Aviseringar
Rensa alla

Råd mot fett hår


Ämnesstartare

Jag blir galen!! Jag har lockigt hår, men det blir fett jättelätt! Mina lockar ser helt tunga ut och fula. Jag har nyligen gått över till balsammetoden kan det ha någon betydelse?

har läst runt lite på nätet på typ www.fetthår.se för tips mot fett hår, men vet inte om jag har fått fett hår plötsligt eller om det beror på balsammetoden. :s

Vad tror ni? Brukar man få fett hår av balsammetoden eller ska jag använda något balsam som hjälper mot fett hår?


   
Citera
Ämnesetiketter

vet att man kan börja tvätta med bikarbonat och citronsaft istället för schampo. 


   
SvaraCitera

lubbelus: Vad tror ni? Brukar man få fett hår av balsammetoden eller ska jag använda något balsam som hjälper mot fett hår?

använder du godkända balsam ska ju inte själva balsamet göra håret fett, men hur länge har du kört med balsammetoden? tar ju en stund för håret att ställa om sig


   
SvaraCitera

Förhoppningsvis känner du redan till detta men: Kör du med balsammetoden måste du skölja väldigt noga, gärna med hård stråle och gärna mer än dubbelt så mycket som du brukade göra med schampo. 
Om du inte redan gör det kan det vara en möjlig lösning. 


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Tror håret behöver ställa om sig bara. Låt det vara fett en tid och om det inte hjälper kanske du bör se över så att du använder metoden rätt.


   
SvaraCitera

jag har inte en aning, men här finns de som har:  http://www.reddit.com/r/curlyhair/


   
SvaraCitera

Använd schampo!! Har också lockigt hår och det syns mer av någon konstig anledning när man har lockigt! Om det fortfarande är fettigt efter du börjat använda schampo använd då torrschampo och tillsätt inge olja! 😛


   
SvaraCitera

 Kör på schampo som motbygger fettigt hår. Använd även balsam.


   
SvaraCitera

Råder emot alla former av shampo, silikoner och uttorkande alkoholer då det gör mer skada än nytta. 


   
SvaraCitera

Använde du ett godkänt sistaschampo?
har du använt mössor/hjälm/sängkläder det kan finnas rester av icke-godkända produkter på?
du kanske behöver byta till ett lättare tvättbalsam
lägga mer tid på att massera i håret (balsammetoden kräver väldigt mkt mer hårbottenmassage än schampo som mer lr mindre bara är att smeta i)
skölja nogrannare/längre tid
checka produkter så de verkligen är godkända
tänka på om du rufsar dig i håret med typ handkrämiga händer lr liknande


   
SvaraCitera
penja

balsammetoden borde funka. det är pga av att du torkar ur håret med schampo som gör att din hårbotten tillverkar mer fett. eller så ser du till att bara börja tvätta håret mer sällan. det är dock jobbigt att avvänja håret från att tvättas ofta, så den perioden kommer du har riktigt äckligt hår. gör det under ett lov eller nått. 


   
SvaraCitera

penja: balsammetoden borde funka. det är pga av att du torkar ur håret med schampo som gör att din hårbotten tillverkar mer fett. eller så ser du till att bara börja tvätta håret mer sällan. det är dock jobbigt att avvänja håret från att tvättas ofta, så den perioden kommer du har riktigt äckligt hår. gör det under ett lov eller nått.

ojoj vilken expert vi har här 😛


   
SvaraCitera
penja

tevepro:

ojoj vilken expert vi har här 😛

:p Fett (hehe) bra på det här 


   
SvaraCitera
penja

Gillar att mitt svar är så dåligt skrivet. Dåliga meningsuppbyggnader. Men men. 


   
SvaraCitera