Aviseringar
Rensa alla

räcker det med att styrketräna för att se ut som arnold?


Ämnesstartare

för det är alldeles för kallt för att konditionsträna, snart äre för halt för att springa också, har slutat idrotta nu också eftersom jag hatar att samarbeta med folk, lyfter vikter och tar steroider, men räcker det för att få en 20 år gammal arnold schwarzenegger-fysik? har börjat köra 5-6 dar i veckan och som sagt steroider, men räcker det eller kommer jag få en hjärtattack innan jag fyller 30? vill inte börja på nån sport igen 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, du lär antagligen inte se ut som Arnold. Någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

tar steroider

troll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror också på troll..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man tränar eftersträvar man att flytta trötthetsgränsen längre bort och öka arbetskapaciteten. Naturligtvis är trötthetstecken en skyddsmekanism och genom att ta doping tar man bort trötthetssignalerna och det kan i vissa fall vara direkt farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

När man tränar eftersträvar man att flytta trötthetsgränsen längre bort och öka arbetskapaciteten. Naturligtvis är trötthetstecken en skyddsmekanism och genom att ta doping tar man bort trötthetssignalerna och det kan i vissa fall vara direkt farligt.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag tar inte steroider, tar muskeltabletter men de är lagliga, svara bara på frågan om det räcker att man styrketränar 4 dar i veckan, ja jag skrev 5-6 dar men det är för att det är 1-2 dar konditionsträning fast den vill jag typ ta bort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arnold hade en monsterfysik redan som väldigt ung. Kört från starten om man nu inte sitter på de bästa av gener[wink]

Image
Arnold 17 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man måste vara av stolt österrikiskt ursprung också så klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kom tillbaka när du är torr bakom öronen, Dan_the_ironman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

När man tränar eftersträvar man att flytta trötthetsgränsen längre bort och öka arbetskapaciteten. Naturligtvis är trötthetstecken en skyddsmekanism och genom att ta doping tar man bort trötthetssignalerna och det kan i vissa fall vara direkt farligt.

Men det där är ju lite fel. AAS (anabola steroider) ger effekter som dels är (1) vävnadsuppbyggande och (2) androgena; ASS handlar inte om att "ta bort trötthetssignalerna". Däremot finns det medel som t ex. kreatin som underlättar återhämtning och minskar mängden mjölksyra, men den primära effekten är inte att din trötthet minskar i samband med träning.

Jag tar själv jack3d som är dopingklassat vid tävling, men fungerar fint i samband med träning. Det ger en mental effekt, men gör ingenting för min egentliga prestation.

Sedan är jag ganska grön inom detta, så om du har motexempel läser jag dem gärna. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Sedan är jag ganska grön inom detta, så om du har motexempel läser jag dem gärna.

Jag finner ingen anledning till att komma med invändningar. Du fick klart och tydligt ned grundpoängen i ditt inlägg som berörde trötthet.

OT: Jag spelar ishockey på elit nivå och riskerar därmed också stickprover vars påföljder kan bli att jag utesluts från idrottsutövning i föreningar/klubbar i ett x-antal år. För närvarande använder jag mig utav Serious Mass som fungerar alldeles utmärkt.

(Vill lägga på mig några kilo inför min GMU-mönstring). Beviljas jag en plats inom GMU kommer jag förstås tacka ja och därmed vill jag även avancera ytterligare några snäpp.

- Har du några rekommendationer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

- Har du några rekommendationer?

Njae... EAA eller Whey-​80 är det inget fel på om du vill öka ditt proteinintag. Vill du ha en PWO utan dopingklass som du tänder till lite på har jag hört gott om ​Nitro. Kreatin​ har en ganska marginell effekt för din muskelvolym, men är desto bättre för anaerob träning, återhämtning och mjölksyra.

I övrigt är det bara kalorier in vs kalorier ut som gäller. Vid bulk brukar man rekommendera ett överskott på 500 kcal per dag, vilket sägs ge ungefär 0.5 kg per vecka. Detta är dock ett felaktigt antagande som förutsätter att allt överskott omvandlas till 100% kroppsfett, så det ligger lite lägre. Försök uppskatta hur mycket kalorier du trycker i dig per dag och hur mycket du gör av med, så blir det lättare att planera/sätta upp realistiska mål. Kolla kolozzeums kostforum, där finns hur mycket bulktips som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Kom tillbaka när du är torr bakom öronen, Dan_the_ironman.

Snygg comeback 😉 Du har ju blivit så jävla cool sedan du reggade om märker jag 😉


   
SvaraCitera