Aviseringar
Rensa alla

"Övervakning leder aldrig till trygghet"


Ämnesstartare

http://nsd.se/opinion/debatt/artikel.aspx?ArticleId=

"Har du inget att dölja så är det ingen fara säger man. Men frågan är vad regeringen har att dölja och varför de inte vågar vara ärliga med vad deras politik faktiskt innebär. Det som är säkert är att det här är en av de frågorna som kan leda till att det blir ett maktskifte nästa år."

skriver Erik Thor, språkör för Grön Ungdom Norrbotten

han fortsätter:
"Vi har alltid varit ett framtidsinriktat parti. Medan Miljöpartiets väljargrupp oftast är de unga så attraherar Moderaternas politik bara sistagångsväljare.
Men även om äldre också har intressen måste vi i en större utsträckning respektera ungas åsikter. För när allt kommer omkring vill vi kunna leva i den här världen precis lika länge som tidigare generationer har gjort, och vi vill kunna leva som fria individer utan att övervakas eller behandlas som terrorister eller brottslingar."

Tror ni att ökad övervakning leder till ökad trygghet?


   
Citera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Tvärtom då övervakning leder till rädsla och självcensur. Inget land som har pysslat med massövervakning av sina medborgare har någonsin kunnat beskrivits som tryggt.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Jag skulle inte känna mig tryggare iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, men är ändå emot. (Du röstade på detta alternativ)

För de som vill ha bevakningen. Inte för de som blir bevakade. Typ.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mellanlägen är bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Mellanlägen är bäst.

Men vad är lagom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

skulle känna mig stalkad och ta sönder alla kameror typ, nej fy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

älskar känslan av att veta att någon håller koll på mig, kan vara lite extra busig då [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Beror på vilken övervakning, vilken trygghet, och vilka som övervakas och vilka som övervakar.
Men den övervakning som jag tror vi diskuterar här kommer inte ge oss mer trygghet, mer än möjligen inbillad sådan från de som stödjer lagen.

Dock funkar inte länken. Det du citerade här var dock välskrivet, tummen upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Såg precis ett inslag om det på TV. Tycker mest det är dumt att folk tycker att det kränker integriteten, det är 1000 människor som ser n om man går på stan vad spelar det för roll om man blir sedd av en/två till? Det är ju inte så att man blir sedd i en konstig situation så att säga, man kanske går och pratar med en kompis eller handlar kläder det är ju inte pinsamt eller jobbigt på något sätt att bli sedd då. Jag kommer inte ihåg nästan en enda människa jag har sett idag, tror inte att de gör det heller.


   
SvaraCitera