Aviseringar
Rensa alla

"Och det sitter i generrna, eller hur?"


Ämnesstartare

Idén om ett homogent folk med gemensamma egenskaper, oavsett om de kallas kulturella, är i grunden rasbiologisk.

Vill förövrigt gärna höra dig förklara din syn på detta:

"Självklart kan vi i Sverige föda det antal barn som behövs för att garantera vårt kommande behov av arbetskraft. Detta skulle dock kräva att vi var villiga att ändra våra liv och levnadsmönster och sådant är som bekant inte alldeles lätt. Vi skulle behöva satsa mer på familjen och mindre på oss själva som individer. Sverigedemokraterna kommer att vidta politiska åtgärder för att underlätta ett stort barnafödande i landet."

Det är ett citat från SD-politikern Katarina Bengtsdotter. Hur ser du på en aktiv politik för att "svenska" kvinnor ska föda fler barn? Man kan se samma tendens i Jimmie Åkessons debattartikel där han beklagar sig över "muslimers" höga barnafödande:

"Massinvandringen från muslimska länder tillsammans med de relativt höga födelsetalen inom den muslimska befolkningsgruppen talar för att denna utveckling [islamiseringen] kommer att fortsätta om inte en politisk kursändring sker. "

Här ser man alltså en viss befolkningsgrupp som problemet. Sverige kommer att islamiseras för att "muslimer" föder så många barn, vad skiljer detta från rasbiologernas idé om rashygien i Folkhemmet? Där skulle man föda svenska barn för att skydda rasen, SD-politiker anser att samma sak ska göras för att skydda folket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Tror ni ens själv på vad ni säger, eller gör ni det endast i syfte att plocka enkla poäng? Svara ärligt nu!

Jag säger inte så.

Har inte sett någon annan säga så seriöst heller.
Är det inte snarare så att du tror att bara för att folk kallar dig rasist, så menar de att du argumenterar efter genetik? Vilket du inte menar att du är.
Däremot tycker jag det är befogat att förnya begreppet rasism till att även innefatta er som menar att det är kultur och inte genetik. Det gör ingen som helst skillnad - det är samma grundidé, samma retorik och för med sig exakt samma konsekvenser. Det är bara rasismen som utvecklats och anpassat sig till dagens samhälle där människoraserna motbevisats av vetenskapen och tvingat er att hitta nya argument. Att då slänga sig med fina ord som det snälla begreppet främlingsfientlighet är i mina ögon löjligt, för det har, än så länge, inte fått samma negativa klang då det inte, till skillnad från rasism, relaterats till människoutrotning och förtryck i lika stor skala som ordet rasism. Därför får det till exempel islamofobin till skillnad från antisemitismen att framstå som någonting mindre farligt - det är inte rasism, det är att vara främlingsfientlig! Sd är inte rasister, men de är främlingsfientliga! Hitler var rasist!
Gränsdragningen där imellan är till er favör då det skulle innebära att ni inte kan jämföras med rasismen och dess konsekvenser då ni inte faller under den kategorin. Och det är farligt då det inte stämmer.

Men ja, de som argumenterar för att du skulle tro att genetik är det som skiljer olika grupper människor åt har väl helt enkelt inte tänkt på saken tillräckligt, om du har rätt i att vänsteranhängare gör så seriöst. Men det beror på att du använder samma retorik och samma grundvärdering som är så intimt förknippat med rasismen.

Nu kallar jag dig rasist också. Och ja, nu har jag för en gångs skull förklarat varför 🙂 Eller ja, jag tror iaf det framkom ganska tydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:

Här ser man alltså en viss befolkningsgrupp som problemet. Sverige kommer att islamiseras för att "muslimer" föder så många barn, vad skiljer detta från rasbiologernas idé om rashygien i Folkhemmet? Där skulle man föda svenska barn för att skydda rasen, SD-politiker anser att samma sak ska göras för att skydda folket.

Det ironiska är att det rasbiologiska institutet i Uppsala var en statligt driven verksamhet under Socialdemokraterna.

Notisen åsido, det är självklart att de stora födseltalen av icke-europeiska barn utgör ett allvarligt hot mot den etniskt svenska befolkningen. Tänk dig Malmö som ett miniatyr Sverige, det skulle bli inbördeskrig. Rosengård är en no-go area för svenskar pga den högt koncentrerade muslimska miljön och närvaron.

Är det någon som vet Malmö stads befolkningsmängd?

om vi säger att det finns 400.000 muslimer i malmö och att ungefär hälften är kvinnor, sen säger vi att de skaffar 4 barn i genomsnitt, altså reproduceras minst båda föräldrarna och två till. Sedan får dessa föräldrar fler barnbarn därtill.

400.000 x 4 = 1600.000 (20 år senare år 2030 är muslimer majoritet i en stad med två miljoner invånare, eftersom svenskar i gemen skaffar 1 eller två, ibland 3 och ibland inga alls)

1600.000 x 4 = 6400.000 (20 år senare, år 2050. Svenskar i minoritet. Idag har har Sverige en befolkningsmängd på 9 miljoner, 2 miljoner består utav alla invandrare inklusive nordiska så som finnar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

om vi säger att

Arazoid:

säger vi

Arazoid:

altså reproducerar barnen minst båda

hahahahhaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

Arazoid: om vi säger att
Arazoid: säger vi
Arazoid: altså reproducerar barnen minst båda
hahahahhaha.

Jag behöver riktiga befolknings siffror för att kalkylera rätt.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Däremot tycker jag det är befogat att förnya begreppet rasism till att även innefatta er som menar att det är kultur och inte genetik.

