Aviseringar
Rensa alla

"jag är pirat och därför får jag ladda ner hur mkt jag vill"


Ämnesstartare

tevepro:

Hitler

Nuppineula:

nazityskland

Moooognaste exemplena [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

men många pirater verkar tro att det faktum att de är pirater gör att de med gott samvete kan fildela hur mkt som helst.

Ingen förlorar på att jag fildelar mer, så det är mycket enkelt att göra med gott samvete. Det är snarare en nytta för samhället att dess individer får en så bred kulturell kunskap som möjligt.

Det är bättre att fildela 1000 låtar och köpa en, än att inte fildela och inte köpa någonting alls.

M M M:

skylla på att ni är sk pirater.

Vilket gör det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

en lag ska följas. punkt.

Inte om lagen är helt fucked-up.


   
SvaraCitera

standby:

Moooognaste exemplena [ops]

Berätta vad som är moget och inte moget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Moooognaste exemplena [ops]

Tja. Mest på grund av ett väldigt moget argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Jag skulle fortsätta att gå upp demonstrationer även om det var olagligt.

man kan demonstrera utan att bryta mot lagen

tevepro:

Det är sant att jag bryr mig om ämnet, däremot bryr jag mig föga om din åsikt i ämnet.

ja och? har jag frågat vad du tkr? du kan ju inte komma med ngt vettigt så då kan du lika så gärna skippa att skriva.


   
SvaraCitera

M M M:

a och? har jag frågat vad du tkr?

Ja.

M M M:

du kan ju inte komma med ngt vettigt så då kan du lika så gärna skippa att skriva.

Då kunde du skippat att skapa tråden om man bara får skriva vettiga saker. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

man kan demonstrera utan att bryta mot lagen

Man kan, men man lär väl fan inte förändra något. Tror du att Gandhi skulle förändrat något utan att bryta mot lagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

men många pirater verkar tro att det faktum att de är pirater gör att de med gott samvete kan fildela hur mkt som helst. det är ju absurt.

alla kan fildela med gott samvete, då det är lagligt [smile]

M M M:

så skärp er och betala för musik och film istället. åtminstone när det är illegalt att fildela.

Det är inte olagligt att dela filer med varandra [no-no]

osv osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Då kunde du skippat att skapa tråden om man bara får skriva vettiga saker.

du skrev

tevepro:

Carebears.

[tired]

Nuppineula:

Man kan, men man lär väl fan inte förändra något. Tror du att Gandhi skulle förändrat något utan att bryta mot lagen?

det är en rätt dum jämförelse [rolleyes] snälla, en hel ungdomsgeneraton har vuxit upp med det här. tror du på allvar att lagen inte kmr ändras i framtiden?

Nintendo:

alla kan fildela med gott samvete, då det är lagligt

okej tjejen, vad ska vi kalla det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

okej tjejen, vad ska vi kalla det?

Det som är olagligt är att ladda ner copyright skyddat material, så att kalla det för "nedladdning av copyrightskyddad material" kanske skulle vara något?
Att skriva "fildelning är olagligt" är ju faktiskt inte korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inte riktigt varför man skulle få dåligt samvete av att bryta mot en lag som man inte ställer sig bakom.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ser inte riktigt varför man skulle få dåligt samvete av att bryta mot en lag som man inte ställer sig bakom.

precis, och som dessutom faktiskt inte skadar nån, om eftersom ändå ingen lider av det. Skulle inte betala för musik eller film ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ser inte riktigt varför man skulle få dåligt samvete av att bryta mot en lag som man inte ställer sig bakom.

okej, ta bort det med samvetet då. du bryter ändå mot en lag och att du är pirat är ingen ursäkt

emo_max:

precis, och som dessutom faktiskt inte skadar nån, om eftersom ändå ingen lider av det. Skulle inte betala för musik eller film ändå

det råder det delade meningar om

Nintendo:

Det som är olagligt är att ladda ner copyright skyddat material, så att kalla det för "nedladdning av copyrightskyddad material" kanske skulle vara något?

nej, precis, men poängen är väl att människor förstår? men visst ska det finnas språkpoliser eller vad man kan kalla er överallt. men TACK


   
SvaraCitera

M M M:

det råder det delade meningar om

Skulle du vilja vara vänlig och förklara för mig hur en artist förlorar pengar på att jag laddar ner och lyssnar på hans musik dårå? Skulle aldrig ha betalat för att lyssna på dennes musik annars, och nu finns det dessutom en chans att jag tycker det är så bra att jag vill betala för att gå på en spelning eller liknande, kanske köpa lite merch. Förklara tack


   
SvaraCitera