Aviseringar
Rensa alla

"Hela EU förbjuder Förintelseförnekelse”


Ämnesstartare

http:​//www.nationell.nu/2010/10/03/hela-eu-forbjuder-forintelsefornekelse/

Hela EU förbjuder ”Förintelseförnekelse”

Efter årsskiftet kan du hamna i fängelse om du ”förnekar Förintelsen”. Detta om EU får bestämma.

På ”Förintelsens minnesdag” den 27 januari 2010 publicerade den dåvarande EU-kommissionären med ansvar för rättsliga och inrikes frågor, Jaques Barrot, följande meddelande på sin officiella nyhetssajt:

”Det är oacceptabelt att förneka eller minimera den etablerade historien om det nazistiska folkmordet på judarna. (…). Vid slutet av detta år kommer medlemsstaterna att tvingas implementera det efterlängtade rambeslutet om rasism och främlingsfientlighet. Sextiofem år efter befrielsen av förintelselägren kan vi vara stolta över att EU-lagstiftningen gör förnekandet av Shoah [hebreiska för "Förintelsen"] till ett brott i samtliga medlemsstater.”

Förnekandet av den så kallade ”Förintelsen” är redan förbjudet i flera europeiska länder. Men nu tänker alltså EU tvinga ”samtliga medlemsstater” att kriminalisera ifrågasättandet av denna påstådda men aldrig bevisade händelse.

De senaste åren har följande revisionistiska forskare och aktivister dömts till fängelse för att ha ifrågasatt den officiella beskrivningen av ”Förintelsen”:

Wolfgang Fröhlich (Österrike) – 6 års fängelse.
Germar Rudolf – tillbringade sammanlagt 44 månader fängslad i Tyskland.
Ernst Zündel – tillbringade sammanlagt 7 år fängslad i USA, Kanada och Tyskland.
Sylvia Stolz (Tyskland) – dömd till 3 år och 3 månader fängelse.
Gerd Honsik (Österrike) – dömd till 5 års fängelse (senare mildrat till 4 år).
Vincent Reynouard (Frankrike) – dömd till 1 års fängelse.
Horst Mahler (Tyskland) – dömd till 13 års fängelse.

Amnesty har aldrig ifrågasatt fängslandet av oliktänkande när det kommer till ”Förintelsen”

Vad tycker ni.
Bestraffning mot Förintelseförnekelse
Låter det bra eller dåligt?


   
Citera
Ämnesstartare

[love] är vad jag tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt. Sånt ger bara rasister och idioter vatten på sin kvarn vilket ökar deras chanser att rekrytera fler osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att bli bestraffad för att man råkar vara korkad låter ju lite löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock inte fängelse osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

kriminalisera ifrågasättandet av denna påstådda men aldrig bevisade händelse.

hahaha roligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mahler spenderade den överväldigande majoriteten i fängelse till följd av diverse aktiviteter i raf, inte på grund av någon förintelseförnekelse. antar att du ljuger även om de andra nämnda personerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

antar att du ljuger även om de andra nämnda personerna.

Naturligtvis, det är ju jag som publicerat artikeln. Där avslöjade du mig allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Naturligtvis, det är ju jag som publicerat artikeln. Där avslöjade du mig allt.

det kan tyckas att du borde ha lite koll på huruvida de artiklar du sprider stämmer eller inte, i synnerhet när det gäller något så basic som att veta varför horst mahler suttit i fängelse. det är inte direkt någon obskyr hemlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillade inte EU innan. Gillar inte EU mer efter det här.

Tycker man lika gärna kan börja fängsla religiösa då också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det kan tyckas att du borde ha lite koll på huruvida de artiklar du sprider stämmer eller inte, i synnerhet när det gäller något så basic som att veta varför horst mahler suttit i fängelse. det är inte direkt någon obskyr hemlighet.

Visst, det är bra att du tar upp det. Men nu var det knappast något som jag tog ställning till i min frågeställningen, så du kan inte beskylla mig för något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efterblivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt sjukt. Återigen visar det sig att sionisternas vilja står över dom mänskliga rättigheterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt. Trodde åsiktsfrihet var en mänsklig rättighet.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Varför bry sig om att fängsla? Skjut av rakt på plats alla oliktänkande.

Jonnybravo91 was here


   
SvaraCitera