Aviseringar
Rensa alla

"Träning" innan läggdags?


Vision
Ämnesstartare

Jag har den senaste veckan börjat småträna lite innan jag ska gå och lägga mig, med syfte om att få lite plattare mage osv.

Det är inget stort tränigspass, utan träningen består oftast av ungefär 40 situps, 25 upphopp, och ca 10 armhävingar.

Iallafall, jag har hört att när man tränar, och någonslags energi måste dras, så är kroppen snabb att ta ifrån musklerna om man inte äter något inom 20 minuter (eller något likn. tal)
Men jag är inte säker på om detta inte bara är något skitsnack. Eftersom jag "tränar" innan läggdags så äter jag inget efter.

Dock gjorde jag detta i fjol, och då inbillade jag mig att min mage vart än aning mer vältränad än innan.

Som ni kanske märker så är jag inte direkt någon expert på detta område, så jag frågar er:

Kan man få något posetivt resultat av träning innan läggdags?


   
Citera

Fysiska, påfrestande överraskningar är bara nyttigt. Det blir dock svårare att somna om du tränar ett par timmar innan läggdags.


   
SvaraCitera

Dålig idé om du vill försöka få lite sömn. Eller såvida din kropp inte har ett kylskåp inbyggt.


   
SvaraCitera

du borde göra sånadär knippövningar med stjärten för att få den tajtare, och sen posta pics på före och efter[wink]


   
SvaraCitera

Vision:

ca 10 armhävingar

[crazy]


   
SvaraCitera

Sämst att göra det innan man ska sova för man blir pigg av träning, så gör det på morgonen för bästa resultat


   
SvaraCitera

Vision:

Kan man få något posetivt resultat av träning innan läggdags?

Funkar sketebra. Jag gjorde morgon- och kvällsträning när jag var yngre och blev tillräckligt muskulös för att tjejer skulle undra vad jag tränade.

Att man inte kan somna av lite träning är bullshit och någon som bara kan bedömas på en individuell nivå.

Kör på tjejen.


   
SvaraCitera

Kroppen vet väl för fna inte vad klockan är, shit [mad]


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

Horstat:

Fysiska, påfrestande överraskningar är bara nyttigt. Det blir dock svårare att somna om du tränar ett par timmar innan läggdags.

sculptura:

Dålig idé om du vill försöka få lite sömn. Eller såvida din kropp inte har ett kylskåp inbyggt.

Tack [smile] Jag kanske är ovanlig men jag brukar liksom bli avslappnad, och därmed ha lättare att sova, när jag "tränat". [shake]

kebu12:

du borde göra sånadär knippövningar med stjärten för att få den tajtare, och sen posta pics på före och efter

Haha, okejrå här kommer en bild ifrån innan [wink]

fitta.jpg


   
SvaraCitera

Vision:

Kan man få något posetivt resultat av träning innan läggdags?

det är förvisso inte mycket till träning, men det skadar knappast att äta ett äpple efteråt för att eventuellt förbättra reslutatet...

Dold text: dock kommer du inte få mycket till resultat med den träningen är jag rädd...


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

Tickstart:

[crazy]

Är kleniz i armarna och desutom nybörjare OK? [mad][blush]

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Kör på tjejen.

Haha, det var typ det jag ville höra, tack! [bigsmile]

Tickstart:

Kroppen vet väl för fna inte vad klockan är, shit [mad]

Tänkte mer att kroppen kanske käkar upp mina muskler, eftersom jag inte äter efter träningen, istället för att bygga upp nya.


   
SvaraCitera

Vision:

Bifogade bilder

konstig rumpa du har[blush] men posta gärna efterbild också[wink]

Blivande_japan:

avatar

??????[shake][shake][shake][confused][shake]


   
SvaraCitera

Vision:

Tänkte mer att kroppen kanske käkar upp mina muskler, eftersom jag inte äter efter träningen, istället för att bygga upp nya.

Ja ät för guds skull. Förresten spelar det nog ingen jättestor roll, ät ordentligt med frukost bara.


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är förvisso inte mycket till träning, men det skadar knappast att äta ett äpple efteråt för att eventuellt förbättra reslutatet...

Jo iofs, det skadar ju inte [crazy]

Blivande_japan:

: dock kommer du inte få mycket till resultat med den träningen är jag rädd...

Eftersom jag nyss börjat så kör jag på med lite mindre träning, hade tänkt öka lite snart när min kropp är redo.


   
SvaraCitera

Vision:

Eftersom jag nyss börjat så kör jag på med lite mindre träning, hade tänkt öka lite snart när min kropp är redo.

ärligt talat kan jag nästan slå vad om att din kropp är redo för mer... Men gör som du själv tycker är bäst![y]


   
SvaraCitera