Aviseringar
Rensa alla

"Patrioter" äcklar mig...


Ämnesstartare

Jag tycker inte att det är särskilt förvånande vad det finns för idioter, men ibland tål det ändå att uppmärksammas tycker jag. Jag menar... läs bara denna​​ artikel.

Jag vet inte vad som äcklar mig mest. Att idioten som kommenterar uttalar sig på det sättet, eller att det skulle vara något "patriotiskt" att se ner på inte bara invandrare, utan även rullstolsburna och HBTQ-personer.

Priset vi får betala för våran yttrandefrihet. Jävla rövhål. Sveriges skamfläck. Dra åt helvete och sluta förstöra ett ord som "patriot". Många saker är ni, men patrioter är något ni aldrig kommer att bli.

Tyvärr är det uppenbarligen allt färre som slår upp ordet "patriot", istället är man "patriot" bara man hatar invandrare (och alla vet ju att samer är invandrare[rolleyes]), allt som berör HBTQ och nu även rörelsehindrade personer[rolleyes]

Att se sådan idioti och sådant hat får mig inte att hata, det får mig bara att tycka att det är patetiskt och tragiskt...

[love]


   
Citera
Bakric

Att vara patriot är bara efterblivet då de flesta som kan associeras med "patriotism" nuförtiden är efterblivna SD-anhängare som lyssnar på eddie meduza och har 50 doftgranar i volvon.
Antisemitism är däremot okej [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

50 doftgranar i volvon

HAHAHAHAHAHAHA[bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Jag fick en så sjukt jävla grym snilleblixt inte långt efter att jag skapat denna tråd. Att detta är att trolla IRL. Alla SDare är bara troll. Och fy fan va jag garva[blush]

Jag satt ensam med mina tankar o bara "alltså sverige är typ UM, och SD är typ troll, vilket sverige måste inse och inte rösta på SD. Alls."[bigsmile]

Ok men allvarligt talat. Man behöver inte ens läsa hela artikeln, utan bara detta:

"- Tidigare i år tillät man samerna att flagga på Gustav Adolfs torg och sedan fick zigenarna flagga. Vad blir nästa steg, att handikappsrörelsen hissar sin? De har väl ingen flagga, men de kan ju kanske skapa en med en rullstol och två korslagda kryckor undertill, sa Torsten Persson och beskrev den nyligen avslutade HBTQ-festivalen i termer av en homosexfestival som riskerade ge förskolebarn mardrömmar:

- Hur ska man förklara som förskollärare för små barn vad det är för flagga och vad den symboliserar och vad det är för människor. Barnen kan ju få mardrömmar om förskoleläraren berättar om vad homosexualitet handlar om, sa Torsten Persson."

Och voila - all trolls rise for the national anthem:

[bigsmile]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker problemet är att det sällan finns balans. Antingen är det folk som är rent rasistiska eller så är det folk som inte vill veta av svensk kultur och vägrar hissa svenska flaggor för att de anser det vara stötande mot invandrare.

Lite mer balans, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Löjligt att vara patriotisk egentligen, handlar ju bara om att försöka se sig som en del av andras ibland också ganska tvivelaktiga prestationer, men - MEN om man skulle anta patriotism i sig var okej så har dessa gossar fortfarande helt lyckats missa vad som är karaktäristiskt för Sverige och vad som har präglat vårt land under många år, faktum är att dessa patrioter är jävligt opatriotiska.


   
SvaraCitera

Bakric:

Antisemitism

Antisionism!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Antingen är det folk som är rent rasistiska eller så är det folk som inte vill veta av svensk kultur

Jag kan ju säga att ibland får jag jävligt svårt för allt som har med svensk kultur att göra, och detta kan man tacka SD-troll för, samt fantastiska människor som gör sådana uttalanden. Sådan idioti kan få mig att verkligen ställa mig på tvären och då ibland helt ta avstånd från allt vad svensk kultur är - även om jag egentligen vet att svensk kultur inte har något som helst att göra med varken SD eller någon som Torsten Persson.

dazed:

Löjligt att vara patriotisk egentligen

Anledningen till det är ju flera års förstörande av ordet "patriot". Mest av rasister, men även SD och individer som uttalar sig på sätt likt det i artikeln ovan.

Jag vill inte kalla mig för patriot - jag tycker bara att det är så jävla löjligt att "försköna" eller "förfina" (eller vad man nu vill kalla det) sin rasism genom att kalla sig för patriot.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Anledningen till det är ju flera års förstörande av ordet "patriot". Mest av rasister, men även SD och individer som uttalar sig på sätt likt det i artikeln ovan.

Att som påstådd patriot helt ignorera den lilla nationalanda vi faktiskt har, den av samförstånd och något slags halfass kompromisslösningar där alla grupper får komma till tals är ju helt efterblivet och visar på att detta klientel inte kan vår historia.

Storchen84:

Jag vill inte kalla mig för patriot - jag tycker bara att det är så jävla löjligt att "försköna" eller "förfina" (eller vad man nu vill kalla det) sin rasism genom att kalla sig för patriot.

Mm men det funkar ju knappast längre som en försköning, de har tagit över ordet men inte ses de som kallar sig patrioter som mer rumsrena för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Att som påstådd patriot helt ignorera den lilla nationalanda vi faktiskt har

dazed:

de har tagit över ordet men inte ses de som kallar sig patrioter som mer rumsrena för det

Det är ungefär så jag menar. Men på ett sätt ser dom som använder sig av ordet ändå det som en försköning. "Vi är inte rasister, vi är patrioter. Vi vet vad som är bäst för vårat land". Som om dom anser sig själva ha mer rättigheter än alla andra, för att dom tror sig veta vad som är bäst för sverige, som om sverige hade gått under utan dessa individer, utan dessa "patrioter".

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Som om dom anser sig själva ha mer rättigheter än alla andra, för att dom tror sig veta vad som är bäst för sverige, som om sverige hade gått under utan dessa individer, utan dessa "patrioter".

Detta gäller dock för alla politiker och politiska organisationer. Tex sossarna har ju också den där "big white daddy knows best"-attityden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Detta gäller dock för alla politiker och politiska organisationer. Tex sossarna har ju också den där "big white daddy knows best"-attityden.

Jo, men än så länge har dom inte lagt anspråk på ett ord och gjort det till "sitt egna" så att säga.

hahaha "big white daddy"[bigsmile]

[love]


   
SvaraCitera
Exner

Precis - det är nationalism som gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

50 doftgranar i volvon

lolz, jobbvolvon hade typ så många, ne men typ hälften [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var dock en sopbil kan tillläggas..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jo, men än så länge har dom inte lagt anspråk på ett ord och gjort det till "sitt egna" så att säga.

Nej men samma mentalitet som du tar upp finns, sen är det ju moderaterna som stjäl gamla sosseuttryck först och främst men det är mest trivia, partierna känns som 8 spegelbilder av en och samma ruttna gamla bajskorv ibland.

Storchen84:

hahaha "big white daddy"[bigsmile]

Tog detta uttryck från George Carlin.


   
SvaraCitera