Aviseringar
Rensa alla

"Grattis Göteborg" somalisk-islamist-mer-popular-an-reinfeldt


Ämnesstartare

Venfort:

Kanske borde skaffa dig glasögon. Eller sluta med lsd, eftersom det verkar få dig att tro att allt innan 1950 var en gyllene tid i svensk historia. Tro mig, du hade inte trivts.

Jag är inte ute efter att bilda ett Före-1950-talets Sverige. Jag vill ha ett modernt svenskt Sverige där Svenskarna själva bestämmer hur deras samhälle ska se ut och vilken kultur som gäller. Självbestämmande.

Jag vill inte ha massinvandring och mångkultur, det är inte modernt på något sätt. Menar du att byggandet av fler moskéer och minareter (böneutrop) kännetecknar ett modernt samhälle? Bilbränder, våldtäkter av svenska kvinnor, rån och grovt våld är också något som hänger ihop med mångkulturen och massinvandringen.


   
SvaraCitera

Arazoid:

ett modernt svenskt Sverige där Svenskarna själva bestämmer hur deras samhälle ska se ut och vilken kultur som gäller. Självbestämmande.

Det har vi redan. Det är därför ni är i minoritet, lilla gubben.

Arazoid:

Menar du att byggandet av fler moskéer och minareter (böneutrop) kännetecknar ett modernt samhälle?

Ja, eftersom det speglar en tolerans och en religionsfrihet som inte finns i underutvecklade länder.

Arazoid:

Bilbränder, våldtäkter av svenska kvinnor, rån och grovt våld är också något som hänger ihop med mångkulturen och massinvandringen.

Nej, lilla gubben. Det har att göra med sysslolösheten. Vad ger dig rätten att stanna kvar i Sverige om Muhammed som också är född i Sverige måste åka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, det finns konservativa retards i moderaterna. Inget nytt under solen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Barn måste ha en trygg uppväxt

För att det löser man med politik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Det har vi redan. Det är därför ni är i minoritet, lilla gubben.

Men du måste ju förstå, det är ju bara de som är RIKTIGA SVENSKAR. Alla andra är landsförrädare. Det ska vara ett land där svenskarna får bestämma över sin kultur, eller ja, där RIKTIGA SVENSKAR som gillar folkdräkter, falu rödfärg och homohets ska få bestämma över vår kultur.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Det ska vara ett land där svenskarna får bestämma över sin kultur, eller ja, där RIKTIGA SVENSKAR som gillar folkdräkter, falu rödfärg och homohets ska få bestämma över vår kultur.

Jag vet inte, men jag tycker nog att det låter ganska omodernt, faktiskt. Känns det inte lite 50-tal ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Jag vet inte, men jag tycker nog att det låter ganska omodernt, faktiskt. Känns det inte lite 50-tal ändå?

Jo. Välkommen till världen. 50-tal med en liten släng av 1942.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Vi vill ju återinföra kärnfamiljen. Barn måste ha en trygg uppväxt med både mamma och pappa.

lol [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Ja, eftersom det speglar en tolerans och en religionsfrihet som inte finns i underutvecklade länder.

IQ-befriad. Det är altså viktigare att vara tolerant?


   
SvaraCitera

Arazoid:

IQ-befriad.

Åh! Du har äntligen kommit fram till en självinsikt. Good boy. [y]

Arazoid:

Det är altså viktigare att vara tolerant?

Än vad? Du frågade om jag tyckte att byggandet av moskéer och minareter kännetecknar ett modernt samhälle, inte om det var viktigare än nått annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Stringburka: Ja, det finns konservativa retards i moderaterna. Inget nytt under solen.

That would be an understatement.


   
SvaraCitera

Venfort:

Det har att göra med sysslolösheten.

Som vanligt känner jag mig som en SD-försvarare fastän jag inte är det, men: Den där floskeln har jag inte trott på sedan jag hörde den första gången. Menar du/folk på allvar att tristess/sysslolöshet automatiskt medför bilbränder och våldtäkter? Isåfall hade jag varit ute och bränt bilar i över ett år nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Menar du/folk på allvar att tristess/sysslolöshet automatiskt medför bilbränder och våldtäkter? Isåfall hade jag varit ute och bränt bilar i över ett år nu.

Givetvis inte på grund av tristess, på grund av den sociala utsattheten och det som växer ur den; kriminalitet, machokultur och en vilja att förändra något, vad som helst.

För att ta ett enkelt, konkret statistiskt exempel. Det är väldigt mycket vanligare med psykiska sjukdomar inom arbetarklassen i stort, och trasproletariatet i synnerhet. Detta kan bero på den sociala utsatthet som personerna lever i med mycket missbruk och kriminalitet, men det är bara min hypotes. Inte bara finns det grogrund för psykiska besvär, utan det är ju även så att de ofta inte har råd med bra psykvård - jag vet själv att jag drar mig för att söka mig in till psyk igen på grund av de hundringar det kostar varje månad. För någon som behöver få ordentlig hjälp med allvarliga problem blir det mycket dyrare, särskilt inklusive medicin.

Så. Psykiska problem är vanligare i socialt utsatta områden. Psykiskt sjuka är överrepresenterade vad gäller brottslighet - och jag vill minnas att de är mer överrepresenterade jämfört med friska än vad invandrare är jämfört med svenskar, men det har jag ingen källa på på rak arm - så det följer ju att områden med många psykiskt sjuka får högre brottslighet.

Eftersom psykiska diagnoser handlar om att identifiera och fastställa symptom i första hand (till skillnad från fysiska som fastställer orsaken) så är det ju ofta en gradskillnad; du kan ha psykiska problem utan att få en diagnos. Många av de som bor i dessa områden har någon form av psykisk problematik, och det beror på att de lever i ett utsatt område, inte att de är invandrare. Ser man på statistiken är det få typer av brott där brottsligheten har ökat de senaste 20 åren, och i de fall där den har ökat märkbart (t.ex. våldtäkt) är det svårt att avgöra hur mycket som beror på förändrad lagstifting och förändrad attityd, och hur mycket som beror på ökad kriminalitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

invandrare i södertälje om SD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

That would be an understatement.

Fattar ej varför vissa svenska nationalister ogillar islamister, samma pack ju. Ni gillar ju bara olika folk. Gör som Nordisk Ungdom och Fria Nationalister istället och häng med Muhammed Omar på antijudiska demonstrationer vet jag. [bigsmile]


   
SvaraCitera