Aviseringar
Rensa alla

"Problem": Vilket jobb ska jag välja?


Ämnesstartare

Jag har fått erbjudande om ett jobb i en livsmedelsbutik, där arbetstiderna ligger i skift mellan kl 8-21, dvs aldrig jättetidigt eller jättesent. Detta är ett sommarjobb, verkar kunna bli en hel del pass under sommaren och ev nåt pass då och då i höst.

Jag har även blivit kallad på intervju till en pressbyrån (och jag är rätt säker på att jag har en god chans att få det jobbet). Där är arbetstiderna i skift mellan 06-02, dvs tidigt mornar och riktigt sena kvällar. Och dom antar jag att man som nyanställd lätt åker på. Detta är dock en provanställning på 6 månader.

Båda jobben har samma lön, dvs efter handelsavtal = man tjänar riktigt bra efter kl 18.

Intervjun på pressbyrån är imorgon. Och på livsmedelbutiken sa hon att jag skulle komma och skriva anställningsbevis på tisdag. Om man skriver på anställningsbevis och sen får jobbet på pressbyrån kan man då sluta direkt? Eftersom det inte är en fast anställning..

Vilket jobb tycker ni jag ska ta? Livsmedelbutiksjobbet ligger nära och har bra tider, är inte lika stressigt men tråkiare uppgifter.

Pressbyrån ligger lite längre bort och har sämre tider men fortsätter i höst. Jag har inte bestämt mig om jag ska börja plugga i höst, velar mycket.

Help [smile]


   
Citera

tweegy:

Livsmedelbutiksjobbet

Så du har möjlighet att studera


   
SvaraCitera

livsmedlet hade jag förmodligen valt


   
SvaraCitera

Fy fan, här kan jag inte få ett enda jobb och du sitter på flera. Orättvist!


   
SvaraCitera

Kablash__:

Fy fan, här kan jag inte få ett enda jobb och du sitter på flera. Orättvist!

HÅLLER MED [no-no][sad] samma här [n][cry]


   
SvaraCitera

tweegy:

livsmedelsbutik

hade jag valt lite mer omväxlande


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera