Aviseringar
Rensa alla

"Var dig själv" varför??


Ämnesstartare

eppesen:

oattraktiva egenskaper

eppesen:

snäll

[rolleyes]

eppesen:

"Var dig själv" brukar folk ofta säga till någon som är kär i en kille/tje

eppesen:

Vad tycker ni?

Vad jag vet menas det inte ordagrant och exakt att man ska vara den man är. Snarare säger man väl att man ska inte ändra sig bara för en annan persons skull, utan i så fall också för sin egen.

Att vara sig själv är inte ett beteendetillstånd skrivet i sten, snarare en insikt i sin identitet; vem man vill vara, hur man vill vara, hur man rimligtvis gör för att vara den personen. Alla ter sig ha någon outvecklad vision om hur de vill vara. Påverkan utifrån formar ramar för den visionen. Man har skyldigheter och rättigheter i samhället, en viss attityd på skolan påverkar din attityd. Attityder och beteendemönster är vanor/ovanor som man måste bryta och omforma för att man ska kunna förändras. Om man bara är öppen för en persons påverkan, och ignorerar vad man själv vill, kan man ju tex utvecklas till att bli en person man inte vill vara.

Om man bara låtsas vara på ett visst sätt, kommer man antingen att påverkas av det tillståndet (bli mer på det sättet) eller alltid känna det som att man måste låtsas för att uppnå det, beroende på hur driven man är. Se en film av tex Kjell Enhager, så kommer du fatta vinken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Om man bara låtsas vara på ett visst sätt, kommer man antingen att påverkas av det tillståndet (bli mer på det sättet) eller alltid känna det som att man måste låtsas för att uppnå det, beroende på hur driven man är.

Äntligen en bra förklaring![y]

PS: Jag gillar din signatur, hur kom du på den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eppesen:

Äntligen en bra förklarin

Bra, om du får någon nytta av den[cute]

eppesen:

PS: Jag gillar din signatur, hur kom du på den?

Tack, det har länge varit ett internt skämt och uttryck. Kan användas i så många situationer.


   
SvaraCitera

eppesen:

Fin tanke [love]

tänker bara fina saker.


   
SvaraCitera

för att ärlighet varar längst.

Men en del personligheter fungerar som sagt inte och då måste man ju hitta en annan. Då är det väll snarare så att man måste växa in i en ny istället för att bara ta en.


   
SvaraCitera

eppesen:

Vad tycker ni?

Att förändras genom åren och att vara sig själv tycker inte jag är två skilda delar.

Om man vet att man är t.ex blyg och inte vill vara det längre så får man väl ta tag i det och kämpa för att bli mer social av sig.


   
SvaraCitera

tycker du snackar bullshit

ingen gillar en orälig människa som springer runt och låtas vara annurlunda. jag avskyr såna människor. jag avksyr tom människor som ändrar sig nåt enormt fårn när de är med sin familj till när de är med sina vänner


   
SvaraCitera

patrick bateman:

orälig

*Rälig(?)


   
SvaraCitera

Nachac:

*Rälig(?)

i know

jag har fler fel i min post om du vill hitta och rätta. jag orkar inte. är sjuk


   
SvaraCitera

eppesen:

Vad tycker ni?

En människa är komplex, med ett stort spektra av egenskaper. Vissa egenskaper har man pga miljö inte upptäckt än, så därför är det enligt mig oftast bra att göra miljöombyten och hitta fler sidor av sig själv. [party]

Jag tror att man känner på sig om man håller på att ändra på sitt agerande eller försöka göra om sig själv för att få vara en del av en social gemenskap eller om man har ett positivt syfte (som att man odlar sina bra egenskaper och tonar ned de som är destruktiva)


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jag har fler fel i min post om du vill hitta och rätta. jag orkar inte. är sjuk

Uppenbara slarvfel, jag tänkte bara vara till assistans ifall du hade missuppfattat ordet.


   
SvaraCitera

Nachac:

Uppenbara slarvfel, jag tänkte bara vara till assistans ifall du hade missuppfattat ordet.

okok det är lugnt. jag var medveten om mina stavfel men orkade inte fixa till dem. är som sagt sjuk och mina händer är typ darriga


   
SvaraCitera
Bakric

Skulle jag fortsatt vara mig själv skulle jag fortfarande gå omkring i manchesterbraller som går precis till fotknölarna och salivfrusta åt saker som egentligen inte ens är roliga.
Man får helt enkelt låta bli att vara sig själv (om man råkar vara av en personlighet som inte riktigt passar in vill säga) tills man växer in i en mer optimerad roll.
Själv måste jag sluta vara en oödmjuk skitstövel.


   
SvaraCitera

nej, man ska aldrig vara sig själv. bättre att bli hatad för nån man inte är, än för den man är. eller hur det nu var [no-no]


   
SvaraCitera