar:

Varför ska man ändra sitt sätt att vara bara för att få någon annan att må bättre?

Har aldrig sagt någonting om att hon ska ändra på sitt sätt. Bara att man ibland får uppoffra sig lite.

Sen måste man ju kunna ge och ta i ett kompisförhållande - och eftersom kompisen inte verkar klara det kanske de behöver prata om det.


   
SvaraCitera