Aviseringar
Rensa alla

"Magiska Tal"


Ämnesstartare

fascinerande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow! coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker ja me!

dazed:

fascinerande

kan bli tårögd av sådant här!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

kan bli tårögd av sådant här!

bli tårögd av vad? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

bli tårögd av vad?

Kan inte riktigt sätta ord på det... Sambandet mellan alla siffror. Naturen


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

sen har hon IG i matte :ppPPPpPPPPpPPPppPPpp

tänk mindre på magin å mera på sifferhelvetena

men vänta, var d ej du som tyckte matte va lätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast nu har vi kommit in på en massa sidospår där jag känner att jag inte har något att hämta. vill bara lösa det som jag ville lösa i början av vår diskussion. vi kan prata om det andra när vi rett ut det viktigaste: att få dig att sluta vara dryg mot mig.

en kvinnlig kafka:

men jag kommer inte lägga av

det är, som jag sa tidigare, upp till var o en att säga till dig om dom tycker att du är för dryg mot dom. jag säger till dig nu. tänker du ändå förtsätta vara smådryg mot mig?

om det känns förmildrande så kan jag berätta att jag inte tror att andra uppfattar dig lika hemsk som jag gör ibland. jag är känsligare o du måste respektera den känsligheten när du pratar med mig om du vill fortsätta prata med mig. Det är för att jag förväntar mig mer utav dig än av andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Kan inte riktigt sätta ord på det... Sambandet mellan alla siffror. Naturen

Jaha du, men shit du har hittat något som du gillar det är inte alltid så lätt det, fan lycka till med siffrorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

men shit du har hittat något som du gillar det är inte alltid så lätt det, fan lycka till med siffrorna.

gillar att du låter så hård (misstolka ej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tänk mindre på magin å mera på sifferhelvetena

menade "magi". obs att stjärntecken inte har ett dugg med magi att göra.
förövrigt syftar jag på boken "Magiska tal"

Blivande_japan:

men vänta, var d ej du som tyckte matte va lätt?

matte som i vadå? finns olika typer av matte.
tycker mycket ur matten är lätt men det behöver inte betyda att jag är duktig på det.

det mesta är formler. är som schack, räcker inte med att veta hur pjäserna kan röra sig - man måste veta hur man ska lösa hela ekvationen. kräver träning.


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

det mesta är formler. är som schack, räcker inte med att veta hur pjäserna kan röra sig - man måste veta hur man ska lösa hela ekvationen. kräver träning.

formlerna brukar man ju förvisso få ha med sig på matematikproven på såpass låg nivå som gymnasienivå.

en kvinnlig kafka:

tycker mycket ur matten är lätt men det behöver inte betyda att jag är duktig på det.

det är ju väldigt stor skillnad på att vara duktig på matte och att ha ett g i betyg på en gymansiekurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

formlerna brukar man ju förvisso få ha med sig på matematikproven på såpass låg nivå som gymnasienivå.

ok, börjar andra året på gymnasiet nästa termin.

Blivande_japan:

det är ju väldigt stor skillnad på att vara duktig på matte och att ha ett g i betyg på en gymansiekurs.

Ja. Förstår inte vad du jiddrar om... att jag sagt att jag tycker en specifik sak ur matten är enekl... addition är matte, addition är busenkelt. att jag säger det behöver inte betyda att jag tycker allt är busenkelt.

Fattar inte vrf du började den här diskussinen[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

sluta vara dryg mot mig.

retstickan:

tänker du ändå förtsätta vara smådryg mot mig?

Jag vet inte när jag vart otrevlig mot dig... Minns bara att jag använt mig av en "otrevlig ton" men har absolut aldrig kränkt dig eller klankat ned på något som tillhört din kropp eller dina sinnen.
Jag tycker att man som människa ska lära sig handskas med en otrevlig ton.

retstickan:

om det känns förmildrande så kan jag berätta att jag inte tror att andra uppfattar dig lika hemsk som jag gör ibland. jag är känsligare o du måste respektera den känsligheten när du pratar med mig om du vill fortsätta prata med mig. Det är för att jag förväntar mig mer utav dig än av andra.

Jag tror att många tycker jag är otrevlig osv.
Dold text: Jag är så otroligt positiv vissa gånger att när jag blir negativ, tar folk illa vid sig och börjar tycka och tänka en massa.
Jag gör ingenting elakt. Jag är bara allmänt känslolös och/eller känslokall ibland. Kan också vara ärlig om mina åsikter. Det är otrevlig, enligt folk. SEr dock folk som varje dag beter sig såhär. De är inte omtyckta på det sättet som andra är/kan vara men deras beteende accepteras för de är s.k. "idioter"/"otrevliga" (u get the point) och då får man var fördjävlig[zzz]

Förstår inte varför Jag måste vara extra snäll då jag är extra dum, bara för att du är känslig. Jag ska väl få vara som jag är, det är väl upp till dig vad du vill göra av det? Om du tycker att du såras lätt, är det väl något Du måste träna upp?
Finns många känsliga och jag brukar vara extra försiktig mot dem men jag kan inte alltid vara dem/er tills lags, även om jag vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

men har absolut aldrig kränkt dig eller klankat ned på något som tillhört din kropp eller dina sinnen.

fast så tolkade jag denna:

en kvinnlig kafka:

.. För att jag undvek skileysar lr? verkar som det. ":P"

en kvinnlig kafka:

Jag ska väl få vara som jag är, det är väl upp till dig vad du vill göra av det?

JO! du får vara exakt som du vill. jag har väl inte sagt att du inte FÅR vara som du är men har hintat om att jag lämnar dig om du fortsätter. men du verkar vilja skydda din dryghet istället för att försöka ändra. o då vill jag inte prata med dig mer.

en kvinnlig kafka:

Om du tycker att du såras lätt, är det väl något Du måste träna upp?

ni är på tok för få för att det ska vara ett problem som behöver ändras på.. men visst, jag arbetar ändå på mina grejor!

en sak som förvånar mig i det du skriver är att du hela tiden verkar vilja ta med vad andra människor gör o inte gör. en sådan relation (reglerad efter andra människors ageranden) är ingen som jag vill ha heller...

en kvinnlig kafka:

Jag tycker att man som människa ska lära sig handskas med en otrevlig ton.

o jag tycker att man som människa ska lära sig att säga ifrån när man behandlas dåligt helt omotiverat, som i detta fall.

vi är egentlgien klara, lägg du till det sista du vill ha sagt, jag kommer inte svara mer här

men viktigt här är att i dina texter du skrivit visat tankar som jag inte alls håller med om. så forutom att du inte vill respektera mitt drag så har du en massa tankar som jag inte håller med om (=dömt att misslyckas).

jag är inte arg på dig, bara lite besviken + förvånad över allt som jag fått läsa.
bye


   
SvaraCitera