Aviseringar
Rensa alla

"Gumman"


Ämnesstartare

Varför säger folk gumman? Och varför är det bara tjockisar eller folk med ätstörningar som gör det? Jag har nog inte sett en enda äs-blogg där någon INTE har kommenterat något i stil med "Men gumman, sluta nu, var stark" eller "ta hand om dig gumman".

Varför? Vem skulle vilja bli kallad gumman? Är det så att det bara är folk som är lame som kallar sina vänner för gumman? För det finns ju faktiskt många i de ovannämnda grupperna som inte säger det, även om gumm-sägarna är överrepresenterade.

Jag skulle inte kunna tänka mig bli kompis med någon som säger gumman. Skulle du?


   
Citera
Ämnesstartare

Nä, hatar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker om när äldre pojkar kallar mig gumman, låter lite gulligt.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag säger gumman. Och så vitt jag vet är jag inte någon vidare tjockis eller ett äsbarn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Nä, hatar det.

Men gumman då.

OnT : Det är weird, för gumma är väl typ en gamla tant nästan? Fast en snäll tant!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men gubben då [crazy][crazy][crazy][wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Men gumman då.

Sluta. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Jag säger gumman. Och så vitt jag vet är jag inte någon vidare tjockis eller ett äsbarn.

Första tecknet är kanske att man säger gumman. Se det som en varning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mor kallar mig "Lilla gumman" ibland. Men vem är det egentligen som är gumma? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fjortisar brukar säga det.


   
SvaraCitera

Har en vän som alltid säger "Men lilla gumman" till mig.
Känner mig alltid nedvärderad då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Första tecknet är kanske att man säger gumman. Se det som en varning!

Har ju sagt så i flera år!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Har ju sagt så i flera år!

Föräldrar säger ju också så, de är nog de enda som får säga sånt. Du kanske råkade impregnera ett kvinnokön för flera år sedan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla säger väl gumman, tycka-synd-om ord kan det väl vara,beror på till vem man säger det till.
Jag blir kallad det ibland,och använder det ibland & jag har inga ätstörningar och är inte det minsta tjock.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Föräldrar säger ju också så, de är nog de enda som får säga sånt. Du kanske råkade impregnera ett kvinnokön för flera år sedan?

Haha, vem vet. [blush]


   
SvaraCitera