Aviseringar
Rensa alla

"Svara på signaler"


Ämnesstartare

Right.
Dags att få bukt på min absoluta okunnighet inom ämnet.
Jag är 17 år och är nu inne på mitt 4:e år av att åka buss till & från skolan.
2 gånger har det hänt att en tjej har satt sig bredvid mig som jag, baserat på hennes betéende, har varit mer eller mindre intresserad av mig.

Innan jag skriver mer utförligt vad som hände exakt så ska ni veta att jag inte är en blåst idiot, jag är helt enkelt socialt handikappad(vilket jag tamigfan ska få bukt på), vilket leder till att jag har väldigt svårt med att ta kontakt med en tjej jag inte förr pratat med. Jag kan inte "ta första steget", om man säger så.

Tjej 1: Hon var rätt på. Satte sig bredvid mig och drog upp knäna och lutade hela sig mot mig. Jag, som jag alltid gör, fick panik och stirrade ut genom fönstret ända tills hon gick av, rörde mig inte mer än vad som behövs för att andas.

Tjej 2: Detta var rätt nyligen, och också vad som fick mig att både registrera mig här och skapa denna tråden. Satt som vanligt på bussen hem, en resa som tar drygt en timme, när en tjej satte sig bredvid mig efter ungefär en halvtimme. Nån minut efter hon satt sig bredvid mig så hoppade hon in en bit på sätet mot mig, en stund senade makade hon sig ännu längre in mot mig tills hennes arm var pressad mot min. Jag frös, som vanligt, och skrek i huvudet "WAT DO?" resten av resan tills jag skulle av. Efter drygt 15 minuter av att jag inte gjort ett piss för att svara detta, som jag bara antog var något av en "signal", rätta mig om jag har fel, makade hon sig bort från mig igen och la armarna i kors.

Detta är patetiskt och kan inte fortsätta, jag måste lära mig lite sociala färdigheter.
Så, vad ska man egentligen göra i en sån här situation?
Tanken slog mig mer än en gång i scenario 2 att vända mig mot henne, försöka få en snabb ögonkontakt och le lite och sedan vända mig mot fönstret igen. Men, som alltid, slogs jag av rädslan att hon skulle tänka "Vad fan är det där för idiot?" eller något liknande, så jag förblev stilla.

halp pls.


   
Citera

Det behöver nog inte betyda något, men det skadar väl inte att ta kontakt för det.

Det som är mest socialt accepterat är att inte prata med någon på bussen, så du är ju inte konstig på något sätt.


   
SvaraCitera

Klargör att du är en konkret människa som vill ha raka puckar. [wink] Jag brukar för det mesta ignorera signalsituationer oavsett om jag begriper dem eller inte.


   
SvaraCitera

är detta då tjejer som du inte känner?

känns konstigt att ge signaler till någon om man inte ens har pratat med de [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som att jag gjort rätt i att agera som jag har gjort då, tack för svar.


   
SvaraCitera

tror inte det betyder det behöver betyda någonting det dom gjorde men visst fan måste du säkerligen stila upp dina sociala skills, med det tanke på att du reagerade i tron att dom hintade något eller whatever


   
SvaraCitera

Zaeg:

Satte sig bredvid mig och drog upp knäna och lutade hela sig mot mig.

Zaeg:

Nån minut efter hon satt sig bredvid mig så hoppade hon in en bit på sätet mot mig, en stund senade makade hon sig ännu längre in mot mig tills hennes arm var pressad mot min.

Du är en attraktiv person, antar jag?


   
SvaraCitera

"HON TRYCKER SIN ARM MOT MIG, HON VILL KNULLA MIG."


   
SvaraCitera

Hade en tjej som däckade på min axel på ett tåg en gång.

Hon ville säkert ha sex med mig. Lämnade lite dreggel på min tröja osv.


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

känns konstigt att ge signaler till någon om man inte ens har pratat med de [shake]

människor avger massor av signaler i tid och otid som de inte alls är medvetna om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fattar inte signaler heller, it sucks.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

"HON TRYCKER SIN ARM MOT MIG, HON VILL KNULLA MIG."

[love]


   
SvaraCitera
time
 time

Slumpartad:

Lämnade lite dreggel på min tröja osv.

Oh ja, vi tjejer markerar alltid med någon form av kroppsvätska från hakan och uppåt när vi vill visa att vi är riktigt på.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Oh ja, vi tjejer markerar alltid med någon form av kroppsvätska från hakan och uppåt när vi vill visa att vi är riktigt på.

Ja! Antog det! Är det något sätt att spåra mig för framtida bruk eller?


   
SvaraCitera
time
 time

Slumpartad:

Är det något sätt att spåra mig för framtida bruk eller?

Precis, vi markerar helt enkelt lite revir, strosar vidare om vi inte är sugna på barnaskapande precis just då och återvänder när lusten kommit tillbaka. Högst evolutionärt streetsmart, detta.


   
SvaraCitera