Aviseringar
Rensa alla

"Svenskar har ingen kultur"


Svenskkultur är tråkig, får gärna förbättras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Amerikanerna härstammar ju från Europa.

Vi härstammar från Afrika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Svenskkultur är tråkig, får gärna förbättras.

Hurdå, genom att flytta till ett blatte område och bränna bilar och våldta under nätterna?


   
SvaraCitera

Arazoid:

Hurdå, genom att flytta till ett blatte område och bränna bilar och våldta under nätterna?

[shake] Vad är en blatte för dig? [shake]

Det känns som att du aldrig har varit utomlands. Svenskar är i överlag ett väldigt tysta och visar inte mycket känslor.

Tex: I Spanien så är alla väldigt trevliga, dom har inga problem med att prata med människor om vad som helst. Medan här i Sverige så ska man vara så fin.

Även så är nattkulturen här värdelös.


   
SvaraCitera

Enligt dem som aldrig varit i Sverige är våran "kultur" sexiga topless gurls in bikiniiz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Sverige är en jävla kulturkoloni byggd på sattelitsändningar och tankeimport, vårt kulturliv är som en anglosaxisk spya där man kan skönja några falukorvsbitar kryddade med fransk senap"

Arne Anka

[blush]


   
SvaraCitera

Arazoid:

Det har ingenting med att "nöja sig" att göra. Feminister särskiljer svenska män som talibaner/kvinnokränkare/sexister. Jag antar att allt blir bra om de vita männen förvinner och ni har de svarta afrikanerna och araberna kvar?

Vilka feminister har sagt det?
Du är medveten om hur grovt du generaliserar just nu va?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Svenskar är i överlag ett väldigt tysta och visar inte mycket känslor.

Det stämmer ganska bra in på dig. Menar du att du är en produkt utav de svenska samhället?
Bara nyfiken.


   
SvaraCitera

stereo total:

Det stämmer ganska bra in på dig. Menar du att du är en produkt utav de svenska samhället?
Bara nyfiken.

Jag är inte så tyst, jag vågar säga emot, vågar att fråga människor om dom behöver hjälp, går inte förbi som alla andra gör.

När man är på en buss så sätter man sig där det finns två lediga platser, man sätter sig aldrig med någon annan och om man börjar prata med den personen så anses man "konstig".


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jag är inte så tyst, jag vågar säga emot, vågar att fråga människor om dom behöver hjälp, går inte förbi som alla andra gör.

Alltså, det beror ju på sammanhang hur mycket du pratar. Men du visar ju inte mycket sällan andra känslor än glädje. Tror du att du hade visat mer känslor offentligt om du inte hade varit svenskfödd/svensk medborgare?
Ifrågasätter inte hur den svenska mentaliteten påverkar svenskar generellt, utan bara hur den har påverkat dig för att jag är nyfiken på hur du resonerar.


   
SvaraCitera

stereo total:

Alltså, det beror ju på sammanhang hur mycket du pratar.

Förmodligen så skulle man se den personen avikande.

Jag visar sällan känslor i huvudtaget. Jag är uppfostrat till ett känslokallt spöke. Men jag skulle ej ha visat mer känslor om jag var född i ett annat land.

I somras så hjälpte jag en person, efter det så sa hon: "tack, alla andre gick bara förbi och tittade"

Så jag anser att den inte har påverkat mig så mycket.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jag visar sällan känslor i huvudtaget. Jag är uppfostrat till ett känslokallt spöke. Men jag skulle ej ha visat mer känslor om jag var född i ett annat land.

Du motsäger dig själv.
Du säger att du har uppfostrats till att bli känslokall, men ändå hade du varit likadan om du hade varit född i något annat land, trots att många andra länder har en mer öppen mentalitet?


   
SvaraCitera

stereo total:

Du motsäger dig själv.

Nej, eftersom jag var inte seriös med det. [shake]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Nej, eftersom jag var inte seriös med det. [shake]

Men va fan. Jag försöker ju seriöst få dig att reflektera lite [crazy]


   
SvaraCitera

stereo total:

Men va fan. Jag försöker ju seriöst få dig att reflektera lite

Men asså "ett känslokallt spöke"? Låter otroligt fjantigt.

Jag visar helt enkelt lite känslor, har även svårt med det. Så är det bara. Men jag hjälper människor när ingen annan gör det.


   
SvaraCitera