Aviseringar
Rensa alla

"Svenskar har ingen kultur"


Ämnesstartare

Om svenskar inte har någon kultur vilka har då det? Vad anser folk vara kultur? Är vi kulturlösa? På vilket sett bidrar massimport av diverse araber och afrikaner till våran kultur eller till att vi får en kultur? Har MENA länderna någon kultur som vi gillar?


   
Citera
Ämnesstartare

Arazoid:

Har MENA länderna någon kultur som vi gillar?

Jag gillar deras matkultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Arazoid: Har MENA länderna någon kultur som vi gillar?
Jag gillar deras matkultur.

Även om man gillar sushi och pizza, betyder det att vi har massimporterat japaner och italienare till Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Om svenskar inte har någon kultur vilka har då det?

Vem har sagt att svenskar inte har det? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Även om man gillar sushi och pizza, betyder det att vi har massimporterat japaner och italienare till Sverige?

Nej. Vad är din löjliga poäng denna gång?


   
SvaraCitera

Vad i svensk kultur är du så himla rädd att förlora?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om vi inte har någon kultur, borde det inte vara så att dom inte heller har någon [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om vi inte har någon kultur, borde det inte vara så att dom inte heller har någon [confused]

Det är inte jag som säger det, det är Mona Sahlin och många andra PK-stollar/svenskfientliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anser du att alla vita svenskar har samma kultur? Jag tror knappast jag och Jimmie Åkesson lever särskilt lika liv t.ex. Det samma gäller rika vita svenskar, jag lever knappast samma liv som dem heller och känner ingen gemenskap med dem. Jag kan identifiera mig mer med de invandrare jag gick i gymnasiet med eller har arbetat tillsammans med än med politiker och företagsägare. Ändå tycker ni nationalister att jag ska alliera mig med dessa utifrån att vi råkar dela hudfärg och vara födda innanför samma gränser? Jag förstår verkligen inte det. De parasiterar på oss arbetare och ni tycker att vi ska göra gemensam sak med dem för att skydda deras kultur och deras värderingar, äckligt. Nationalism splittrar arbetarklassen och skyddar de rikas intressen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Vad i svensk kultur är du så himla rädd att förlora?

Ja till att börja med så blir etniska svenskarna färre och antalet utom-europeiska invandrare högre på lång sikt. Det innebär per automatik att svenskeheten i alla dess former försvinner. Vad har afrikaner eller araber tillfört Sverige? Är inte svenskarna och européerna framstående uppfinningsrika civilizationsbyggare som byggde och utvecklade Europa? Varför framställer feministerna svenska män som talibaner? Om ni verkligen tycker det; varför åker ni inte till Afrika och får känna och uppleva hur jävla jämnställt det är! Ni blir behandlade som honor snarare än som kvinnor!


   
SvaraCitera

Klart att Sverige har en kultur men det är en kultur som är väldigt influerad från andra håll. Till och med våra äldsta traditioner är ju inte ursprungligen svenska.
En lustig sak angående SD är att de ser svenska kulturen som något som måste försvaras från otäcka utländska krafter och då menar man främst Islam. Att våran svenska kultur idag är totalt amerikaniserad ses dock inte som ett hot 😛 Hyckleri eller?
Vad som är svenskt är olika från person till person och det förändras också med tiden. SD vill (och förutsätter) att vi alla ska identifiera oss med en väldigt omodern och trångsynt stereotyp som är väldigt främmande för de flesta av oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

det är Mona Sahlin och många andra PK-stollar/svenskfientliga.

vet men man behöver ju inte ha många celler i behåll för att förstå hur fel det är


   
SvaraCitera

Arazoid:

sikt. Det innebär per automatik att svenskeheten i alla dess former försvinner. Vad har afrikaner eller araber tillfört Sverige? Är inte svenskarna och européerna framstående uppfinningsrika civilizationsbyggare som byggde och utvecklade Europa?

Besvarar fortfarande inte min fråga.

Arazoid:

Varför framställer feministerna svenska män som talibaner? Om ni verkligen tycker det; varför åker ni inte till Afrika och får känna och uppleva hur jävla jämnställt det är! Ni blir behandlade som honor snarare än som kvinnor!

Sluta. Bara för att det är värre i Afrika betyder det inte att vi ska nöja oss.
Finns ingen anledning till att sträva bakåt eller stagnera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

amerikaniserad ses dock inte som ett hot 😛 Hyckleri eller?

Amerikanerna härstammar ju från Europa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Sluta. Bara för att det är värre i Afrika betyder det inte att vi ska nöja oss.
Finns ingen anledning till att sträva bakåt eller stagnera.

Det har ingenting med att "nöja sig" att göra. Feminister särskiljer svenska män som talibaner/kvinnokränkare/sexister. Jag antar att allt blir bra om de vita männen förvinner och ni har de svarta afrikanerna och araberna kvar?


   
SvaraCitera