Aviseringar
Rensa alla

"Jag vill byta kön"


Ämnesstartare

mediakatt:

Menar du som reaktion på en person som vill byta kön?

Tror de flesta inte reagerar med hat och förakt mot en transperson, både i hur de bemöter denne och hur de talar om denne när den inte är närvarande. Sen som sagt finns det självklart fördomar, men jag tror det är få som har så drastiska fördomar att de hatar och äcklas av personen.

Men jag kanske har en alldeles för bra bild av människor [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Tror de flesta inte reagerar med hat och förakt mot en transperson, både i hur de bemöter denne och hur de talar om denne när den inte är närvarande

Jag tror att folk snarare har problem med transpersoner som grupp. Alltså att de inte tänker att "usch, vad hemsk jens är som brukade vara kvinna förut", utan snarare har den typen av tankar om transpersoner överlag. I synnerhet om de faktiskt inte känner några transpersoner. Det verkar som att de flesta personer som starkt ogillar en grupp resonerar ungefär så.

Men överlag så tror jag att de flesta inte hatar transpersoner som så. Jag tror den vanligaste reaktionen är nyfikenhet och undrande kring det. Fast jag tror också att en hatisk och föraktfull inställning förekommer i någorlunda stor utsträckning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag tror att folk snarare har problem med transpersoner som grupp. Alltså att de inte tänker att "usch, vad hemsk jens är som brukade vara kvinna förut", utan snarare har den typen av tankar om transpersoner överlag.

Jo, jag tror många kan uttala sig föraktfullt mot fenomenet könsbyte och mot transpersoner, men reagerar annorlunda när de träffar någon som är transexuell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår mig nte på folk som du. om någon inte känner sig som om man verkligen är rätt kön, så vafan har du för rätt och döma om de vill bli bekväma med sig själv?
jag kan föreställa mig hur det skulle vara att va en sån person, ibland vill jag vara en kille för att det skulle bli enklare med tjejerna men sen kommer jag ihåg hur cool jag är och inte vill ha en sak dinglande mellan bena
men jag kan föreställa mig och skulle inte ha något emot att va me en kille som bytt kön till tjej

ps:vet att jag skriver virrigt men ä trött


   
SvaraCitera
Tyrael

Devushkin:

Ah, jag menar skam i allmänhet. Kan vara skam över vad som helst. Behöver inte vara könsrelaterat. Flummade till det, kanske.

Jag tycker att skam har mycket att göra med hur folk tycker om en, hur folk behandlar en. Lever man med skitstövlar är risken stor att det finns något att skämmas över. Sen finns det ju klart sjukt många saker att skämmas för, vissa saker folk gör är olämpliga enligt samhället, där min förra synpunkt kommer in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Finns en heldel som är emot det, en heldel cp:n.

Nja, inte nödvändigtvis.

antrax:

för dig är det ju puckot det är fel på, inte dig.

Är väl det man får försöka övertyga sig om. Inte så lätt, dock.

OF 5:

fan det är ju nästan så jag reagerar när jag hör en journalist

Hah okej 😉

SaltaKätzchen:

Beror på.

;/

BadAssLezbo:

förstår mig nte på folk som du. om någon inte känner sig som om man verkligen är rätt kön, så vafan har du för rätt och döma om de vill bli bekväma med sig själv?

Är det så man ska tänka? Eller hur menar du? ;/

Tyrael:

Jag tycker att skam har mycket att göra med hur folk tycker om en, hur folk behandlar en. Lever man med skitstövlar är risken stor att det finns något att skämmas över. Sen finns det ju klart sjukt många saker att skämmas för, vissa saker folk gör är olämpliga enligt samhället,

Ja, det är så jag också tänker kring det typ. Frågan är hur man ska bli kvitt det 😉


   
SvaraCitera
Tyrael

Devushkin:

Ja, det är så jag också tänker kring det typ. Frågan är hur man ska bli kvitt det 😉

Bli kvitt samhället? Svårt. Enda sättet är nog att flytta ut i skogen.

Annars kan du ju:
- Bli alkoholist.
- Bli extremreligös.
Då lär du inte bry dig vad andra tycker


   
SvaraCitera

Devushkin:

Nja, inte nödvändigtvis.

Jo, åk till bibelbältet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devushkin:

Är det så man ska tänka? Eller hur menar du? ;/

man ska tänka att man fan inte har något och göra med andras saker, det rör bara dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

förstår mig nte på folk som du. om någon inte känner sig som om man verkligen är rätt kön, så vafan har du för rätt och döma om de vill bli bekväma med sig själv?

Jag tror att du missförstod inlägget.
TS är rädd för att det är så folk ska reagera på dennes könsbyte och undrar om det är vanligt förekommande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Jag tror att du missförstod inlägget.

läste ej så noga [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Bli kvitt samhället? Svårt. Enda sättet är nog att flytta ut i skogen.

Nja, snarare känslan av skam. Men satsar på detta

Tyrael:

alkoholist.

och tar skogen om några år.

Macktorsken:

Jo, åk till bibelbältet.

[crazy][crazy]

BadAssLezbo:

man ska tänka att man fan inte har något och göra med andras saker, det rör bara dem.

😉


   
SvaraCitera