Aviseringar
Rensa alla

råd. mitt ex fyller år, Gratta?


Ämnesstartare

Hej mitt ex lämna mig för 2 månader sen efter 3 års förhållande

Nu är det så att när vi gjorde slut bestämde vi att vi inte skulle vara vänner för att det inte skulle funka. Vi kom överrens om att vi enbart skulle ta kontakt med varann om nån av oss glömt något som var den andres men enbart om det var något viktigt.

och det har varit tyst ifrån hennes sida fram tills i tisdags , då skicka hon ett sms och fråga om vi kunde prata? Visst skrev jag tillbaka.

Sedan ringde hon upp och då ville hon bara fråga om jag tagit några plastburkar? då sa ja att japp det har jag, då sa hon att jaha jaja det spelar ingen roll endå??? Okej men varför ringde hon om det nu inte spela nån roll? för om dom var borta så visste väl hon att det var jag som tagit dom.

Då sa jag att jag inte vill ha mer kontakt och då sa hon visst.

Och igår fick jag ett till sms och då fråga hon en så töntig fråga. Innan vi gjorde slut så tog patronen slut i våran skrivare , då skulle vi köpa en ny för hon tjata varje dag på att vi skulle göra de , sen skicka hon sms och skrev "Hej bytte vi patron i skrivaren jag komemr inte ihåg och sen har du glömt några skruvar och en mössa" MEN hon VET mycke VÄL att vi aldrig bytte patron för hon sa de dagen efter vi gjorde slut att nu bytte du aldrig patron .

jag svara med kort text hej nej det gjorde vi aldrig , behåll grejerna som du hittat eller kasta det. då skrev hon ett nytt och skrev att att hon hittat en kabel också , då skrev jag igen att kasta eller behåll bestäm du. då svara hon okej då vet ja tack för hjälpen.

Fick intrycket att hon blev arg för i första sms skrev hon kram , men sen så blev det bara tack för hjälpen? va jag för kortfattad?

varför hör hon av sig såhär för såna töntsaker, hon borde ju förstå hon är en smart tjej , att skruvar inte är så viktigt och fråga om patronen är slut, det kan hon ju kolla upp själv.

Jag sa innan till henne första gången vi prata att jag mår dåligt att prata med henne , endå hör hon av sig 2 dagar senare för små saker.

Vet inte om hon bara vill vara snäll och fråga om jag vill ha dom små sakerna då det är mina , hon kanske inte vågar kasta det utan att fråga.

Nu till mitt största ångestbeslut . hon fyller år imorn . vad ska jag göra ? vi bestämde att vi inte skulle ha kontakt men det känns så taskigt att inte skicka ett grattis till henne och jag skulle gärna vilja gratta henne men det kanske inte är det bästa.

På ett sätt förväntar hon sig säkert att jag ska göra det för vi har ju endå varit tillsammans i nästan 4år men å andra sidan är det slut så är det slut och vi bestämde att vi inte skulle ha konakt eller vara vänner.

Men känner mig så dum och taskig och dryg om jag inte skickar ett medd. Och gör jag det kanske hon blir stolt och då vet hon att jag fortfarande tänker på henne osv... Tacksam för råd


   
Citera

Skicka ett grattis.
Det betyder ju ändå inget speciellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gratulera inte.

conny1985:

Hej mitt ex lämna mig

conny1985:

Nu är det så att när vi gjorde slut bestämde vi att vi inte skulle vara vänner för att det inte skulle funka. Vi kom överrens om att vi enbart skulle ta kontakt med varann om nån av oss glömt något som var den andres men enbart om det var något viktigt.

Stå på dig. Att du vill gratulera handlar mest om att du vill visa att du bryr dig fortfarande. Djupt inom dig hoppas du på återförening.
Men du kommer inte få något tillbaka.
Du verkar bara svag och klängig - kliv ifrån sån skit ordentligt nu genom att skita i henne. Det hjälper dessutom henne som verkar vackla i frågan om bruten kontakt.

