Aviseringar
Rensa alla

"normalt beteende"?


Ämnesstartare

Jag har haft ett förhållande med en kille i snart 3 år och under de senaste året har jag fått veta att han lägger ut sig på ett antal olika porrsajter och har "live-sex" via cam. Med tjejer och killar! Han skriver även till tjejer för att få kontakt med dom han camar med. Han har lovat att sluta sen första gången jag kom på honom men han fortsätter och tror att jag inte vet om det. Han går även ner och kollar på porr när han tror att jag sover. Han vet att jag inte accepterar det men gör de ändå. Är detta ett "normalt beteende" när man har ett förhållande?


   
Citera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar det någon roll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast han borde ju acceptera att inte göra det när ni är tillsammans, om det gör dig obehaglig till mods, kan man tycka.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

skulle tycka det va lite äckligt om min bff gjorde sånt vill jag inte veta om det.


   
SvaraCitera

Camitz19:

han lägger ut sig på ett antal olika porrsajter och har "live-sex" via cam.

Camitz19:

Är detta ett "normalt beteende"

Tror jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag tycker inte att det är speciellt roligt att han lägger ut sig naken och onanerar på alla sidor han kan komma på och kontaktar andra tjejer. Hade han varit ärlig från början hade ja aldrig inlett ett förhållande med honom. Grejen är att han lovar gång på gång men bryter de lika fort. Och grejen till vf ja inte accepterar det är för vi har ett bra sexliv och är med varann nästan hela tiden och tycker inte det är nödvändigt. Porr kan ja förstå om vi inte e med varann på ett tag. Men inte att lägga ut sig själv och kontakta tjejerna han camar med och döljer vårat förhållande för alla. för sina vänner m.m, sen vet han vet vad jag varit med om tidigare och varför jag inte accepterar detta. Men respekterar inte det för fem öre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du inte accepterar det får du väl göra slut

i mina öron låter det som något smått stört tvångsmässigt beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att kolla på porr är väl en sak, det är inte otrohet på något sätt i min bok, men att ha camsex tycker jag dock är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

skulle tycka det va lite äckligt om min bff gjorde sånt vill jag inte veta om det.

det är ju hennes bf & inte bff!111

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

dumpa honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han kanske behöver hjälp för att fixa det. har ni pratat om det så att han får förklara varför det sker? han kanske vill sluta, men förmår inte hålla det. kanske du kan ändra någonting i hur du talar med honom om det, som gör att han öppnar sig och ger dig djupare förståelse i hur han fungerar.
uppenbarligen tar det er ju ingenvart att han gång på gång lovar att sluta, era nuvarande samtal om problemet når alltså inga resultat vilket innebär att någon förändring måste ske.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

det är ju hennes bf & inte bff!111

ja men jag menade honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte emot porr så heller men han behöver inte göra kolla på det när jag är hos honom. För vi har ett jättebra sexliv, sen funderar på att göra slut men det som gör de så svårt är att vi varit tsm i snart 3 år och gör jag slut med han förlorar ja allt vi haft och hans familj och familjen är största anledningen till vf jag inte kan släppa taget helt och att ja nästintill bor här. Sen vet jag inte om jag är fånig men han vägrar göra oss offentliga på FB och vet inte ens om hans vänner vet om vi e tsm igen efter de tog slut ett tag i december ,för han vill aldrig göra nåt med mig. men så fort vi inte e med varann en helg gör han en massa roligheter. Sen uppskattar han inte mig och dom saker jag gör för honom/oss.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Går inte att prata med honom, han blir bara arg och säger att han aldrig mer vill se mig och han skyller sitt beteende på mig när han även sagt att han höll på med de innan vi träffades., jag förösker jag prata med han om vf han håller på och alt de där så går han och lägger sig och skiter bara i de, även fast ja VILL hjälpa honom och pratar med normal ton. han bara stänger ute mig och säger att jag kan åka hem eller så får han rejäla aggressionsproblem.


   
SvaraCitera

Camitz19:

han lägger ut sig naken och onanerar på alla sidor han kan komma på och kontaktar andra tjejer.

Camitz19:

Hade han varit ärlig från början hade ja aldrig inlett ett förhållande med honom.

Camitz19:

döljer vårat förhållande för alla.

Camitz19:

och familjen är största anledningen till vf jag inte kan släppa taget helt

Camitz19:

han vill aldrig göra nåt med mig.

Camitz19:

uppskattar han inte mig

Camitz19:

Går inte att prata med honom

Camitz19:

säger att han aldrig mer vill se mig

Behöver jag ens ge "rådet" eller förstår du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

dumpa

isola:

dumpa

isola:

dumpa

isola:

dumpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det låter som du har ett osunt förhållande som du mår dåligt av att vara i.

det låter inte som att det är på något bättringsväg, utan att det krävs en drastisk förändring i er förmåga att kommunicera ifall förhållandet ska bli bättre, och bli ett sunt förhållande som du mår bra av att vara i.

ifall du redan gjort det du har utrymme till för att åstadkomma en förändring, finns det ingenting mer du kan göra.
du har då att välja på att behålla ert förhållande som det är, eller att lämna förhållandet, och det är ditt beslut.
men jag tror du bara kommer fara illa ifall du stannar i förhållandet med hopp om en förbättring, ifall han inte visar att han vill samma sak som du, vilket han i dagsläget inte gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Spelar det någon roll?

Antagligen spelar det roll för henne ja.
Alla tänker och tycker inte som du.

Camitz19:

Är detta ett "normalt beteende" när man har ett förhållande?

Jag skulle inte klassa någon som "normal" så alla är så individuella och ingen är den andre lik. Tittar man till normen så är det inte särskilt "normalt". Prata med honom om det igen och ge honom ett ultimatum om du vill det, särskilt om du inte vill ha det såhär och inte mår bra av det.


   
SvaraCitera