Aviseringar
Rensa alla

"Medicinsk marijuana tillåten i Sverige"


Ämnesstartare

Är det här verkligen sant? Borde det inte vara en större nyhet i så fall? Har inte hört talas om det någon annanstans.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/218837-medicinsk-marijuana-tillatet-i-sverig...


   
Citera
Ämnesstartare

nyheter24:

Hedström har länge kämpat för rätten att få använda cannabisbaserade läkemedel mot sin migrän och adhd.

Äntligen får jag lite användning av min adhd, om nu detta är sant.


   
SvaraCitera

men vadå? allt de gjorde var att fastställa att det är lagligt att införa cannabisbaserade läkemedel för eget bruk över gränsen, det betyder ju inget?


   
SvaraCitera

åh har migrän.

var får man tag på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

det betyder ju inget?

Ett steg åt rätt håll är ganska betydande enligt mig då jag inte anser att cannabis kommer någonsin bli lagligt under en natt, utan snarare steg för steg över flera år.

Nu är det lagligt att ta in thc baserade läkemedel. Senare kommer det kanske säljas här i Sverige om man har recept på det. Tillslut så kommer det förhoppningsvis bli helt lagligt. Det är i alla fall vad jag hoppas på.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Tillslut så kommer det förhoppningsvis bli helt lagligt. Det är i alla fall vad jag hoppas på.

Har du någonsin träffat en sådan där person som blivit helt puckad av marijuana?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Har du någonsin träffat en sådan där person som blivit helt puckad av marijuana?

Nej, om du menar mer permanent. Har naturligtvis sett folk bete sig en aning "puckade" när dom har varit höga.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Nej, om du menar mer permanent. Har naturligtvis sett folk bete sig en aning "puckade" när dom har varit höga.

Och du tycker fortfarande att det ska bli helt lagligt? Argument för det?


   
SvaraCitera

Av Anaïs González Cruz Johan Arvidsson 27/10 2009 21:06

Image


   
SvaraCitera

Myksa:

Och du tycker fortfarande att det ska bli helt lagligt? Argument för det?

Folk blir helt puckade av alkohol och det är ju lagligt och mer farligt.
Folk är puckade även utan droger så hela grejjen funkar liksom inte.
Detta har jag sett fram emot länge, äntligen börjar vi gå i rätt riktning. Förbud har aldrig funkat, bra att dom startar det som medicinskt och sen gradvis för en legalisering. Bra nyheter det här.


   
SvaraCitera

subbiah:

Folk blir helt puckade av alkohol och det är ju lagligt och mer farligt.

Puckade, naiva lilla barn. [zzz]
Det där är det vanligaste argumentet och tyvärr är det helt idiotiskt och irrelevant.
Om du helt seriöst vill argumentera för marijuana ta aldrig upp det där argumentet igen. Du framstår bara som en idiot och kommer aldrig tas på allvar.
Ett schyst litet tips bara...


   
SvaraCitera

Myksa:

Och du tycker fortfarande att det ska bli helt lagligt? Argument för det?

1. Det är inte en särskilt farlig, eller "hård", drog
2. Den går att bruka ansvarsfullt

Varför hindra människor från att berusa sig på en relativt harmlös drog, som går att bruka på ett ansvarsfullt sätt?


   
SvaraCitera

Myksa:

Puckade, naiva lilla barn.
Det där är det vanligaste argumentet och tyvärr är det helt idiotiskt och irrelevant.
Om du helt seriöst vill argumentera för marijuana ta aldrig upp det där argumentet igen. Du framstår bara som en idiot och kommer aldrig tas på allvar.
Ett schyst litet tips bara...

Schysst förolämpning, dock så tar jag mig inte åt det. Samt det var itne ett argument jag la fram utan det var ren fakta. Du vill ha ett argument men du tar inte fram ett argument själv utan väntar med att nån ska komma med ett.
1. Mindre farligt än alkohol
2. Hjälper medicinskt till mot vissa symptom
3. Ingen dödlighet har någonsin bevisats för marijuana.
4. En legaliseringen innebär ett bakslag mot den organiserade brottsligheten.
5. Staten kan dra in pengar för att öka våran välfärd i sverige.

Kan lägga till mer men kommer inte på så mycket-


   
SvaraCitera

Myksa:

Du framstår bara som en idiot och kommer aldrig tas på allvar.
Ett schyst litet tips bara...

Tycker mer att du framstår som en idiot med dina förolämningar, dock ser jag ingen som kan ta dig på större allvar.


   
SvaraCitera

subbiah:

1. Mindre farligt än alkohol

Ja alkohol är farligt och idiotiskt och dumt. Samma sak med cigaretter/snus. Men det kan aldrig vara ett argument för att legalisera andra substanser.
Alkohol eller tobak borde aldrig nämnas i en diskussion angående andra substanser.

subbiah:

2. Hjälper medicinskt till mot vissa symptom

När jag bli gammal eller får cancer vill jag sitta i ett varmt land och röka smärtstillande. [y]

subbiah:

3. Ingen dödlighet har någonsin bevisats för marijuana.

Finns många saker som är värre än att dö.


   
SvaraCitera