Aviseringar
Rensa alla

Radiotjänst kan brinna i helvetet!


Ämnesstartare

Blev uppringd av en jävla kontrollant från Radiotjänst nyss för att jag nyligen köpt en TV. Nekade till att TV:n stod här men var dum nog att svara ja på frågan "du har väl en dator hemma"?

Bahnhof som jag har som internetleverantör har en tjänst som spärrar SVT:s programutbud via nätet, någon som vet i fall Radiotjänst godtar detta? Tänker inte betala någon jävla TV-avgift för något som jag inte använder! Arg


   
Citera
Ämnesstartare

Buddah: Nekade till att TV:n stod här men var dum nog att svara ja på frågan "du har väl en dator hemma"?

haha, min polare torskade på det också Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför la du inte bara på luren direkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: Varför la du inte bara på luren direkt?

För jag är inte uppfostrad så ;p Svarar även om det är en säljare. 


   
SvaraCitera
Åtta

Buddah: Bahnhof som jag har som internetleverantör har en tjänst som spärrar SVT:s programutbud via nätet, någon som vet i fall Radiotjänst godtar detta?

Det gör de inte.  http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-svar/Om-min-natleverantor-blockerar-SVT-vad-galler/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg bara att du inte har och att du vill avanmäla dig igen. 


   
SvaraCitera

Buddah: Bahnhof som jag har som internetleverantör har en tjänst som spärrar SVT:s programutbud via nätet

varför då...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta: Det gör de inte.  http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-svar/Om-min-natleverantor-blockerar-SVT-vad-galler/

Nu får det fan vara nog! Skall jämna Radiotjänst med marken..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: varför då...?

För att man skall kunna säga att man ej kan ta emot några sändningar och därför även inte behöva betala någon avgift. Men tydligen så fungerade det ju inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle det komma en kontrollant kan man alltid säga att datorn är en jobbdator som ej ägs av dig privat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Skulle det komma en kontrollant kan man alltid säga att datorn är en jobbdator som ej ägs av dig privat.

Funkar det då? Radiotjänst skiter väl i vems utrustningen är så länge den står hemma hos mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Funkar det då? Radiotjänst skiter väl i vems utrustningen är så länge den står hemma hos mig. 

Även om dom vill så kan dom inte göra det. Vet att det fungerar om det är dator eller surfplatta. 


   
SvaraCitera

Buddah:

För att man skall kunna säga att man ej kan ta emot några sändningar och därför även inte behöva betala någon avgift. Men tydligen så fungerade det ju inte...

jaha, så om man vill kunna se på svtplay bör man med andra ord välja en annan leverantör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: jaha, så om man vill kunna se på svtplay bör man med andra ord välja en annan leverantör?

Ja nej det är inget som finns från början, utan en extratjänst som man kan aktivera. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: För jag är inte uppfostrad så ;p Svarar även om det är en säljare.

Då får du skylla dig själv. Du skulle kunna prova med att bestrida fakturan med motiveringen att din dator inte är AVSEDD för att ta emot tv-sändningar, vilket de enligt lagen måste vara för att vara avgiftspliktiga.


   
SvaraCitera