Aviseringar
Rensa alla

"Jag är inte rasist, men...


Ämnesstartare

... jag tycker nog ändå att vi borde strypa åt invandringen lite." Jag förstår inte vad det är med dylika påståenden som gör att hyckleriradarn får utslag hos många människor. Det är fullt möjligt att inte ha några rasistiska baktankar med viljan att försöka förhindra destruktiva följder av invandringen och kulturkollisionen som mångkulturen helt klart i många fall innebär. Personer som har så känsligt kalibrerad hyckleriradar brukar även hävda att människor är lika värda. Man kan undra var de får alla dumheter ifrån.


   
Citera
Ämnesstartare

HAHAHA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstod hälften men håller med!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om någon säger "jag vill strypa åt invandringen" så är det säkert många som frågar "Äru rasist eller?", och då kan det ju vara fint att svara på följdfrågan redan i huvudtesen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

jag tycker nog ändå att vi borde strypa åt invandringen lite

Även om du har 100 eller 80% rätt hur skall man gå till väga vi har ju ingen talan.. ?

Tycker om titeln! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Det är fullt möjligt att inte ha några rasistiska baktankar med viljan att försöka förhindra destruktiva följder av invandringen och kulturkollisionen som mångkulturen helt klart i många fall innebär.

Svårt att förstå.

Hovnarren:

Personer som har så känsligt kalibrerad hyckleriradar brukar även hävda att människor är lika värda.

Känsligt för dig ja. Det där är väl ändå något de flesta, eller i alla fall väldigt många tror?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Det där är väl ändå något de flesta, eller i alla fall väldigt många tror?

Sådant pack är smygkristna hycklare.


   
SvaraCitera

Folk lika värda my ass.

Men håller helt med, dock i dagens Sverige blir man ju stämplad som nazi/rasist bara man yttrar sig om att strypa invandringen det minsta verkar det som...
Dock är det nära på mest andra Svenskar som säger så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sägs väl helt enkelt för att undvika eventuella anklagelser om rasism. Inleder man sitt yttrande med det har man en bra sköld mot påhopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Sådant pack är smygkristna hycklare.

Eller så är de bara dåliga på att förstå att allt man tvingas hålla med om i grundskolan inte är på riktigt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Det sägs väl helt enkelt för att undvika eventuella anklagelser om rasism. Inleder man sitt yttrande med det har man en bra sköld mot påhopp.

Ja, det sägs antagligen därför, men jag menade mer att hacka på reaktionerna på det. Det kan ju vara en helt och hållet logisk sats, utan spår av hyckleri. För övrigt gillar jag nog inte ens begreppet hyckleri. Alla är hycklare, vare sig de vill det eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Ja, det sägs antagligen därför, men jag menade mer att hacka på reaktionerna på det. Det kan ju vara en helt och hållet logisk sats, utan spår av hyckleri. För övrigt gillar jag nog inte ens begreppet hyckleri. Alla är hycklare, vare sig de vill det eller ej.

Jo, den spontana reaktionen man kan få av många är ju irriterande, men jag tycker mig ändå ana att invandrarfrågan är mindre tabubelagd än vad den var för ett par år sedan. Jag upplever även en sådan utveckling hos mig själv. När jag var tonåring (och mindre klok och starkt influerad av ung vänster) så ville jag också gärna förenkla all kritik av invandring till rasism. Jag antar att det är frestande att göra det eftersom det är ett så slagkraftigt påstående som är tänkt att ställa motparten mot väggen och få honom/henne att skämmas, medan man samtidigt själv framstår som demokratins väktare [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag är inte rasist men jag tycker att alla vita ska emigrera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stör mig också på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår precis vad du snackar om.
Tycker likadant.


   
SvaraCitera