Aviseringar
Rensa alla

"orka"


Ämnesstartare

hitta nice folk - bra umgänge.
antar själv att man alltid kommer ha den där ångesten i bakgrunden, om man verkar vara sådan som person - deppig. Men glädje kan köpas och det är inte sista gången man skrattar.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är rädd att det inte blir bättre än såhär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Said and done. Gått hos en sådan i 7 månader snart. Hon pratade bara om mediciner. Känns inte riktigt som att man förstår dem. Hur skulle mediciner kunna hjälpa "sorgen" efter vissa saker osv.?

Ah, jag förstår. Har läst en hel del om att psykiatrin i Sverige skriver ut på tok för mycket medicin till sina patienter. Du kanske kan gå till en annan psykolog? Vad säger din psykolog när du frågar om varför du ska medicineras? Det kanske finns en bra anledning.

Oftast vill ju psykologer lösa problemen genom samtalsterapi i kombination med piller. Så att perioden då du faktiskt ska hitta roten till problemet och ändra tankesättet kring det blir lättare för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Är inställd på att alla ska försvinna, så jag håller mig i bakgrunden. Känner mig aldrig delaktig eller behövd i någonting. Vill heller inte vara det. Trivs, men ändå så vantrivs jag ensam. Har liksom lärt mig det.

Var lite det jag misstänkte. Klart att saker och ting alltid verkar för bra för att vara sant om du utgår ifrån att det ska vara det. Du behåller inte vänner genom att hålla dig i bakgrunden, genom att inte öppna upp dem för dem. Negativa förväntningar leder till negativa framtidsutsikter. Din situation, din verklighet, är i din makt, ingen annans.


   
SvaraCitera

"You will never be happy if you continue to search for what happiness consists of. You will never live if you are looking for the meaning of life."
- Albert Camus

Jag vet inte om citatet är till någon tröst eller hjälp för dig men jag ansera det passar otroligt bra in här, sen beror det också på hur man tolkar orden, men jag hoppas det är till någon forma av hjälp även om den är minimal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Din situation, din verklighet, är i din makt, ingen annans.

Det känns tryggt att tänka så.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Said and done. Gått hos en sådan i 7 månader snart. Hon pratade bara om mediciner. Känns inte riktigt som att man förstår dem. Hur skulle mediciner kunna hjälpa "sorgen" efter vissa saker osv.?

Det kan hjälpa jävligt mycket. Men att du inte vågar testa är ditt problem, vad har du att förlora?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Men glädje kan köpas och det är inte sista gången man skrattar.

Haha, ja - glädje kan definitivt köpas. I alla fall en tillfällig sådan.

xsaosinx:

Vad säger din psykolog när du frågar om varför du ska medicineras?

Hon förklarar enligt "7-årings metoden". Mumlade någonting om att medicinerna skulle hjälpa mig att stoppa undan de dåliga tankarna om livet, och att någonting skulle bli lättare att hantera.

Jag vill inte att någonting ska leka med min hjärna. Och jag vill heller inte att det står att jag har tagit "citalopram" på någon jävla journal, som gör att jag inte kan komma någonstans i livet. Dessutom är jag inget jävla psykbryt, - det är bara psykbryt som tar sådant. Jag är ordentligt nedstämd och hyfsat trött på det mesta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

szfgjdf:

Det kan hjälpa jävligt mycket. Men att du inte vågar testa är ditt problem, vad har du att förlora?

Jag vill inte att någonting ska leka med min hjärna. Och jag vill heller inte att det står att jag har tagit "citalopram" på någon jävla journal, som gör att jag inte kan komma någonstans i livet. Dessutom är jag inget jävla psykbryt, - det är bara psykbryt som tar sådant. Jag är ordentligt nedstämd och hyfsat trött på det mesta.

Jag "provade", det blev verkligen inte bra. Det var bland det värsta jag varit med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

I alla fall en tillfällig sådan.

Kör på sådant[y] gå på fest osv.
önskar att fest kunde hjälp mig men jag blir självmordsbenägen och får panikattacker med alkohol i blodsystemet... Ganska charmigt dock
så om du har alkoholism i blodet (om du har lätt för att bli alkis o missbruka), eller vad man säger, så rekommenderar jag dig att ta avstånd från fester/alkohol - beroende på hur mkt sjdisciplin du har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inga jättestora problem egentligen tänk på barnen i Afrika för dyka ner i plattityderna, folk svälter och får deras familjemedlemmar dödade och våldtagna medan du gnäller/deppar för att du har nåt slags existensiell kris eller whatever, ta dig samman och var glad för det du har istället.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Jag "provade", det blev verkligen inte bra. Det var bland det värsta jag varit med om.

Du verkar inte komma någonstans i livet i vilket fall [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det känns tryggt att tänka så.

Det är så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det är så.

Det finns mycket som kan göra det svårare för en att göra det man vill med sitt liv. Men det är sant att man själv är den som har störst kontroll över ens liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det är inga jättestora problem egentligen tänk på barnen i Afrika för dyka ner i plattityderna, folk svälter och får deras familjemedlemmar dödade och våldtagna medan du gnäller/deppar för att du har nåt slags existensiell kris eller whatever, ta dig samman och var glad för det du har istället.

Konstigt nog så blir människor här i Sverige också mördade. Bara så du vet. Pappor super bort saker osv.

I och med att vi så bortskämda som vi är så känns det nästan ännu värre. Tror jag. Man ser så välpolerad ut på ytan, men det är bara kaos inuti. Skam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

Du verkar inte komma någonstans i livet i vilket fall

Är faktiskt på väg någonstans nu, - men jag är nog lite nervös över att misslyckas. Så allt bara lägger sig över en.


   
SvaraCitera