Aviseringar
Rensa alla

Rabarberpaj


Ämnesstartare

Hej umisar. Jag har lite rabarber i frysen jag fått norpa från en trädgård (norpade ej frysen) och tänker nu vara ambitiös och baka en (inte alltför komplicerad och tidskrävande) paj. Kan ju googla fram 8736 recept men undrar om ni har något recept ni tycker är jättesmaskigt (helst utan havre i).
Jag har både vete- och potatismjöl (borde ha iaf ja det har jag nog) och de flesta basingredienser för bakning, så hit me!

kphvfjj


   
Citera
Ämnesstartare

Shockerad Omg mums hade glömt att det fanns Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort en rejäl dos rabarberpaj en gång och har inget recept just men tycker du ska ge fan i att "skala" skaften, blir mycket färggrannare och vackrare om man låter bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Jag har gjort en rejäl dos rabarberpaj en gång och har inget recept just men tycker du ska ge fan i att "skala" skaften, blir mycket färggrannare och vackrare om man låter bli.

De är redan skalade tyvärr! Men ja, jag håller med.

Bööööörg:
Shockerad Omg mums hade glömt att det fanns Förvånad

Ja galet gott!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni någon koll på hur länge sirap håller sig efter att den öppnats btw? Den har ju såklart förslutits igen, men ändå. Det står 2015 på flaskan men det är ju när den är oöppnad. Minns inte ens när jag använde den.. förra julen???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: du ska ge fan i att "skala" skaften, blir mycket färggrannare och vackrare om man låter bli.

existerar det verkligen människor som skalar rabarber? va? men varför det?"?"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Har ni någon koll på hur länge sirap håller sig efter att den öppnats btw? Den har ju såklart förslutits igen, men ändå. Det står 2015 på flaskan men det är ju när den är oöppnad. Minns inte ens när jag använde den.. förra julen???

Men fan människa, är väl att bara smaka på den?

isola: De är redan skalade tyvärr! Men ja, jag håller med.

Nåväl gott som fan är det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Men fan människa, är väl att bara smaka på den?

Kanske inte alls känner om den är dålig??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Har ni någon koll på hur länge sirap håller sig efter att den öppnats btw? Den har ju såklart förslutits igen, men ändå. Det står 2015 på flaskan men det är ju när den är oöppnad. Minns inte ens när jag använde den.. förra julen???

du kan använda sirapen tills den är slut =) datummarkeringen är bara för att det måste

(jag googlade)


   
SvaraCitera

isola: Har ni någon koll på hur länge sirap håller sig efter att den öppnats btw?

Om den inte blivit förorenad så i princip jättelänge flera år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
existerar det verkligen människor som skalar rabarber? va? men varför det?"?"?

Man är nog från den kungliga hufvudstaden

isola:

Kanske inte alls känner om den är dålig??

Om den klarar en visuell och smakmässig besiktning är det nog lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Om den inte blivit förorenad så i princip jättelänge flera år.

Tror inte att den förorenats. Aja, den ska ju ändå gräddas så ev elaka bakterier lär väl dö lite iaf.

FruLiten:

du kan använda sirapen tills den är slut =) datummarkeringen är bara för att det måste

(jag googlade)

Så den kan stå i princip hur länge som helst trots att den öppnats? Magic!


   
SvaraCitera

Den här har jag bakat ett 10-tal av under våren. 

Supergod med Vaniljvisp till Hjärta

http://www.mums.nu/index.php/rabarberpaj/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:
Den här har jag bakat ett 10-tal av under våren. 

Supergod med Vaniljvisp till Hjärta

http://www.mums.nu/index.php/rabarberpaj/

tack! omvandlar du till dl eller har du en gramvåg? ska ha en någonstans men kan'te hitta den uhu


   
SvaraCitera

isola: tack! omvandlar du till dl eller har du en gramvåg? ska ha en någonstans men kan'te hitta den uhu

Ja, jag har en digital gramvåg... eller i realiteten - jag har flera. Det är ju bara smöret som ska vägas hyfsat noga. Rabarberna kan du ju bara höfta.
På smörpaketen på själva pappret finns det ju 100 grams markeringar för övrigt.


   
SvaraCitera