Aviseringar
Rensa alla

"Väldigt få svenska killar som våldtar"


Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

9 invandrare av 10 000 jämfört med 2 svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt

De som inte anmäldes då? Tänk om det är ett stort nummer av Svenska Våldtäcksmän som inte har blivit anmälda/gripna (för lite bevis osv)?

Man kan inte veta exaakt, visste man exakta nummer då skulle det säkert stå : Svenska våldtäcksmän 9 av 10.000.

Man ska vara logisk serru [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Statistiken säger att det är mer invandrare som våldtar om jag inte har fel

Njaej.
Statistiken säger att invandrare har större benägenhet att vara misstänka för våldtäkt, men över hälften av våldtäkterna begås av svenskar (då vi är fler).
Dock är det större skillnad mellan överklass - arbetarklass och kvinna - man än vad det är invandrare - svensk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag våldtar aldrig. Jag är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De intressanta är ju inte att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken utan varför dem är det..Eller är jag fel ute? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Men det är ju självklart dina egna upplevelser som vi ska lita på?

Tråden handlade i huvudsak inte om utifall invandrare begår fler våldtäkter, utan om "väldigt få svenska killar våldtar". Nu är det ju väldigt få killar öht som våldtar, men men.
Sedan är en sak man ska vara medveten om, och som också omnämns i rapporten, att en viss statistisk snedfördelning kan uppkomma helt enkelt på grund av att det är lättare att identifiera en invandrare än en svensk på grund av avvikande utseende. Nu är det ju enkelt att se att invandrare oftare våldtar än svenskar - men skillnaden är mindre än skillnaden mellan överklass och arbetarklass (eller om man vill uttrycka det lite finare, mellan folk från olika socioekonomisk bakgrund) och väldigt mycket mindre än skillnaden mellan män och kvinnor. Även i dessa fall kan man dock se att det kan tänkas finnas en snedfördelning i statistiken av liknande skäl som ovan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fistforfight:

De intressanta är ju inte att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken utan varför dem är det..Eller är jag fel ute? [confused]

En väldigt bra poäng, då det är enkelt att fastslå att invandrare är överrepresenterade. Men som sagt - invandrare är i större utsträckning lågutbildade och män, två faktorer som gör oerhört stor skillnad. Efter en sådan standardiseringen är skillnaden mellan svenskar och invandrare mycket mindre, även om den finns där. Så det är denna kvarvarande, mindre skillnad som är den relevanta för sammanhanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

De intressanta är ju inte att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken utan varför dem är det..Eller är jag fel ute?

det är det såklart, men eftersom folk har så otroligt olika åsikter i denna frågan så blir det sällan en givande debatt. min åsikt är som stringburkas: det är en klassfråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

min åsikt är som stringburkas: det är en klassfråga.

Det är inte min åsikt. Inte enbart i alla fall. Klassfrågan som mycket väl kan ligga till grund amplifieras ju av de kulturella skillnader vi inte ska förneka eller förringa; även om dessa skillnader har föga betydelse i ett modernt och blandat samhälle, så kan ju kombinationen av hög psykisk ohälsa, dålig socioekonomisk situation, och en bakgrund med mycket brottslighet och våld naturligtvis få fruktansvärda konsekvenser.

Jag tror att största möjliga resultat för minsta möjliga ekonomiska insats är statliga byggprojekt i stil med miljonprogrammen, men där man tar hänsyn till att blanda socioekonomiska grupperingar. Slå upp en tolvvånings betongkåk mitt i Askim; inte nog med att det skulle jämna ut fördelningen och öka integrationen i området, dessutom skulle det reta gallfeber på äckelsnobbarna som bor där (och nej, jag tycker inte illa om dem för att de har pengar, jag tycker illa om dem för att många i Askim ÄR äckelsnobbar).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och till TS: Givetvis är det bara bullshit. Även om invandrare är överrepresenterade så är det betydligt säkrare att följa med en kvinnlig "rasfrämling", eller en välutbildad manlig "rasfrämling", än vad det är att följa med en lågutbildad manlig svensk ur våldtäktssynpunkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är inte min åsikt.

nähä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För brottslighet är ju genetiskt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, minns när det var en tjej här på um, som gift sig. Hon var med i någon bröllopspecieal som aftonbladet hade för att göra reklam för någon ny bröllopssajt.
Såklart upptäckte någon från nordisk artikeln på aftonbladet.se och skapade en tråd där de kallade henne för rasföradare och liknande (killen hon gifta sig med var utländsk).

Mailade henne här på um och påpekade att det fanns en tråd på nordisk, hon blev ledsen [sad] Tror att hon skulle polisanmäla osv, hoppas hon gjorde det [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

För brottslighet är ju genetiskt..

rasisterna försöker ju få det till något kulturellt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

rasisterna försöker ju få det till något kulturellt [zzz]

Mm, vi araber har ju som sed att råna folk minst två gånger i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

För brottslighet är ju genetiskt..

Mm eller hur det är väl mer invandrarnas situation och sociala status som är problemet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

De som inte anmäldes då? Tänk om det är ett stort nummer av Svenska Våldtäcksmän som inte har blivit anmälda/gripna (för lite bevis osv)?

Man kan inte veta exaakt, visste man exakta nummer då skulle det säkert stå : Svenska våldtäcksmän 9 av 10.000.

Man ska vara logisk serru [y]

Men du utgår bara från att alla våldtäkter som begås av invandrare anmäls? Varför det?

Stringburka:

Men som sagt - invandrare är i större utsträckning lågutbildade och män

Är invandrare i större utsträckning män? För i så fall är ju statistiken helt fuckad, men va?

Ang. det andra du skrev så är det väl inte direkt någon hemlighet att dålig kvinnosyn är vanligare bland framför allt nordafrikanska män, så jag förstår inte varför vi måste skylla alltihop på "statistisk snedfördelning".


   
SvaraCitera