Aviseringar
Rensa alla

"Kvinnor gillar inte sex" - Stephen Fry


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8057133.ab

:

Kvinnor tycker egentligen inte om sex.
Det är bara något de gör för att få ha en relation.
Det hävdar den homosexuelle skådespelaren Stephen Fry, 53.
– Jag tycker synd om heterosexuella män, säger han.

Han har kallats ”Storbritanniens smartaste man”.

Men 53-årige skådespelaren, komikern, författaren med mera har nu fått en och annan att tvivla.

I novembernumret av tidskriften Attitude hävdar den öppet homosexuelle Fry att kvinnor egentligen inte gillar sex.

– Jag tycker synd om heterosexuella män. Enda anledningen att kvinnor har sex är för att det är priset de är beredda att betala för att få ha ett förhållande med en man, vilket är vad de vill, säger Stephen Fry enligt tidningen Daily Mail.

”Straight cruisning”
Om kvinnor hade haft lika stor sexuell lust hade det det funnits ”straight cruising”, precis som det finns ”gay crusing”, alltså stråk där folk letar efter en tillfällig sexpartner, menar Stephan Fry.

– Om kvinnor gillar sex lika mycket som män gör det, skulle kvinnor hänga på kyrkogårdar eller åka ut till Hampstead Heath och träffa främlingar för att knulla bakom en buske. Men det händer inte. De enda kvinnor du kan ha sex med på det sättet är de som vill ha betalt för det, säger Stephen Fry.

Självklart, menar han, förnekar många kvinnor det här.

– De säger ”Ånej, jag älskar sex!” Men varför gör de inte som homosexuella män gör då?

”Skitsnack”
Stephen Fry, som är något av en talesperson för homosexuellas rättigheter, hävdar också att många heteromän befarar att deras kvinnor äcklas av dem.

– Det är svårt för dem att tro att kvinnor är så intresserade av sex som de själva är.

Hans utspel får förstås mothugg, bland annat från kända feminister i Storbritannien.

– Det är skitsnack. Kvinnor är lika kapabla som män att njuta av sex. Vi går inte ut och raggar på gatan eller i parker för det behöver vi inte. Kvinnor har andra sätt att få spänning och det kan vi få på barer eller klubbar, säger journalisten Rosie Boycott till Daily Mail.

Vad tycker ni om Stephen Frys uttalande? "Storbritanniens smartaste man" är inte så smart tydligen.

Feministen har rätt i de de säger: – Det är skitsnack. Kvinnor är lika kapabla som män att njuta av sex. Vi går inte ut och raggar på gatan eller i parker för det behöver vi inte.

Kvinnor kan få sex när de vill såvida de inte är brutalt fula, det kan inte män. Män måste jobba för att få sex och ofta ljuga för kvinnor om att de älskar dem osv. Det är bara om man heter Robert Pattinson som man inte behöver jobba.

Manliga horor finns det inte många av eftersom kvinnor inte behöver horor. Kvinnliga horor finns dock för män som inte orkar arbeta sig fram till sex ibland, eller som är för fula för att få sex.

Jag föreslår att Stephen Fry (och ni andra också för skojs skull) kollar in South Park-episoden "Erection Day" för mer info. Efter 8.30 kommer vi till det jag talar om: http://www.southparkstudios.se/episodes/907/


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Vad tycker ni om Stephen Frys uttalande?

Jag orkar inte ens läsa rubriken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att han får tycka som han vill, inte som han har kontakt med kvinnor på det sättet. det fina sättet!

jag har 6 för jag gillar det. gillar när han flåsar över mig och när han trycker in liiite extra, bah. kanske är det mer en relation.
men det spelar väl ingen roll, kanske "bevisar" detta att kvinnor är mindre för ytliga realtioner som sex och vill ha ett band sinsemellan. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

kanske "bevisar" detta att kvinnor är mindre för ytliga realtioner som sex och vill ha ett band sinsemellan. [crazy]

Nej, det bevisar att du vill ha det så. Inte att andra kvinnor vill ha det så. Skulle aldrig ha sex om det enda jag njöt av var hans stönande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, det bevisar att du vill ha det så. Inte att andra kvinnor vill ha det så. Skulle aldrig ha sex om det enda jag njöt av var hans stönande.

Notera "" [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Notera "" [wink]

vägrar [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad menar du med att män måste jobba för att få sex? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vägrar

Notera "kanske" också [wink]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Vad menar du med att män måste jobba för att få sex? [confused]

Gissar att han menar att han (och många andra) allt för ofta fått erfara att världen inte är på det vis han trott, och behöver nån slags teori för att få den att gå ihop med den världsbild han ändå klammrar sig fast vid 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vad menar du med att män måste jobba för att få sex? [confused]

Pluppe:

South Park-episoden "Erection Day" för mer info. Efter 8.30 kommer vi till det jag talar om: http://www.southparkstudios.se/episodes/907/

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Pluppe: South Park-episoden "Erection Day" för mer info. Efter 8.30 kommer vi till det jag talar om: http://www.southparkstudios.se/episodes/907/
[smile]

Hade inte haft sex med jimmy även om han var en tjej. [tard]

Miceparade:

Gissar att han menar att han (och många andra) allt för ofta fått erfara att världen inte är på det vis han trott, och behöver nån slags teori för att få den att gå ihop med den världsbild han ändå klammrar sig fast vid 😮

Elementärt! Känns som allt för många män har fastnat i någon världsbild av att kvinnor får ligg av skör natur och utan någon som helst ansträngning. Tänk vad mycket trevligare allting varit om fler män hade brytt sig lite mer. [smile]

Iofs not, nu blir det ju desto mer till mig. Nvm mitt svar.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Tänk vad mycket trevligare allting varit om fler män hade brytt sig lite mer.

Om vad, om jag får fråga 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Om vad, om jag får fråga 😮

Utseende? Som en sak. [shake]

Bemötande som en annan sak. Att gå stupfull fram till någon och dra någon cashie raggningsreplik är dömt att misslyckas. [shake]


   
SvaraCitera