Om du gratulerade skulle hon känna sig nöjd med att vara "eftertraktad", för en stund.. sedan glömmer hon det.

Och som sagt:

Conny:

Det betyder ju ändå inget speciellt.

.. Så du kan lika gärna skita i det.


   
SvaraCitera

Som min vän sa till mig en gång. Skicka om du tycker de är kul [smile]


   
SvaraCitera

shajjn:

.. Så du kan lika gärna skita i det.

faast om man tycker de är kul [rolleyes] men han ska ju inte förvänta sig att nåt ska hända bara för de.


   
SvaraCitera

conny1985:

vi bestämde att vi inte skulle ha konakt eller vara vänner

Tycker inte du ska skicka just på grund av att ni inte skulle vara vänner eller ha kontakt.

Hon gjorde slut av en anledning - men det betyder inte att hon inte saknar dig.
Antagligen så saknar hon dig, annat vore konstigt efter ett så långt förhållande. Men ni sade att ni inte ska vara vänner och då är det bäst att hålla sig borta så att allt går över fortare.


   
SvaraCitera

Ser ingen som helst anledning till varför du skulle gratta henne, meningslöst ju.


   
SvaraCitera

shajjn:

.. Så du kan lika gärna skita i det.

Eller så kan man lika gärna göra det.
\/ill man någonsin ha något med kvinnan att göra igen så är det bäst att man inte glömmer sådant.
Kvinnor tar sådant väldigt seriöst och en elefant glömmer aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

faast om man tycker de är kul

Ja, det kan jag gå med på, men inte troligt att trådskaparen ser det som en kul hobby, ett intresse eller ens något man dödar tid genom..

Jag tror trådskaparen vill få ut något av att gratulera; att verka snäll, att visa att han bryr sig.. och inte verka motsatsen.
Alltså förväntar han sig något.

Fel, han bör vara likgiltig. Det är väl skitsamma vad hon tycker, dem har ju gått isär med överenskommelsen att inte ha kontakt med varandra.


   
SvaraCitera

Det spelar ingen roll så du kan lika gärna göra vilket som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

\/ill man någonsin ha något med kvinnan att göra igen så är det bäst att man inte glömmer sådant.
Kvinnor tar sådant väldigt seriöst och en elefant glömmer aldrig.

Det vill han inte ju. Han vill inte behålla henne som vän.
Du menar att han ändå ska vara 'strategisk'?

Hon kommer glömma. Och om hon på något vis tar illa upp så har hon återigen visat brist på förståelse för vad "bruten kontakt" innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hon gjorde slut av en anledning - men det betyder inte att hon inte saknar dig.
Antagligen så saknar hon dig, annat vore konstigt efter ett så långt förhållande. Men ni sade att ni inte ska vara vänner och då är det bäst att hålla sig borta så att allt går över fortare.

Ja.


   
SvaraCitera

shajjn:

Alltså förväntar han sig något.

Man ska aldrig förvänta sig något [rolleyes]


   
SvaraCitera

shajjn:

Du menar att han ändå ska vara 'strategisk'?

Ouí ouí.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Stå på dig. Att du vill gratulera handlar mest om att du vill visa att du bryr dig fortfarande. Djupt inom dig hoppas du på återförening.
Men du kommer inte få något tillbaka.
Du verkar bara svag och klängig -

Hej tack för era svar och tankar. Shajjn jag förstår precis vad du menar och jag håller med dig i det du skriver men en annan del av mig känner att jag vill höra av mig till henne och hoppas att hon får andra tankar om mig tex ta mig tillbaka osv om jag fortsätter vara snäll och trevligt.

men det bästa kanske är att avstå då hon sagt att det aldrig kommer bli vi två igen och att hon inte vill vara min vän , men hon vill iallfall att vi ska skiljas som vänner så hon i tel igår.


   
SvaraCitera