Aviseringar
Rensa alla

"Varför har vi fördomar? Varför delar vi in människor i fack" o massa sån annan skit


Ämnesstartare

"Ja, varför har vi fördomar? varför delar vi in människor i fack? Söker vi oss till grupper, och om ja, varför?"

Jag har en svenska-uppgift som involverar frågor liknande dessa, och alla ni folks på ungdomar är förträffligen smarta har jag märkt! Så säg va du tycker o diskutera gärna [smile] (snyltar på era tankar höhö)


   
Citera
Ämnesstartare

Det ligger i människans natur att kategorisera och dela upp saker i fack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det ligger i människans natur att kategorisera och dela upp saker i fack.

Detta har jag också hört, men varför ligger det i vår natur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Detta har jag också hört, men varför ligger det i vår natur?

Det hänger väl ihop med hela grejen med abstrakt tänkande och symbolförståelse att också kategorisera saker. Bättre svar kan jag inte ge dig 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att vår ärade gud har skapt oss sådana! Det är guds vilja och ska därför inte försöka bekämpas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Det är guds vilja och ska därför inte försöka bekämpas!

Svart på utsidan = svart på insidan. Enkel matematik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det hänger väl ihop med hela grejen med abstrakt tänkande och symbolförståelse att också kategorisera saker. Bättre svar kan jag inte ge dig 🙁

tack ändå! har världens skrivkramp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Svart på utsidan = svart på insidan. Enkel matematik.

Vad hade det med Guschan att göra? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Vad hade det med Guschan att göra?

Guds vilja ska inte bekämpas, guds inplanterade medvetande i oss ger oss den enkla fullständigt logiska formel jag formulerade = ska ej motarbetas.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Detta har jag också hört, men varför ligger det i vår natur?

För att det tar så mycket kognitiva resurser annars 🙂 Vi gör det för att spara tid och energi, annars skulle vi vara som tjejen i 50 first dates, uppleva världen på nytt varenda.. dag. /psykologisnubben


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

För att det tar så mycket kognitiva resurser annars 🙂 Vi gör det för att spara tid och energi, annars skulle vi vara som tjejen i 50 first dates, uppleva världen på nytt varenda.. dag. /psykologisnubben

hehe har inte sett 50 first dates, men det låter vettigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Guds vilja ska inte bekämpas, guds inplanterade medvetande i oss ger oss den enkla fullständigt logiska formel jag formulerade = ska ej motarbetas.

Gud är död! Skit i gud! Riv alla stenhus å guldtuppar! Bränn alla röda böcker på bål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Gud är död! Skit i gud! Riv alla stenhus å guldtuppar! Bränn alla röda böcker på bål

du säger emot dig själv. Det ska man inte göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

För att det tar så mycket kognitiva resurser annars 🙂

fast utan själva förmågan att kategorisera saker skulle vi antagligen inte ha så stora kognitiva förmågor över huvud taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

du säger emot dig själv. Det ska man inte göra.

JAg var ironisk i mitt första inlägg.


   
SvaraCitera