Det tycker inte jag. Rasism ska vara rasism. Att se ned på andra kulturer ska stå var och en fritt att göra. Det är dessutom helt rätt när det gäller MENA-länder, med allt kvinnoförtryck och gubben-i-molnen-orerande.


   
SvaraCitera

Papa Doc:

islamist som nu har kommit för Moderaterna i riksdagen och som öppet har förespråkat sharialagar och anser att män ska få rätt att slå sina fruar om de är otrogna.

Image


   
SvaraCitera

Sming:

Kan någon sätta en spik i huvudet på Kebu12. Snälla? Hoppas hans trams belönas med en varning för en gångs skull.

tkr du mer förtjänar varningspoäng än vad han gör eftersom du uppmanar människor att "sätta en spik i huvudet" på hnm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Det är ett citat från SD-politikern Katarina Bengtsdotter. Hur ser du på en aktiv politik för att "svenska" kvinnor ska föda fler barn?

Nu sa hon ju "Vi i sverige" och inte specifikt svenskar. Men, vilket som så tycker jag att det låter väldigt vettigt att vi borde föda fler barn än vad vi gör nu, för det föds lite för lite. Helst av allt skulle man vilja se svenska kvinnor föda, då dessa delar ett större svenskt arv än vad svarta och muslimer gör.

Rödingajävel:

"Massinvandringen från muslimska länder tillsammans med de relativt höga födelsetalen inom den muslimska befolkningsgruppen talar för att denna utveckling [islamiseringen] kommer att fortsätta om inte en politisk kursändring sker. "

Rödingajävel:

Här ser man alltså en viss befolkningsgrupp som problemet. Sverige kommer att islamiseras för att "muslimer" föder så många barn

Ja, för alltjämt den muslimska demografin ökar i Sverige (fort dessutom), oavsett hur den sker, så kommer samhället gå i en vänligare inriktning för dom. Låter ganska logiskt, tycker du inte?

Frånsett att Islam i synnerhet är inkompatibel med alla andra former av samhällen vi har här i världen, så ligger inte problemet i att dom är just "muslimer". Utan att dom ligger så långt ifrån oss gällande mycket, om inte det mesta.

Ja, desto fler muslimer, eller vilken annan icke-kompatibel grupp som helst vars demografi ökar i sverige, i en sådan takt att man inte kan stävja den kommer för eller senare

framtidstron är död:

Däremot tycker jag det är befogat att förnya begreppet rasism till att även innefatta er som menar att det är kultur och inte genetik. Det gör ingen som helst skillnad - det är samma grundidé, samma retorik och för med sig exakt samma konsekvenser.

Jaså, du liksom många andra är så benägna att innefatta oss i det facket, bara för att ordet redan i förväg har en så negativ klang. Bra att du är ärlig i vilket fall [smile]

Ska man ens få kunna betona människors olikheter tycker du? och isåfall hur skulle man kunna göra det utan att stämplas som "rasist" av, exempelvis dig?

framtidstron är död:

Det är bara rasismen som utvecklats och anpassat sig till dagens samhälle där människoraserna motbevisats av vetenskapen och tvingat er att hitta nya argument.

Rasbiologin har så vitt jag vet inte tystats ner annat än att det blivit tabubelagt att tala om sedan efterkrigstiden. Det är därför internet är så bra, för här når inte vardagscensuren ut. Det finns faktiska skillnader, biologiska skillnader mellan våra folkslag på denna jorden. Vill du ha material så kan du bara fråga.

Blivande_japan:

tkr du mer förtjänar varningspoäng än vad han gör eftersom du uppmanar människor att "sätta en spik i huvudet" på hnm.

Jaså verkligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jaså, du liksom många andra är så benägna att innefatta oss i det facket, bara för att ordet redan i förväg har en så negativ klang. Bra att du är ärlig i vilket fall

Bra att du missförstår mig med flit för att det är skönast så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Bra att du missförstår mig med flit för att det är skönast så [smile]

Jag kan inte riktigt se någon annan orsak. Har jag fel så kanske det vore på sin plats att förklara närmare. vill gärna veta hur du tänker, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Har jag fel så kanske det vore på sin plats att förklara närmare. vill gärna veta hur du tänker, faktiskt.

tyckte jag förklara det bra när jag tog mig tid att göra ett seriöst inlägg tror du jag är en seriös användare här på um på riktigt eller :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk er följande scenario, enkel matte:

Svenskt par skaffar 1 barn. Barnet skaffar 1 barn. Mor/Farföräldrarna har alltså bara 1 barnbarn!

Somaliskt par skaffar 8 barn. Alla 8 barnen skaffar 8 barn. Mor/Farföräldrarna har alltså 64 barnbarn!

Tänker ni ta tjuren vid hornen eller inte, svenska folket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Strength is absolute

Och vad vill du säga med den bilden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

tyckte jag förklara det bra när jag tog mig tid att göra ett seriöst inlägg tror du jag är en seriös användare här på um på riktigt eller :S

okii nej jag ska försöka! Kom jag på! fast jag vill inte diskutera med dig egentligen för jag ogillar kukmäteri och dessutom kommer du ändå inte se saken genom samma perspektiv som jag.

Den enda skillnaden mellan det du förspråkar och vad en sådan, i dina ögon, riktig rasist förespråkar är just att peka på skillnader mellan kultur eller mellan genetik hos olika folkgrupper. Resten är same shit, hitler all over. Och det "de främlingsfientliga" står för är bara en förlängning av rasismen som anpassat sig till vad människor idag lättare köper. Rasbiologi funkar inte längre. Då nämns kulturen istället som en bakomliggande orsak till olikheter mellan olika folkslag.

Det handlar inte om att slänga med ord som smutskastar er. Det handlar om att kalla någonting för vad det är. Jag skulle kalla det nyrasism.

🙂


   
SvaraCitera