Aviseringar
Rensa alla

"storlek" när du föddes


Mataano:

Det är ju ganska behändigt med små bebisar, dom tar ju inte så stor plats [wink]

Det var skitsmidigt [y] Fast på den tiden fanns det nästan inga kläder till prematurbarn (och fullgångna barn i samma storlek) så det blev rätt bylsigt [cute] Dessutom var det flera av mammas arbetskamrater som inte ens upptäckte att hon var gravid eftersom magen var så liten. Menmen, annars var det som sagt rätt behändigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

52 cm
2200 gram

Jag använde dockkläder för jag va så liten,men d märks fan inte nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

49-50 cm, nått på 3 kg. Minns inte riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Fast på den tiden fanns det nästan inga kläder till prematurbarn (och fullgångna barn i samma storlek) så det blev rätt bylsigt

På det stället där vi hamna; BIVA/NIVA så hade dom kläder som var lite mindre än vanligt, men å andra sidan behövdes det inte så mkt kläder heller 😛


   
SvaraCitera

perfekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Jag använde dockkläder för jag va så liten

haha kom ihåg att min docka fick ärva min tröja, som var alldeles för stor^^


   
SvaraCitera

Mataano:

På det stället där vi hamna; BIVA/NIVA så hade dom kläder som var lite mindre än vanligt

Lyckost! Men fanns det även att köpa? Typ när du kom hem och så? Jag fick åka hem efter tre dagar, låg på neonatalen en dag bara, så jag kunde inte ha deras minikläder länge :/

Mataano:

å andra sidan behövdes det inte så mkt kläder heller 😛

Nä, inte om man ligger i kuvös eller varmrum ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

50 cm
3110 g


   
SvaraCitera

Ingen aning, men hemskt liten var jag iaf. Typ som min bror när han föddes. Minsta blöjorna täckte halva hans kropp nästan. Lite gulligt.


   
SvaraCitera

Vet inte om jag var 39 eller 42 cm lång. Jag var liten i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Lyckost! Men fanns det även att köpa? Typ när du kom hem och så? Jag fick åka hem efter tre dagar, låg på neonatalen en dag bara, så jag kunde inte ha deras minikläder länge :/

Jag låg relativt länge på BIVA så jag hann växa till mig någorlunda iaf, sen när jag kom hem tog dom minsta storleken o vek upp ärmar o ben.

uppenbar:

Vet inte om jag var 39 eller 42 cm lång. Jag var liten i alla fall.

Vad sött [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

49 cm
2700 kg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

48 cm
3680 g


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Längd: 50,5 cm
Vikt: 3790 gram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Eller så är det bara en "kul" fråga att ställa!

okej, var bara lite nyfiken[chocked]


   
SvaraCitera